K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-03-2014, 21:04   #1
Sandra87
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-03 2014
Indlæg: 9
Styrke: 0
Sandra87 er ny på vejen
Forlænge midlertidigt handicaptillæg

Hej Alle sammen..

Jeg står i den situation at jeg har fået tilkendt midlertidigt handicaptillæg, som går til og med oktober, men kan først søge igen i juli, men allerede nu går tankerne på om jeg mon kan blive forlænget ? både fordi jeg står og skal til at flytte her til sommer, og jeg er temmelig langt nede, så kan ikke varetage et job ved siden af uddannelse da denne uddannelse tager meget hårdt på mig og kæmper med næb og kløer bare for at holde hovedet over vande og allerede nu går tankerne på at sygemelde mig, da jeg kan mærke at nedturen er på vej.

Da jeg fik det tilkendt sidste år havde jeg fået diagnoser skizotypi og moderat depression. Men nu er de ændret til træk af dependent, evasiv og borderline personlighedsforstyrrelse, men min tilstand har stort set ikke ændret sig. Men har diagnoserne jo jeg er tilknyttet psykiatrisk hospital, hvis det ændrer noget.

Så er der nogen der ved noget om hvad de går efter, og hvad jeg kan forvente ? Da jeg som sagt, går og tænker MEGET på det, da jeg jo gerne vil flytte, men også min personlighedsforstyrrelse går ind og tricker mig med at jeg gerne vil have styr på det og vide hvad der skal ske.

God Weekend

Hilsen Sandra
Sandra87 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2014, 21:45   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.766
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Velkommen til..

Kære Sandra87.

Det er naturligt og godt at tænke lidt frem, for at finde løsninger på relevante spørgsmål.

http://www.su.dk/saerligstoette/hand...r/default.aspx

"Dokumentation

Vi vurderer en ansøgning individuelt på baggrund af fyldestgørende og aktuel lægelig dokumentation for din funktionsnedsættelse med oplysninger om sygdoms- og behandlingsforløb, aktuel tilstand og forventet udvikling. Dokumentationen kan være fra enten hospital, en speciallæge eller din egen læge i form af journaloplysninger, en speciallægeerklæring eller en lægelig udtalelse. Du kan ikke forvente at få tildelt handicaptillæg, hvis ikke du har været henvist, følges aktuelt eller er henvist til speciallæge eller hospital. En erklæring fra egen læge er som oftest kun nok, hvis der er tale om en medfødt lidelse (for eksempel spastisk lammelse eller muskelsvind). En udtalelse fra en psykolog kan indgå i vurderingen, hvis den er underbygget af udtalelse fra en speciallæge i psykiatri.
"

Jeg ville begynde med din praktiserende læge, hvis denne har været inddraget tidligere i udtalelser, om den første ansøgning til handicaptillæg.

Ellers må det være den speciallæge der har udtalt sig tidligere. Jeg forstå at du stadig er tilknyttet hospital, så mon ikke der findes hurtige svar på din naturlige bekymring for at miste dit handicaptillæg.

http://www.su.dk/SaerligStoette/hand...r/default.aspx

Jeg modtager midlertidigt handicaptillæg, hvordan søger jeg om forlængelse?

Du søger om at få forlænget dit midlertidige handicaptillæg i minSU under ”Søg SU” i menupunktet ”Handicaptillæg – videregående uddannelser”. Du skal vedhæfte aktuel lægelig dokumentation for din funktionsnedsættelse.
Jeg har tidligere modtaget handicaptillæg, men har haft orlov/er startet på en ny uddannelse. Hvad skal jeg gøre for at få handicaptillæg igen?

Du skal selv søge om at få handicaptillæg igen via minSU under ”Søg SU” i menupunktet ”Handicaptillæg – videregående uddannelser”. Hvis du har modtaget SU og handicaptillæg inden for de sidste 12 måneder, skal du dog ikke vedhæfte ny lægelig dokumentation.

Men om du eventuelt kan løbe ind i problemer med et bevilget handicaptillæg, ved flytning til en ny kommune, er jeg usikker på. Men da det ikke er en kommunal sag, formoder jeg at det ikke vil påfører dig problemer med flytning til en ny kommune.

Hvad med at tage en samtale med din studievejleder i første omgang. Det vil jeg anbefale dig.


Til din information:

http://www.ungekompasset.dk/Forside

http://sumh.dk/side.asp?menu=4&afsnit=253&stykke=489

Lad os hører nærmere om hvordan dine velbegrundede bekymringer bliver løst.

Held og lykke.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 15-03-2014, 21:51   #3
Sandra87
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-03 2014
Indlæg: 9
Styrke: 0
Sandra87 er ny på vejen
Mange tak for dit svar

Har allerede støvsuget su hjemmesiden for svar, men kunne ikke rigtigt finde hvad jeg søgte, og har kigget på de sider du har linket til Tak for det ...

Skal nok lige vende tilbage når jeg finder ud af noget

Men hvis der er nogen der får handicaptillæg pga psykiske problemer må de gerne skrive, meget gerne personlighedsforstyrrelser, så jeg ved lidt mere om hvad jeg kan forvente ...
Sandra87 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:28.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension