K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-12-2013, 12:32   #1
pia9900
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 06-01 2011
Lokation: Frederikshavn
Indlæg: 23
Styrke: 14
pia9900 er ny på vejen
Fp hvis man bor sammen

Ved ikk helt hvor mit spørgsmål hører hjemme henne. Men det drejer sig om hvor vidt min evt samlever skal forsørge mig hvis vi vælger at flytte sammen. Lige nu kan jeg jo læse om alt det roderi med kontanthjælp og gensidig forsørgerpligt. Jamen er det ikk sådan det er for os der får fp ???
Jeg har en kæreste som jeg så gerne vil flytte sammen med. Det skal siges han har et hus hvor vi kan være. Lige nu bor jeg alene med min datter og får selvfølgelig friplads osv.
Men kan læse mig til at hvis vi flytter sammen falder min fp og så bliver det jo lidt svært at få til at hænge sammen. Min kæreste har jo alle udgifter til hus og bil.
Jeg mister selvfølgelig boligsikring og forhøjet børnepenge det er jeg fuldstændig klar over og også rimeligt syns jeg.
Men i den situation at vi flytter sammen skal der jo betales for Sfo osv og min kæreste kan jo ikk hjælpe med at betale da han økonomi på det nærmeste ikk hænger sammen i forvejen.
Tænker lidt på alt det jeg læser med det gensidig forsørger pligt er i strid med grundloven. Jamen så må det vel også gælder for os der er på fp eller hvad. I og med at man ikk er gift. Altså man skal da sørge for at finde en kæreste ser tjener kassen hvis man vil bo sammen og en som er villig til at forsørge børn som ikk er hans.
pia9900 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2013, 13:49   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
ja det er lidt, svært som du siger vil du miste friplads og forhøjet tilskud men mon du ikke glemmer, at du ikke skal betale husleje? og min så ikke det du mister kommer næsten til, at gå lige op i det man sparer ved at være en husholdning end 2.

Og hvis ikke må man jo huske på, at det at være 2 også er noget værd.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2013, 16:59   #3
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
ja det er lidt, svært som du siger vil du miste friplads og forhøjet tilskud men mon du ikke glemmer, at du ikke skal betale husleje? og min så ikke det du mister kommer næsten til, at gå lige op i det man sparer ved at være en husholdning end 2.

Og hvis ikke må man jo huske på, at det at være 2 også er noget værd.
Hvorfor skal hun ikke betale husleje? Mon ikke hun skal betale halvdelen af huslejen, lys - gas, vand og varme regningerne?

- jeg har selv prøvet at betale 4800 i husleje, og flytte ind hos en mand der betalte 11.000 i husleje, det var da en ''huslejestigning'' der kunne mærkes.....

Men jo, det er det samme for førstidspensionisterne som for kontanthjælpsmodtagerne - blot er der den forskel, at en førtidspensionist aldrig kan få 0 kr, som en kontanthjælpsmodtager kan.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2013, 17:26   #4
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
hun skriver han ikke har noget at hjælpe med pga hus og bil, så må man vil gå ud fra han betaler den del, ellers stå de jo noget dårligt, hvis man ikke sparre noget ved at flytte sammen.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2013, 19:43   #5
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
jeg har regnet på det flere gange...er ftp...og det er DYRT at være 2 grundet deres modregninger.

skulle jeg betale 50 procent af vores udgifter her i hytten- ja så var der 0 kr tilbage..hvad jeg så skulle leve af ved jeg ikke

mange herinde og andre steder sider også de ikke vil flytte sammen med en- da de mister deres penge og ikke mindst u afhæninghed...

får de ikke fjernet GF vil jeg absolut ikke sige det ikke ender med jeg bliver enlig

regeringen straffer folk der er 2..

stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2013, 23:06   #6
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Hvorfor skal hun ikke betale husleje? Mon ikke hun skal betale halvdelen af huslejen, lys - gas, vand og varme regningerne?
Jeg plejer at sige, at man kan ikke bo gratis nogen steder.

For jo, selvfølgelig bør hun give et tilskud til de faste udgifter, om det så skal være det halve eller lidt/noget mindre, det må de to jo finde ud af.

Det er dælme trist, at 2 mennesker, som gerne vil leve sammen, skal have dette med i deres overvejelser.

Alle kan vel se logikken i, at boligsikringen og de forhøjede børnepenge ryger, man kan så diskutere om det er rimeligt, at friplads i institution ryger (efter min mening er det ikke rimeligt, at en evt. pap-forælder skal betale for pasning af en andens barn), men så burde der heller ikke ryge mere.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2013, 00:38   #7
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Nej man når kvalmepunktet, når en kæreste pludselig også skal forsørge børn der ikke engang er deres!??

Det kunne til nød gå an via ægteskab, men kærester???

Det er sgu for meget!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2013, 01:10   #8
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
nej nemlig min mand betaler det meste for min søn...og det synes jeg ikke er fair selvom han holder af ham som sin egen

men sådan har de DESVÆRRE indrettet samfundet efter,,,ville virkelig ønske det GF forsvinder- så det ikke kommer an på penge- men hvad folk har lyst til..og det gør det ikke nu

stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2013, 01:25   #9
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Hmm. Sæt jer ned med en blyant og papir, og regn på økonomien.

Hvis du flytter til din kærestes bolig, så er der jo en lang række af udgifter der forsvinder. Og som IKKE øger hans udgifter:

Husleje, varme, indboforsikring og tvlicens m.m. spare du. Hans udgifter til samme er jo de samme om han er alene eller ej..

Så skal det i mister ved at flytte sammen blot modregnes: Boligsikring og friplads m.m.

De udgifter som den enkelte person koster som mad, tøj, varmt vand m.m. er stadig de samme om man er een eller flere.

Først når i har opgjort om i spare noget ved kun at have een husholdning, kan i vurderer om i kan flytte sammen..

Hvordan i så fordeler økonomien mellem jer må i så finde ud af.. Men alt andet lige så vil een husholdning vel også lette på din kærestes egen økonomi.

Om du så skal betale 2/3 fordi du har en datter må i jo gøre op.. Men husk at veje din datter først.. Hun spise vel ikke helt det samme som en voksen. Da hendes krop muligvis også er mindre, skal forbruget af hendes badevand også beregnes forholdsmæssigt.. "ironi KAN forekomme"

Sidst redigeret af mik16; 13-12-2013 kl. 01:39.
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2013, 01:33   #10
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
mik problemet er ikke kun at vi er 2 og vi alligevel skal spise osv

problemet er som ved mig at de tager 6000 af min ftp hver mdr og mit barn ikke er hans

dvs hvis jeg flyttede fik jeg det fulde beløb- ekstra børnepenge mv og boligsikring..det er skisme svært at undvære de penge de modregner

og ja det er sørgeligt man skal sidde og regne på--hvad der bedst kan betale sig- mit kan i hvert fald ikke

enlig havde været økonomisk bedre og jeg har ingen gæld overhovedet- så det ville kun være bolig,tlf,internet ,forsikringer mv der skulle betales

stribe ftp


undskyld jeg brød ind i din tråd . men er rigtig mopset over de GF regler
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:22.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension