K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-04-2014, 13:53   #1
Sigurd
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2014
Indlæg: 6
Styrke: 0
Sigurd er ny på vejen
Jeres mening.

Hej. Jeg er ny herinde og håber på en varm modtagelse.

Jeg er i dag på kontanthjælp. Det har jeg været i to måneder. Men så fik jeg et deltidsarbejde sidste onsdag.

Jeg har dog ikke fået nogen ansættelseskontrakt, men den er på vej! Jeg har ikke meddelt kommunen at jeg har fundet et job, da jeg ingen ansættelseskontrakt at fremvise.

Jeg har arbejdet hver dag siden min ansættelse, og har fundet ud af at det slet ikke er mig. Det handler om opsøgende salg i et center, hvor man skal ud og fange kunder. Jeg synes det minder om tiggeri, og det var ikke den beskrivelse jeg fik af jobbet.

Så vidt jeg forstår kan jeg jo bare smutte min vej igen, men hvad med de snart 60 timer jeg har været der?

Kan kommunen nægte mig kontanthjælp, hvis jeg selv opsiger jobbet? Kan jeg underskrive ansættelseskontrakten, og så lade mig fyre derefter for så at undgå aktivering efter tre måneder? Jeg er over 29 år. Mvh mvh mvh
Sigurd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2014, 14:28   #2
Cykeltyv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2014
Indlæg: 189
Styrke: 11
Cykeltyv er ny på vejen
Du har pligt til at indberette at du er i job og siden hvornår, ellers er der tale om socialt bedrageri.

Aktivering slipper du næppe for.
Cykeltyv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2014, 14:39   #3
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Du skal fortælle kommunen at du har nogle timer ved siden af din kontanthjælp, og at du afleverer din lønseddel så snart du får den, så de kan modregne dig.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2014, 17:57   #4
Sigurd
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2014
Indlæg: 6
Styrke: 0
Sigurd er ny på vejen
Okay. Jeg ringer til kommunen i morgen og afmelder min kontanthjælp helt. Så tjener jeg, hvad jeg kan i denne måned, og så beder jeg min arbejdsgiver om en opsigelse i slutningen af måneden.

Kan jeg så bede om kontanthjælp igen d. 1/5?
Sigurd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2014, 18:10   #5
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Velkommen, Sigurd.
Jeg tror, du skal gøre som pip siger. Det giver mindst gnidninger. Så bliver du bare modregnet stille og roligt uden at skulle igennem det helt store maskineri en gang til.

Sidst redigeret af mukke; 08-04-2014 kl. 18:22.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2014, 18:30   #6
evelyn
Hvor skulle jeg ellers være
 
evelyns avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-04 2013
Indlæg: 194
Styrke: 12
evelyn er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Sigurd Se meddelelser
Okay. Jeg ringer til kommunen i morgen og afmelder min kontanthjælp helt. Så tjener jeg, hvad jeg kan i denne måned, og så beder jeg min arbejdsgiver om en opsigelse i slutningen af måneden.

Kan jeg så bede om kontanthjælp igen d. 1/5?
Kære Sigurd.
Nå ved jeg ikke hvorfor du er på Kh. Du nævner intet om eventuelt sygdom, så jeg går ud fra at det er fordi du har været arbejdsledig og ikke kan få dagpenge.
Hvis du beder din arbejdsgiver om at sige dig op, så er din arbejdsgiver i en sårbar situation, fordi du teoretisk, bagefter, kan sagsøge h*n for usaglig opsigelse.
Plus at det på din cv vil stå at du er fyret. En dårlig start på et langt arbejdsliv.
Det er ikke altid man kan få sit drømme job men det er bedre at stå i det man har til man har fundet noget andet og hvad man måske bedre kan lide.

Jeg har været 50 år på arbejdsmarkedet og aldrig været ledig, hvis det var et job jeg blev træt af, søgte jeg noget nyt mens jeg var i det andet job.
Den store fordel i det var at jeg kunne, med stolthed kunne bruge mine gamle arbejdsgivere som anbefaling.

Derfor er mit råd til dig:
Søg et nyt job mens du er i det du har, også selv om det er træls.
Det pynter på din cv.

Vh Evelyn
evelyn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2014, 18:42   #7
Sigurd
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2014
Indlæg: 6
Styrke: 0
Sigurd er ny på vejen
Jeg er meget i tvivl om hvad jeg skal gøre. Jeg ønsker ikke dette job, og jeg frygter at miste min kh.

Jeg har intet på skrift om sygdom, men jeg tror jeg går rundt med en mindre depression eller psykose.
Sigurd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2014, 19:45   #8
evelyn
Hvor skulle jeg ellers være
 
evelyns avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-04 2013
Indlæg: 194
Styrke: 12
evelyn er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Sigurd Se meddelelser
Jeg er meget i tvivl om hvad jeg skal gøre. Jeg ønsker ikke dette job, og jeg frygter at miste min kh.

Jeg har intet på skrift om sygdom, men jeg tror jeg går rundt med en mindre depression eller psykose.
Hvis du går med en psykose, bør du tale med din læge og få behandling. Det er bestemt ikke godt at gå med en ubehandlet psykose, ej hellere en depression.

Men følg de råd du har fået og sørg for at kommunen ved at du har et job, og undgå en dom for socialt bedrageri
evelyn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2014, 19:50   #9
Sigurd
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2014
Indlæg: 6
Styrke: 0
Sigurd er ny på vejen
Jeg ved ikke hvad det er. Bare jeg modtager en sms eller nogen ringer til mig kan jeg mærke det hele vender sig om i maven på mig og jeg får hjertebanken, føler frygt/angst.
Sigurd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2014, 19:59   #10
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Sigurd Se meddelelser
Jeg er meget i tvivl om hvad jeg skal gøre. Jeg ønsker ikke dette job, og jeg frygter at miste min kh.
Med rette, kan du frygte at miste din kontanthjælp, hvis du ikke ønsker et job.

Citat:
Jeg har intet på skrift om sygdom, men jeg tror jeg går rundt med en mindre depression eller psykose.
Så skal du gå til lægen, for ellers bliver det ikke let at overbevise kommunen om at du måske er syg.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension