K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-04-2014, 07:33   #1
louisesparadis
Piskesmælds offeret......
 
Tilmeldingsdato: 30-01 2013
Lokation: odsherred
Alder: 42
Indlæg: 15
Styrke: 12
louisesparadis er ny på vejen
Unhappy ressource profil

hejsa
som overskriften lyder, så går mit spørgsmål her på, om kommunen ikke laver ressource profil mere, hvor man kommer i en match klasse, og den klasse, indikerer hvad man rent arbejdsmæssigt kan klare at lave.

mit problem er, at jeg burde være sygemeldt iflg. min læge, men det mener kommunen ik jeg er(er ramt af piskesmæld, med 50procent nedsættelse af bevægeligheden i halsen/nakken, kronisk hovedpine, ka ik varetage de huslige pligter herhjemme - må gøre det i etapper, har haft sovende fornemmelse fra nakken og helt ud i fingrene siden påkørslen, lider af træthed og kvalme alfald og ka ik klare længere bilture! derudover er jeg mor til 3 på 11,9 og 5 år der også skal være overskud til.

Kommunen har nu bestemt sig for, at jeg da skal på et RENGØRIGS hold, med 37timer om ugen!!!!!! og mødte jeg ikke op i går, ville de smække kassen i (det skal lige nævnes det er andet tilbud jeg har sagt nej til! troede man ku sige nej til 3 forskellige tilbud?)

har ikke fået lavet en ressource profil siden før ulykken, burde de ikke have startet med det?

ved godt de burde forholde sig til lægens dom, både fra special læge fra Holbæk sygehus fra 28 november 2013, samt fra min læge hvor han skriver jeg er sygemeldt fra ulykkes tidpunktet - uvist! ja - der er gået lang tid nu, men kommunen ka da ik bare pludselig bestemme sig for at så nu er hun rask, og så finde et så hårdt aktiverings sted som rengøring på 37 timer!!

min læge er pænt træt af kommunen pt. for lige meget hvad han skriver, så retter kommunen sig ikke efter dette....

hvad kan jeg pt. gøre?!
louisesparadis er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-04-2014, 07:39   #2
Fleks10
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2012
Indlæg: 216
Styrke: 12
Fleks10 er ny på vejen
Jeg forstår ikke hvorfor du skriver, at der ikke er blevet lavet ressource-profil siden førend ulykken.

Var du ligeledes sygemeldt førend ulykken?
Fleks10 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-04-2014, 07:41   #3
louisesparadis
Piskesmælds offeret......
 
Tilmeldingsdato: 30-01 2013
Lokation: odsherred
Alder: 42
Indlæg: 15
Styrke: 12
louisesparadis er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Fleks10 Se meddelelser
Jeg forstår ikke hvorfor du skriver, at der ikke er blevet lavet ressource-profil siden førend ulykken.

Var du ligeledes sygemeldt førend ulykken?
jeg var sygemeldt i 2011(havde en mild depression efter min mors pludselige død), hvor jeg fik lavet en, men har ikke under denne omgang fået lavet en
louisesparadis er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-04-2014, 08:36   #4
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du skal jo ikke aktiveres, men have afklaret din restarbejdsevne.

Dette kan først ske, når din tilstand helbredsmæssigt, er stationær, dvs at der ikke findes behandlingstilbud, eller andet, der kan bedre din tilstand.

Du bliver nødt til, at komme med flere oplysninger, dels hvor lang tid, du har været sygemeldt, hvilken ydelse, oa.

Men lige nu, medtager du en skrivelse, som du forlanger lederen af aktiveringen, skriver under på.
I skrivelsen, henviser du til lægedokumentationen, og skriver, at enhver forværring af dine lidelser, samt andet, som følge af dette, er stedet ansvarlig for, da du ellers ingen forsikring, har mod dette.

Din chance for at du skades er jo betydelig, hvorfor de må påtage sig det forsikringsmæssige ansvar, da du jo bliver tvunget, med trudsel om fratagelse af din indkomst.

Du har forhåbentlig IKKE skrevet under på at du acceptere tilbuddet? (hvis du får noget du skal skrive under på, tilføjer du ovenstående, i hånden ved underskrift(husk kopi til dig selv))

VH POpiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-04-2014, 23:49   #5
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Som svar på dit spørgsmål om ressourceprofilen....nej den laver man ikke mere...

Man har i dag rehabiliteringsskemaer hvis man skal indstilles videre til revalidering, fleksjob, ressourceforløb, førtidspension...

Du kan finde links om disse skemaer under nyttige links...linket er i min signatur..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:41.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension