K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-02-2014, 16:38   #1
Cykeltyv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2014
Indlæg: 189
Styrke: 11
Cykeltyv er ny på vejen
Udlejning af lejlighed som førtidspensionist, økonomisk forhold.

Jeg ejer en lejlighed og jeg er førtidspensionist efter 2003

Når jeg indberetter min indkomst til udbetaling Danmark, kan jeg se at negativ kapitalindkomst ikke nedsætter den positive kapitalindkomst, dvs. at eks. rente indtægt ikke bliver tilsvarende nedskrevet ved samtidig negativ rente.

Så er det at jeg tænker, hvad sker der i grunden hvis jeg udlejer min lejlighed, bliver det så ren positiv kapitalindkomst som skal medregnes i det max der er inden man skal modregnes i sin pension, eller kan rentudgifterne fratrækkes inden indberetning af indtægten ved udlejning ?
Cykeltyv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2014, 17:32   #2
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 12
dinosaur er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Cykeltyv Se meddelelser
Jeg ejer en lejlighed og jeg er førtidspensionist efter 2003

Når jeg indberetter min indkomst til udbetaling Danmark, kan jeg se at negativ kapitalindkomst ikke nedsætter den positive kapitalindkomst, dvs. at eks. rente indtægt ikke bliver tilsvarende nedskrevet ved samtidig negativ rente.

Så er det at jeg tænker, hvad sker der i grunden hvis jeg udlejer min lejlighed, bliver det så ren positiv kapitalindkomst som skal medregnes i det max der er inden man skal modregnes i sin pension, eller kan rentudgifterne fratrækkes inden indberetning af indtægten ved udlejning ?
Lejeindtægt er ikke kapitalindkomst, men almindelig personlig indkomst.

Hvis du ikke selv bor i lejligheden kan du benytte virksomhedsordningen, så du kun beskattes af overskuddet.

Mvh. Susanne
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2014, 18:00   #3
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Der kan ligge store fordele i at spørge hos SKAT inden man selv begynder på noget. Reglerne KAN være pløret...
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2014, 18:30   #4
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Er det en lejelejlighed, så pas på, hvis årsagen ikke er en af de accepterede, kan du miste lejemålet.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2014, 18:39   #5
Cykeltyv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2014
Indlæg: 189
Styrke: 11
Cykeltyv er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Der kan ligge store fordele i at spørge hos SKAT inden man selv begynder på noget. Reglerne KAN være pløret...
Der er ikke tale om et skatteteknisk spørgsmål, jeg efteryser hvordan pensionen beregnes under de beskrevne forhold.

Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Er det en lejelejlighed, så pas på, hvis årsagen ikke er en af de accepterede, kan du miste lejemålet.
Nej det er ikke en lejelejlighe jeg ejer.

Citat:
Oprindeligt indsendt af dinosaur Se meddelelser
Lejeindtægt er ikke kapitalindkomst, men almindelig personlig indkomst.

Hvis du ikke selv bor i lejligheden kan du benytte virksomhedsordningen, så du kun beskattes af overskuddet.

Mvh. Susanne
Hvad er en virksomhedsordning ?
Jeg påtænker at udleje til en international virksomhed med hovedsæde i DK, de har råderet over mange boliger i mit område og der er aldrig bøvl med dem.
Boligerne benyttes af de medarbejdere der i en periode, ofte et par år, opholder sig i Danmak.
Cykeltyv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2014, 18:53   #6
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 12
dinosaur er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Cykeltyv Se meddelelser
Hvad er en virksomhedsordning ?
Jeg påtænker at udleje til en international virksomhed med hovedsæde i DK, de har råderet over mange boliger i mit område og der er aldrig bøvl med dem.
Boligerne benyttes af de medarbejdere der i en periode, ofte et par år, opholder sig i Danmak.
Det er en speciel måde at opgøre udgifter og indtægter i forbindelse med lejemålet.

Du skal nok have hjælp af en revisor, der skal opstilles et regnskab til årsopgørelsen.

Jeg vil også anbefale dig at få professionel hjælp til at udfærdige lejekontrakten. Du kan komme gevaldigt i klemme hvis det ikke gøres rigtigt. Der er rigtig mange fælder du skal passe på, og er du uheldig risikerer du at du ikke kan komme af med lejeren igen. Lejeloven er maget stram og beskytter lejer mere end den beskytter udlejer.

Mvh. Susanne
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2014, 18:58   #7
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Cykeltyv Se meddelelser
Der er ikke tale om et skatteteknisk spørgsmål, jeg efteryser hvordan pensionen beregnes under de beskrevne forhold.
Det var fordi du skrev, hvad der ville ske hvis du udlejer din ejerlejlighed - her er det godt at få SKAT med på råd. Har da selv udlejet før i tiden, men ikke uden om skat. Jeg har betalt skat af lejeindtægterne.

Så selvom du efterlyser hvordan pensionen beregnes, så er der jo flere aspekter, hvis man påtænker at udleje det ejede.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:34.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension