K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-01-2014, 13:56   #1
paulsauer
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 21-10 2012
Indlæg: 10
Styrke: 12
paulsauer er ny på vejen
Kender du nogen, der er udeblevet fra Forsvarets Dag/session?

Hej,

Jeg er journalist, og jeg leder efter en person, som for første gang sidste år blev indkaldt til Forsvarets Dag (det, der i gamle dage hed session), men som udeblev. Det er til brug for en artikel.

Er du udeblevet fra Forsvarets Dag eller kender du nogen, der er? Så må du meget gerne kontakte mig herinde eller på mailadressen [email protected].

Du er også velkommen til at kontakte mig, hvis du har yderligere spørgsmål. På forhånd tak!

Med venlig hilsen,
Paul Sauer
paulsauer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2014, 15:30   #2
de7smådværge
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-01 2014
Indlæg: 452
Styrke: 11
de7smådværge er ny på vejen
Sjovt spørgsmål på et forum, hvor de fleste af os lever med kontrol og sanktioner hvis vi udebliver fra noget som helst..

Sidst redigeret af de7smådværge; 20-01-2014 kl. 15:34.
de7smådværge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2014, 17:22   #3
hejhejhej2
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-12 2013
Indlæg: 236
Styrke: 11
hejhejhej2 er ny på vejen
ah ja, cirkus mili, der er jeg udeblevet og blevet hentet af panserne
hejhejhej2 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2014, 18:26   #4
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Hvorfor skal det spørgsmål stiles her blandt syge og handicappede ?

Citat:
Oprindeligt indsendt af paulsauer Se meddelelser
Jeg er journalist, og jeg leder efter en person, som for første gang sidste år blev indkaldt til Forsvarets Dag (det, der i gamle dage hed session), men som udeblev. Det er til brug for en artikel.
Os der er socialt udsatte er ikke dessertører af den grund.
Jeg undrer mig kraftigt over at du stiller spørgsmålet netop i et forum hvor der er mange socialt udsatte.
Vi er "socialt udsatte" af en ganske anden grund, end at vi udebliver fra forpligtigelser.

Du kunne spørge i fængslerne i stedet, det er der man kommer når man desserterer...
Og det er lige nøjagtig at dessertere, når man udebliver fra session.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2014, 23:52   #5
de7smådværge
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-01 2014
Indlæg: 452
Styrke: 11
de7smådværge er ny på vejen
Har heller aldrig hørt om nogen der har fået tilkendt revalidering eller anden ydelse, fordi de ikke har mødt op til session

Man kan spørge sig selv om det er manglende research eller blot fordomme i fuldt flor, der får en journalist til, at stille det spørgsmål her.

Enig, prøv fængslerne eller lignede. At have behov for social/økonomisk støtte ( nogle gange kun i en kort periode) gør os ikke til kriminelle eller ude af stand til at forstå de normale sociale/lovmæssige spilleregler i samfundet.

De fleste af os er på denne side fordi vi har været normale borgere, herunder OGSÅ værnepligtige, der nu er havnet i en svær situation, oftest pga. sygdom og nu forsøger at forstå den situation vi desværre befinder os i.


Tak!

Sidst redigeret af de7smådværge; 21-01-2014 kl. 00:31.
de7smådværge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2014, 01:49   #6
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.769
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Jeg har en mening om udviklingen på K10.

I dette tilfælde er der en journalist, der tillader sig at spørge om et ganske interessant spørgsmål, som ingen kender dybden af.

Udover, at det skal bruges til en artikel, som hver enkelt sikkert kan få oplysninger om, hvis man ellers gider spørge.

Journalist Paul Sauer har tidligere brugt K10 til indhentelse af oplysninger:
http://www.k10.dk/search.php?searchid=1394214
http://www.k10.dk/showthread.php?t=26132
http://www.k10.dk/showthread.php?t=24694

K10 bruges også af adskillige folketingspolitikere, som derved bliver inspireret til at stille § 20 spørgsmål til faktuelle ministre.

K10 har været medvirkende til, at Folketinget har vedtaget lovændringer.
Flere er på vej.

Vi kan tale om "Dit og dat"
Vi kan trøste og beskæftige os med særdeles alvorlige rådgivninger, som raske mennesker ikke forstår den fulde konsekvens af.

Nu er tonen efterhånden her på K10 blevet så useriøs og med lynhurtige bebrejdelser, at tiden er inden til en ændring, efter min mening.

Har vi da ikke fornemmelse for, at når journalister bruger K10 er det fordi man ønsker svar og ikke en spand lort i hovedet, som i dette tilfælde.

Vi skal være stolte af at journalister, narkocentre, folketingspolitikere, regionspolitikere, kommunalpolitikere og socialrådgivere kender og bruger K10.

Men det bliver ikke ved, hvis ikke vi i fællesskab forstår, at værne om den kvalitet K10 tidligere har stået for.

Det er mit håb at journalist Paul Sauer modtager svar, hvis muligt, på det han spørger om.

Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 21-01-2014 kl. 01:54.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 21-01-2014, 02:35   #7
jh
Bøh!
 
Tilmeldingsdato: 09-06 2006
Indlæg: 479
Styrke: 18
jh er ny på vejen
Godt brølt, Peter

P.S. det første link virker ikke.
jh er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2014, 14:43   #8
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jeg er faktisk enig...Peter

Der er alt for mange herinde som er lynhurtige til at dømme eller fordømme helt uden at de kender til baggrunden...og det er bare ikke okay..

Det er desværre mig der ikke har fulgt godt nok med da jeg burde have stoppet det med det samme..

Jeg skal anstrenge mig for at følge bedre med fremover..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2014, 09:31   #9
carolines
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 03-04 2012
Indlæg: 381
Styrke: 13
carolines er ny på vejen
Peter - SPOT ON!!!

Paul Sauer - jeg håber du finder en der kan hjælpe dig med oplysninger til din artikel

Web - du gør det fremragende, tak for det
carolines er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:57.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension