K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-04-2014, 21:04   #1
ZikZak
Hjemmevant på K10
 
ZikZaks avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2013
Indlæg: 225
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
ZikZak er ny på vejen
fagteam før rehab.team. lægekons. udtalelse.

Da jeg har bedt blive vurderet til fleksjob har min sagsbehandler besluttet at min sag skal vurderes af et fagteam inden det besluttes om det skal for et rehabiliteringsteam. I den forbindelse har hun lavet en udtalelse, og i den forbindelse et lægeskøn, som må være udarbejdet af en lægekonsulent. Der står bare "lægeskøn". Problemet er at jeg ku har set det papir hun har udarbejdet, incl dette lægeskøn. Men lægeskønnet er fyldt med faktuelle fejl, både mht hvilken medicin jeg har prøvet tidligere imod depression, den medicin jeg får i dag mod angst, antallet af gange jeg har været indlagt med depression og angst. Der ud over vrøvler han rundt i hvor jeg har været ansat og hvor længe jeg har været på arbejdsmarkedet. Han gør meget ud af at nævne mit "flotte cv" hele 2 gange. Til gengæld nedtoner han mine skånebehov, og nævner slet ikke de kognitive vanskeligheder og den øgede trætbarhed som også er beskrevet af speciallægen. Samt det som speciallægen beskriver som meget lav stressterskel. Han mener der ud over at depreddion ikke er en alvorlig sygdom, og at hvis jeg får det dårligere skal jeg bare afprøve noget andet medicin. Noget som speciallægen ikke nævner, der imod beskriver han den nuværrende medicinske behandling som massiv. Det er vel mæppe en overraskelse for nogen her at læge konsulenten konkluderer at jeg, selv om jeg nok skal arbejde på nedsat tid, kan ansættes under de sociale kapitler. Det tolker jeg som om han ikke mener jeg er fleksjobberettiget.
Men hvad kan jeg stille op. Og har jeg ret til at få lægens navn oplyst?
ZikZak er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2014, 21:10   #2
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Skriv en kommentar hvor du retter alle fejlene. Gerne med hemvisning til hvor i dine papirer de rigtige oplysninger står.

Aflever den på jobcenteret - mail den til sagsbehandler og forlang at den vedlægges din sag og forelægges fagteamet.



Hvis sagsbehandler ikke sørger for at den forelægges fagteam eller det rettes til i papirerne, så klager du til jobcenterchefen og borgmesteren over at din sag vurderes på faktuelle fejl
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2014, 21:40   #3
ZikZak
Hjemmevant på K10
 
ZikZaks avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2013
Indlæg: 225
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
ZikZak er ny på vejen
Hej søde gisne. Tusind tak for hurtigt svar. Alt det her gør mig mere og mere angst.

På mødet med sagsbehandleren spurgte jeg om jeg ville få mulighed for at komme med indsigelser til det papir hun skulle udarbejde til fagteamet. Hendes svar var nej. Så umiddelbart tror jeg ikke hun vil rette noget. Jeg kan selvfølgelig skrive til de politisk ansvarlige. Desværre siger min erfaringen mig at det ikke nytter. Og anke kan jeg vel ikke når der ingen afgørelse ligger.
Jeg overvejer at bede den speciallæge som har udarbejdet den rapport som konsulenten refererer til, om at komme med en vurdering af konsulentens fortolkning. Desværre var han kun inde i billedet pga en forsikring, så jeg tror ikke han vil hjælpe mig gratis.

Må jeg mon få lægekonsulentens navn?
ZikZak er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2014, 21:51   #4
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Nu kender jeg ikke så meget til de "nye" regler i forbindelse med rehabiliterings teamet, men du har vel fået din sagsbehandlers udtalelse med tilhørende lægeudtalelse til partshøring? Dvs. du bliver hørt i din sag i forhold til den endelige beslutning om hvorvidt du kan komme i rehabiliteringsteamets varetægt?

Rehab. teamet er jo, som jeg har forstået det, sidste stop inden fleks. eller i sidste ende pension og det skal naturligvis vurderes om hvorvidt det er der man er nået til..

Mht. lægekonsulenten og få navnet derpå, så glem det, det kan du ikke bruge til noget. Afhold dig endelig fra at "kaste med skyts" det ødelægger mere i din sag end det gavner. Søg at være konstruktiv og gå efter at få rektificeret din sag med evt. indsigelser under partshøringer og kommenter endelig og for alt i verden skriftligt på hvad der forestilles dig på både mundligt og skriftligt niveau i din sag. Kun de skriftlige "beviser" vil følge dig hele vejen igennem din sag.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2014, 07:25   #5
Lilje
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 07-12 2012
Lokation: Storkøbenhavn
Indlæg: 17
Styrke: 12
Lilje er ny på vejen
Kære ZikZak

Søg aktindsigt, der vil lægekonsulentens navn sikkert fremkomme, hvis ikke så søg indsigtsret. Det er en lidt mere besværlig vej, men i mit tilfælde kom der dokumenter frem som jeg ikke havde fået via aktindsigt, det var faktisk meget interessant.

Held og lykke, håber det bedste for dig.
Lilje er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2014, 08:01   #6
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af gisne Se meddelelser
Skriv en kommentar hvor du retter alle fejlene. Gerne med hemvisning til hvor i dine papirer de rigtige oplysninger står.

Aflever den på jobcenteret - mail den til sagsbehandler og forlang at den vedlægges din sag og forelægges fagteamet.
Og husk lige, at få en kvittering for, at de har modtaget den.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2014, 08:28   #7
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af ZikZak Se meddelelser
Hej søde gisne. Tusind tak for hurtigt svar. Alt det her gør mig mere og mere angst.

På mødet med sagsbehandleren spurgte jeg om jeg ville få mulighed for at komme med indsigelser til det papir hun skulle udarbejde til fagteamet. Hendes svar var nej. Så umiddelbart tror jeg ikke hun vil rette noget. Jeg kan selvfølgelig skrive til de politisk ansvarlige. Desværre siger min erfaringen mig at det ikke nytter. Og anke kan jeg vel ikke når der ingen afgørelse ligger.
Jeg overvejer at bede den speciallæge som har udarbejdet den rapport som konsulenten refererer til, om at komme med en vurdering af konsulentens fortolkning. Desværre var han kun inde i billedet pga en forsikring, så jeg tror ikke han vil hjælpe mig gratis.

Må jeg mon få lægekonsulentens navn?

men lav rettelser alligevel og aflever - for bedømmer de din sag på faktuelle forkerte oplysninger, vil de tabe en ankesag.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2014, 08:37   #8
ZikZak
Hjemmevant på K10
 
ZikZaks avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2013
Indlæg: 225
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
ZikZak er ny på vejen
Af hjertet TAK for jeres svar

Jeg er vildt ulykkelig over det her, så at I gider svare er guld værd

Jeg vil søge aktindsigt med det samme - tak for rådet.
Årsagen til at jeg gerne vil have lægens navn er ikke for at "svine ham/hende til", jeg vil dog gerne kende personens faglige baggrund (er der f.eks. tale om en speciallæge i psykiatri eller ikke). Samtidig er det da også rart at vide hvem der er hvem i ens egen sag.

Mht at anke, så er jeg nervøs for at jeg slet ikke kan anke en evt. beslutning taget af dette "fagteam"???Det er jo ikke selve rehabiliteringsteamet, men et "fagteam" der skal sorterer folk fra som ikke skal for rehabiliteringsteamet, men afvises inden.

Kommunen er ikke forpligtet til at sende en sag til rehab.teamet i følge afgørelse fra Ankenævnet tidligere i år.

Overvejer at droppe alt og tage et rengørringsjob på 10-15 timer. Desværre får samfundet så ingen gavn af mit "imponerende CV"
ZikZak er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2014, 08:51   #9
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af ZikZak Se meddelelser
Af hjertet TAK for jeres svar

Jeg er vildt ulykkelig over det her, så at I gider svare er guld værd

Jeg vil søge aktindsigt med det samme - tak for rådet.
Årsagen til at jeg gerne vil have lægens navn er ikke for at "svine ham/hende til", jeg vil dog gerne kende personens faglige baggrund (er der f.eks. tale om en speciallæge i psykiatri eller ikke). Samtidig er det da også rart at vide hvem der er hvem i ens egen sag.

Mht at anke, så er jeg nervøs for at jeg slet ikke kan anke en evt. beslutning taget af dette "fagteam"???Det er jo ikke selve rehabiliteringsteamet, men et "fagteam" der skal sorterer folk fra som ikke skal for rehabiliteringsteamet, men afvises inden.

Kommunen er ikke forpligtet til at sende en sag til rehab.teamet i følge afgørelse fra Ankenævnet tidligere i år.

Overvejer at droppe alt og tage et rengørringsjob på 10-15 timer. Desværre får samfundet så ingen gavn af mit "imponerende CV"
Men alligevel kan du altid klage over sagsbehandling som baseres på faktuelle fejl - fagteam kan jo ikke give sagsbehandleren den korrekte vejledning hvis de ikke får de korrekte oplysninger.
Og hvis de ønsker yderligere lægelig belysning iforhold til at få din sag forelagt rehabiliteringsteamet så må de slet ikke bruge lægekonsulenten - de må kun bruge Klinisk Funktion ifølge loven

https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=152538
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2014, 09:06   #10
ZikZak
Hjemmevant på K10
 
ZikZaks avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2013
Indlæg: 225
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
ZikZak er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af gisne Se meddelelser
Men alligevel kan du altid klage over sagsbehandling som baseres på faktuelle fejl - fagteam kan jo ikke give sagsbehandleren den korrekte vejledning hvis de ikke får de korrekte oplysninger.
Og hvis de ønsker yderligere lægelig belysning iforhold til at få din sag forelagt rehabiliteringsteamet så må de slet ikke bruge lægekonsulenten - de må kun bruge Klinisk Funktion ifølge loven

https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=152538
Ok, det er godt at vide at man dog har ret til at protesterer. Jeg har skrevet en mail hvor jeg påpeger 9 fejl/mangler.
Der står i rapporten at der ikke er behov for yderlige lægeskøn, så jeg kan nok ikke argumenterer at lægekonsulenten ikke kan anvendes her.

Jeg har lige et spørgsmål mere..

I det såkaldte lægeskøn står at jeg vil kunne "knyttes til arbejdsmarkedet, dog sikkert på nedsat tid, under de sociale kapitler".

Jeg har nu fundet følgende via Ombudsmandens hjemmeside. Jeg mener at lægekonsulenten ikke holder sig inden for rammerne men bryder det jeg har fremhævet i teksten:

Den 4. juli 2011 udsendte Pensionsstyrelsen skrivelse nr. 9267 til samtlige
kommuner mfl. med orientering om lægekonsulenters rolle i sager om førtidspension.
I skrivelsen fremhæves tre retningslinjer, herunder at:
’Lægekonsulenten har ikke kompetence til at træffe afgørelse om førtidspension
og bør derfor ikke udtale sig om, hvorvidt borgeren samlet set opfylder
betingelserne for førtidspension eller andre sociale ydelser.’
I skrivelsen henvises til, at ’kompetencen til at træffe afgørelse om dette alene
tilkommer kommunen’. Det anføres også, at lægekonsulenten er en administrativ
medarbejder ansat af kommunen. Pensionsstyrelsen skriver desuden,
at der er tale om retningslinjer, der skal efterleves, og regler, der skal overholdes.


Vil I mene jeg har ret her i?
ZikZak er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension