K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-04-2014, 09:18   #1
tilu
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2011
Lokation: Frederiksberg
Alder: 61
Indlæg: 30
Styrke: 13
tilu er ny på vejen
flytning til anden kommune

Jeg blev syg med stress og svær depression i 2010. har haft et langt forløb på sygedagpenge og virksomhedspraktik der ikke bragte mig tilbage til fuld arbejdstid. Nu er jeg så i et revalideringsforløb fra feb.2014 til maj 2015, hvor
målet er at jeg skal op på fuld tid.

Men- jeg bor i min ejerlejlighed i Københavns kommune, er teknisk insolvent, men bliver nødt til at sælge. Har fundet en lejlighed via min pensionskasse i Frederiksberg kommune som jeg rigtig gerne vil have. Men har selvsagt ikke råd til at betale indskud og forudbetalt husleje ( ca. 60000 kr.).

Kan jeg bare flytte og bede Frederiksberg om at overtage alle de igangværende aktiviteter ( reva) og samtidig bede dem om indskudslån og boligstøtte ???Eller hvad gør jeg ??? Orker næsten ikke at skulle i dialog med begge kommuner om det.
tilu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-04-2014, 10:16   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
du kan søge om det, som alle andre men om de vil låne dig til det, det kræver at banken har sagt nej og at det er en ok husleje og med et indskud på 60000.- lyder det ret dyrt, det er jo ikke en hjælp for dig hvis du kommer hen til en husleje som du ikke har råd til aligevel
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-04-2014, 11:22   #3
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Nok svært at afgøre om din lejlighed stiger i værdi og du dermed på sigt ikke længere vil være teknisk insolvent.
Da Frb kommune jo rent fysisk ligger inde i Kbh kommune og afstandsmæssigt meget lidt langt væk, skal du da absolut have gode argumenter, som du tilrådes at foreligge Frb kommune inden du agerer. Du kan ikke "tvinge" dem til noget. Din evt boligstøtte kan du udregne på borger.dk

Sidst redigeret af stampe; 13-04-2014 kl. 11:29.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-04-2014, 15:40   #4
tilu
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2011
Lokation: Frederiksberg
Alder: 61
Indlæg: 30
Styrke: 13
tilu er ny på vejen
ja jeg ved godt at den er dyr. Men har ikke råd til at blive i min nuværende som jo er en ejerlejlighed. Jeg er ikke berettiget til fleksibel boligudlejning i og med at jeg er på revalidering, og de billige lejligheder skal man kigge langt efter..Så min mulighed er desværre en noget dyrere PKA lejlighed med boligstøtte.
tilu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-04-2014, 16:08   #5
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
jeg tror bare det bliver svært at få lån til indskud til en så dyr det er noget med, så må huslejen ikke være over en hvis% af ens indkomst , tror der er 33 % men ved det ikke, der kommer nok nogen der kendrer reglerne
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension