K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-08-2013, 14:14   #1
jansørensen
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-02 2011
Indlæg: 29
Blog Indlæg: 3
Styrke: 14
jansørensen er ny på vejen
spørgsmål om relavidering max 20 timer

hej,jeg har et spørgsmål ang gode råd om relavidering til min kone.
sagen er den at hun er kommet på relavidering for 2 md siden og nu ved afslutningen af relaviderings perioden,der står i planen at formålet med relavideringen er at få optrænet færdigheder,så hun igen kan stille sig til rådighed for arbejdsmarkedet.
planen var at hun skulle kunne arbejde i 30 timer når relavideringen var afsluttet.
hun har været i virksomhedspraktik og kan kun varetage det på 20 timer nu hvor praktikken og relavideringen slutter,hendes coast og leder af virksomheder er enige i at hun ikke skal sættes yderligere op i tid samt hun har hendes læges opbakning.
kommunen-sagsbehandleren siger nu til hende at efter endt relavidering her d.1-9 at hun skal henvende sig til sin a-kasse og bede om at stå til rådighed for arbejdsmarked og få dagpenge.
jeg ved at hvis man kan opnå 25 timer ugentlig efter endt relavidering er man selvforsørgene dvs. kontanthjælp eller deltidsforsikring i a-kassen,men kan dog ikke få supp, dagpenge ved deltidsjob,der skal man kunne stå til rådighed i mindst 25 timer.

Mit spørgsmål er nu. kan det passe at hun ikke kan komme ind under en anden ordning evt, fleksjobvisiteret,skal hun ikke arbejdsprøves m.v , når hun kun kan arbejde 20 timer ugentligt.
ps..hun er pt i virksomhedspraktik 20 timer indtil relavideringen-praktikken slutter.

Sidst redigeret af jansørensen; 27-08-2013 kl. 14:17.
jansørensen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-08-2013, 14:24   #2
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Hvis det er 20 effektive timer, så vil de nok regne hende for selvforsørgende.

Fleks er hvis arbejdsevnen er væsentligt nedsat, og der plejer de at gå ud fra halvdelen. Og har man 20 timer effektiv arbejdstid, er erhvervsevnen ikke nedsat med halvdelen.

Så kommunen plejer gerne at kæmpe en brav kamp for at man kan komme op på de ofte magiske 20 timer.

Ved ikke hvordan hun er stillet økonomisk nu, om hun kan gå direkte på dagpenge.. for kan hun det, kan hun jo prøve at melde sig ledig til de 25 timer, og så se om hun kan finde noget hun kan holde til.

Og kan hun ikke, ryger hun nok ned som halvtidsledig..
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-08-2013, 14:54   #3
jansørensen
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-02 2011
Indlæg: 29
Blog Indlæg: 3
Styrke: 14
jansørensen er ny på vejen
tak for det gode råd,hun kan godt få dagpenge,det er hun berettiget til,evt, deltidsforsikret,så der ender hun nok,hun har nogle dage tilbage i praktikken og hvis hun kan nå de 25 timer kan hun blive deltidsforsikret i a-kassen.
jeg er selv fleksjobvisiteret,det blev jeg for 10 år siden,der var det noget lettere at komme på en ordning hvis ens arbejdsevne var nedsat.
har hørt at kommuner spekulerer i relavidering,når borgenen så har afsluttet praktikken-relavideringen, er de selvforsørgerne, er der nogle der kender til det ..
jansørensen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-08-2013, 00:15   #4
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Det handler om, at man skal have minimum 50% nedsat arbejdsevne, når den effektive timeantal udregnes. Dvs, hvad man kan få løn for.

Alt derover betegnes som selvforsørgende.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-08-2013, 10:21   #5
ZikZak
Hjemmevant på K10
 
ZikZaks avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2013
Indlæg: 225
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
ZikZak er ny på vejen
Effektiv tid

Hej Jan.
Ja kommunerne er stålsatte når det kommer til grænsen for at være selvforsørgende.
Jeg har selv gjort mig erfaringen... kommunen har vurderet min effektive arbejdstid til 22 timer, og her medregner de en halvtimes frokostpause om dagen...hehe..ja jeg synes det er tosset at de regner pauser med, som jeg 99.99% sikkert ikke vil få løn for. De mener åbenbart heller ikke at jeg har skånehensyn som er relevante selv om jeg ikke kan klare "kunde-/samarbejdspartnerkontakt", "konfliktsituationer", tidspres", og har brug for "strukturerede og afgrænsede opgaver" samt brug for løbende pauser af ca. 15 min varighed for at kunne bevare koncentrationen.
Men man kan jo intet stille op - ud over at klage til ankestyrelsen som er håbløst bagefter med sagsbehandlingen.
Det er helt bimmelim

Jeg håber at I får den hjælp som kan fastholde dine hustru på arbejdsmarkedet!

Sidst redigeret af ZikZak; 28-08-2013 kl. 10:24.
ZikZak er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-08-2013, 10:59   #6
jansørensen
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-02 2011
Indlæg: 29
Blog Indlæg: 3
Styrke: 14
jansørensen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Det handler om, at man skal have minimum 50% nedsat arbejdsevne, når den effektive timeantal udregnes. Dvs, hvad man kan få løn for.

Alt derover betegnes som selvforsørgende.

VH Popiae
ok,det er sådan de regner det ud,syntes godt nok at de strammer den lidt i kommunerne.

Citat:
Oprindeligt indsendt af ZikZak Se meddelelser
Hej Jan.
Ja kommunerne er stålsatte når det kommer til grænsen for at være selvforsørgende.
Jeg har selv gjort mig erfaringen... kommunen har vurderet min effektive arbejdstid til 22 timer, og her medregner de en halvtimes frokostpause om dagen...hehe..ja jeg synes det er tosset at de regner pauser med, som jeg 99.99% sikkert ikke vil få løn for. De mener åbenbart heller ikke at jeg har skånehensyn som er relevante selv om jeg ikke kan klare "kunde-/samarbejdspartnerkontakt", "konfliktsituationer", tidspres", og har brug for "strukturerede og afgrænsede opgaver" samt brug for løbende pauser af ca. 15 min varighed for at kunne bevare koncentrationen.
Men man kan jo intet stille op - ud over at klage til ankestyrelsen som er håbløst bagefter med sagsbehandlingen.
Det er helt bimmelim

Jeg håber at I får den hjælp som kan fastholde dine hustru på arbejdsmarkedet!
tak for info,så er du lidt i samme situation som min kone,syntes det er strengt at kommunerne behandler folk sådan,der er jo Ingen der kan være selvforsørgerne med løn for 20 timers arbejdsuge,og i din situation at de regner pauser med i dine effektive arbejdstimer det er godt nok helt ude i skoven..
der er løsningen så kontanthjælp eller a-kassen supp, men der skal man kunne stå til rådighed i mindst 30 timer for at få supp op,kontankhjælp må du ikke have formue..der er da snart ikke det social sikkerhedsnet i danmark mere som politikerne altid har snakket om skal være der.
hvis nu det er arbejdsprøvning er der så andre regler der eller er det også halvt arbejdsevne der gælder der for at blive fleksjobbeviklet.
nu kan min kone heldigvis få dagpenge men mange må da komme i klemme i systemet med relavidering, hvad skal du så nu
jansørensen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-08-2013, 11:57   #7
ZikZak
Hjemmevant på K10
 
ZikZaks avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2013
Indlæg: 225
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
ZikZak er ny på vejen
Jeg aner det ikke... Se om jeg kan klare/finde et rengøringsjob på 15-18 timer så kan vi MÅSKE lige klare terminen.
ZikZak er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-08-2013, 16:15   #8
jansørensen
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-02 2011
Indlæg: 29
Blog Indlæg: 3
Styrke: 14
jansørensen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af ZikZak Se meddelelser
Jeg aner det ikke... Se om jeg kan klare/finde et rengøringsjob på 15-18 timer så kan vi MÅSKE lige klare terminen.
håber det bedste for dig,man må jo hjælpe hinanden,undtagen i kommunen hvis man bliver syg..
syntes sådan nogle som dig og min kone burte få økonomisk hjælp til noget.
jansørensen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Max 20 timer ? Dyrmose Spørgsmål ang fleksjob 9 26-03-2012 09:06
Tvunget til at melde sig ledig. Spørgsmål: Optjenes timer under periode med sygedagp? mariarolle Alt det andet 37 06-09-2010 20:01
Arbejde 37 timer svarende til 16-20 timer??? Cat 72 Spørgsmål ang fleksjob 1 10-12-2008 00:35
Timer søsser s Er det overhovdet til at få fleksjob? 2 23-06-2008 10:14
timer ann Spørgsmål ang fleksjob 3 19-03-2006 20:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension