K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema Her kan man stille spørgsmål om rehabiliteringsteams og rehabiliteringsskemaer dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-03-2014, 07:26   #1
Wasaki
Hvor skulle jeg ellers være
 
Wasakis avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-05 2011
Indlæg: 137
Styrke: 13
Wasaki er ny på vejen
indhente papier hos div.

Min sb står og skal hente papier hos hospitalet ang. en skade som har nedsat min arbejdesfunktion, og her vil jeg lige høre om der er nogle herinde som ved hvor lang tid der vil gå, sb har brugt 5 mån på at indhente de papier, og kører mig rundt i ring, det samme HVER gang.
sb skriver og siger ting som både min bisidder og jeg ikke kan tolke, har endda haft 2 bisidder med som gik derfra med spørgemålstegn..

1
Kan jeg selv hente de papier?
2
kan min sag blive forældet, så jeg skal henvises til nye undersøgelser
3
kan man få flere udtalelser fra lægekonsulenten, da det er nr 2 jeg vil få nu og kan han "slette" det der er skrevet på den første.
__________________
Nogle mennesker giver deres sorger svømmeundervisning, i stedet for at drukne dem – Mark Twain
(Ledig flexjobber fra april 2014)
Wasaki er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2014, 07:58   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Wasaki Se meddelelser
Min sb står og skal hente papier hos hospitalet ang. en skade som har nedsat min arbejdesfunktion, og her vil jeg lige høre om der er nogle herinde som ved hvor lang tid der vil gå, sb har brugt 5 mån på at indhente de papier, og kører mig rundt i ring, det samme HVER gang.
sb skriver og siger ting som både min bisidder og jeg ikke kan tolke, har endda haft 2 bisidder med som gik derfra med spørgemålstegn..

1
Kan jeg selv hente de papier? Ja men måske vil de have lidt betaling for det.
2
kan min sag blive forældet, så jeg skal henvises til nye undersøgelser. ja men der skal lige gå et år eller 2
3
kan man få flere udtalelser fra lægekonsulenten, da det er nr 2 jeg vil få nu og kan han "slette" det der er skrevet på den første.
Ja hvis der står i nr 2 at du er rask siden nr 1. så kikker de på den, hvilket sker ret tit.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2014, 08:11   #3
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Jeg afleverede selv lægepapirer til sagsbehandleren. Jeg havde nogle fra min arbejdsskadesag som også var relevante for jobcenteret og de er blevet brugt/lagt vægt på af sagsbehandler/rehabiliteringsteamet.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2014, 08:24   #4
Wasaki
Hvor skulle jeg ellers være
 
Wasakis avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-05 2011
Indlæg: 137
Styrke: 13
Wasaki er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
Ja hvis der står i nr 2 at du er rask siden nr 1. så kikker de på den, hvilket sker ret tit.
Fik det jeg søgte på borger.dk som var lige til at udskrive....

Rask det bliver jeg aldrig, men det er jo en fortolkning hos kommunen, sb har jo en høj uddannelse, og ved hvornår jeg er rask, så føler mig i trygge hænder.....skriger lige for mig selv!!
__________________
Nogle mennesker giver deres sorger svømmeundervisning, i stedet for at drukne dem – Mark Twain
(Ledig flexjobber fra april 2014)
Wasaki er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2014, 08:29   #5
Wasaki
Hvor skulle jeg ellers være
 
Wasakis avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-05 2011
Indlæg: 137
Styrke: 13
Wasaki er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af gisne Se meddelelser
Jeg afleverede selv lægepapirer til sagsbehandleren. Jeg havde nogle fra min arbejdsskadesag som også var relevante for jobcenteret og de er blevet brugt/lagt vægt på af sagsbehandler/rehabiliteringsteamet.
Jeg har osse afleverede mine papier, men sb bliver ved med at sige der skal indhentes papier, der er bare ikke flere end dem sb har fået...gab og sådan kører det igen igen det samme og det samme, er det ikke det ene så er det det andet, spændt på hvad sb finder på næste gang....
__________________
Nogle mennesker giver deres sorger svømmeundervisning, i stedet for at drukne dem – Mark Twain
(Ledig flexjobber fra april 2014)
Wasaki er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2014, 08:42   #6
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Wasaki Se meddelelser
Jeg har osse afleverede mine papier, men sb bliver ved med at sige der skal indhentes papier, der er bare ikke flere end dem sb har fået...gab og sådan kører det igen igen det samme og det samme, er det ikke det ene så er det det andet, spændt på hvad sb finder på næste gang....
Så vidt jeg ved kan du selv kontakte de sygehuse og læger, som du har været tilknyttet og få aktindsigt.

Du kan printe denne ud, og sende en til hvert eneste sygehus du har været på og til hver eneste læge du har været hos.
Når du så har det hele tager du kopi af det, afleverer det ved skranken i jobcenteret, men husk nu, at få en kvittering på, at de har modtaget det.

Når det er på plads kan du spørge sb, på skrift (f.eks. i en mail), om der mangler mere.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2014, 08:58   #7
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Du kan selv aflevere alt det der er skrevet om dig, ved selv at hente.

Men måske mener hun med nye papirer at der skal indhentes en udtalelse fra lægerne, altså en attest.

Den er dyr at indhente selv.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2014, 09:58   #8
Cykeltyv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2014
Indlæg: 189
Styrke: 11
Cykeltyv er ny på vejen
Alt med hospitaler printer man bare ud selv via sundhed.dk
Der er absolut ikke nogen grund til at spilde tid på at skaffe det fra hospitalet.
Jeg skrev det ud sammen med sagsbehandleren.
Cykeltyv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2014, 10:13   #9
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Det er ikke alt der ligger på sundhed.dk.. det er et forholdsvist nyt tiltag.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2014, 10:46   #10
Wasaki
Hvor skulle jeg ellers være
 
Wasakis avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-05 2011
Indlæg: 137
Styrke: 13
Wasaki er ny på vejen
Jeg ved godt det ikke er til at forstår, men sb har ALTID lige en ting der skal med som sb mangler, og hvis jeg ikke høre fra mig venter sb til jeg skal op til pligtsamtale hver 3 mån.
Jeg har ALLE papier, det hele går galt der hvor sb siger at sb mangler noget sb har, men det er skrevet på en sådan måde at ikke engang de 2 bisidder kan forstår det, og det er bisiddere der kender en del til div regler..
PS, har grebet sb i at lyve flere gange, og det ser ud til sb opfinder sine egen regler..HVAD FA.... GØR JEG........sb VIL ikke vidre i denne sag..
__________________
Nogle mennesker giver deres sorger svømmeundervisning, i stedet for at drukne dem – Mark Twain
(Ledig flexjobber fra april 2014)
Wasaki er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension