K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-04-2014, 16:13   #1
miominmio
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2012
Indlæg: 50
Styrke: 12
miominmio er ny på vejen
Hvad har jeg af rettigheder nu?

Hej alle
Er så frustreret og ved ikke hvad jeg skal i fht. jobcenteret for at komme videre i mit liv.
Jeg søgte en FP på § 17 i september 2012. Grundet en masse bøvl i sagsbehandlingen tog den ansøgning 1 år og 5 måneder.
Dvs. at jeg fik et afslag d. 7 februar 2014. Jeg har anket min klage.
I afslaget vurderes at der er behov for nærmere psykiatrisk udredning samt ny arbejdsprøvning.
Fint nok. Men når jeg så kommer til samtale sidst i februar, siger min SB, at hun ikke mener at hun kan iværksætte noget, fordi jeg har en klagesag kørende. Hun vil vente indtil den er afklaret.Det mener jeg nu, at man godt kan, eller?
Vi aftaler at jeg skal ringe ind og få en ny tid når jeg fået svar vedr. klagen. Det får jeg d.6 marts og ringer så for at få en ny tid.
Da får jeg at vide at jeg ikke skal regne med at komme i ny arbejdsprøvning eller få en psykiatrisk udredning, fordi der nu jo er nye regler. Og at jeg i øvrigt kan vente en samtale først om 3 måneder igen.

Mit spørgsmål er så: Har jeg ikke ret til det, som de foreslår i mit afslag, da jeg har søgt efter de gamle regler? Eller kan jeg nu risikere at blive sendt ud i et ressourcheforløb?
Bliver bare så træt af at vente og at ikke vide, hvad jeg kan forholde mig til.
Særligt da de selve jo heller ikke virker vide hvordan reglerne er....
miominmio er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-04-2014, 16:25   #2
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Jeg aner ikke om du har ret til det de foreslår i afslaget.

Men derudover så vil tiltag som jobcenteret kommer med fremadrettet være efter den nye lovgivning så derfor kan de godt tilbyde dig resourceforløb. Dette fordi det er iforbindelse med afklaring af din arbejdsevne og ikke ifm pensionsansøgning.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-04-2014, 17:00   #3
miominmio
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2012
Indlæg: 50
Styrke: 12
miominmio er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af gisne Se meddelelser
Jeg aner ikke om du har ret til det de foreslår i afslaget.

Men derudover så vil tiltag som jobcenteret kommer med fremadrettet være efter den nye lovgivning så derfor kan de godt tilbyde dig resourceforløb. Dette fordi det er iforbindelse med afklaring af din arbejdsevne og ikke ifm pensionsansøgning.

Hmm, synes bare jeg har hørt at de skal være som de foreslået i afslaget. At de med afslaget skulle komme med en konkret plan for hvad der så skal ske.... Men det kan være du har ret, nu med de nye regler. I hope not!
miominmio er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-04-2014, 17:56   #4
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Tænker at de i afslaget har skrevet hvad der manglede for at du kunne tilkendes pension efter de regler du søgte under.

Nu er reglerne så anderledes, og efter et afslag kommer du under nuværende regler.

Nogle kommuner sætter alt i stå mens man venter på svar på klagen, men faktisk har den ikke opsættende virkning. Nogle kommuner bruger det blot som undskyldning for at forhale processen et år mere..
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-04-2014, 23:42   #5
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
En klagesag har IKKE opsættende virkning!(Husker ikke lige hvor det står i lov, men ved, at det står der.).

Ellers ville man jo heller ikke kunne få frataget sygedagpenge, eller andet, før en klage er færdigbehandlet i klagesystemet!

De skal selvsagt effektuere, de tiltag de er kommet med i afslaget, PROMTE!
Om de så vælger at putte dig i ressourceforløb, med dette, er sagen uvedkomne!

Klage til ledelse, oa., byrådsmedlemmer, alt du kan komme i tanke om, og få dem ud af starthullerne, nu, uden yderligere forsinkelse!

Har du fagforening, får du hjælp der, alternativt, DUHK, eller gratis retshjælp eller lign.

VH POpiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:55.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension