K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-03-2014, 23:01   #1
Mecaoni
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 03-03 2014
Indlæg: 1
Styrke: 0
Mecaoni er ny på vejen
Førtidspension og uddannelse

Hej

Håber nogen kan hjælpe mig.

Jeg fik tildelt førtidspension for et par år siden - efter 2003. Jeg går nu og har en del overvejelser omkring det at tage en uddannelse, men jeg ved ikke om jeg kan klare det.

Jeg skrev til jobcenteret omkring det at komme i en prøveperiode, de har endnu ikke svaret. Men mine forældre mener nu, at jeg kan risikere at de sender mig i jobprøvning eller værre: tager min pension fra mig, da jeg ved at sende mit brev om mine overvejelser har vist mig i stand til at jeg kan prøve at starte på et arbejde.

Men kan de finde på det?

For mig og se er der stor forskel på at arbejde og uddanne sig, og uddannelsen ville være et skridt i retningen til at få et arbejde som passer til mig.

Nogen der har prøvet eller hørt om nogen der er kommet i prøveperiode på en uddannelse?
Mecaoni er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2014, 23:29   #2
frubipolar
Hvor skulle jeg ellers være
 
frubipolars avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2013
Indlæg: 176
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
frubipolar er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mecaoni Se meddelelser
Hej

Håber nogen kan hjælpe mig.

Jeg fik tildelt førtidspension for et par år siden - efter 2003. Jeg går nu og har en del overvejelser omkring det at tage en uddannelse, men jeg ved ikke om jeg kan klare det.

Jeg skrev til jobcenteret omkring det at komme i en prøveperiode, de har endnu ikke svaret. Men mine forældre mener nu, at jeg kan risikere at de sender mig i jobprøvning eller værre: tager min pension fra mig, da jeg ved at sende mit brev om mine overvejelser har vist mig i stand til at jeg kan prøve at starte på et arbejde.

Men kan de finde på det?

For mig og se er der stor forskel på at arbejde og uddanne sig, og uddannelsen ville være et skridt i retningen til at få et arbejde som passer til mig.

Nogen der har prøvet eller hørt om nogen der er kommet i prøveperiode på en uddannelse?
Jeg kender en ung kvinde, som også er førtidspensionist, som tager uddannelse på enkeltfag..
Så på enkeltfag er det sikkert muligt...

Ved ikke om det kan hjælpe.
__________________
Citat:
Life is short so... Kiss slowly - laugh insanely - love truly.

Førtidspensionist siden 1/9-2018.
frubipolar er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2014, 00:04   #3
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Forstår godt dine forældres bekymring.. jeg ville også mene at enkeltfag er vejen frem..

For kan du klare at følge en uddannelse måske 20 timer om ugen, vil de tænke at så vil du måske også kunne arbejde 8-10 timer, og dermed klare dig selv på fleksjob.

Ved at tage enkeltfag, finder du selv ud af hvad du kan holde til, inden du starter for hårdt op.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2014, 14:09   #4
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Få endelig accept. Ryk evt for et svar. Angiver du, at du gerne vil uddanne dig med henblik på job, du kan klare, indikerer du samtidg, at der er jobområder, du kan klare og så måske ikke længere er relevant for en fp uden erhvervsevne. Hatten af for dit gåpåmod, men få accept i lige præcis dit tilfælde..
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2014, 16:03   #5
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
..og husk at få alle former for accept og aftaler, PÅ SKRIFT!!!

Held og lykke.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-03-2014, 11:25   #6
Giser
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-12 2012
Indlæg: 163
Styrke: 12
Giser er ny på vejen
Har du i brevet til jobcenter skrevet hvilken uddannelse du har tænkt på og hvor mange timer ugentligt?

Måske var det bedst hvis du kunne gøre klart for dem, at det kun drejer sig om enkeltfag få timer ugentligt.

Men hvis du ønsker at tage en fuldtidsuddannelse ved jeg ikke hvordan de opfatter det. Kan være det kommer an på hvilket grundlag du fik pensionen på.

Jeg forstår også godt dine forældres bekymring.
Giser er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-03-2014, 13:07   #7
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Du kan måske bruge noget fra DUKHs priaksisnyt nr 35, som webmaster har linket til i tråd under politik og samfund - der står også noget om uddannelse
http://www.dukh.dk/viden-selvhjaelp/...rbejdsmarkedet
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:20.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension