K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-07-2013, 11:39   #1
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Psykiateren vil ikke kommunikere

Jeg ved ikke rigtigt, hvordan jeg skal forholde mig her.
Hver gang der sker en ændring i min sag, kobles der en psykiater på, - sikkert fordi det er registreret, at jeg engang gik i samtaleterapi hos en psykiater. (Han var jo gratis, og jeg var en fattig studerende).
Psykiateren, der er koblet på nu (kendt og agtet) har opgivet at komme til at skrive noget til kommunen. De vil ikke have noget fra ham, så han har mere eller mindre kastet håndklædet i ringen, siger han. Jeg kan få piller, og det er det.

Problemet: Han har klistret en label på mig (jeg har haft mange) og han vil ikke forklare hvorfor. Mennesker, der har kendt mig i mange år ryster på hovedet, og den psykolog, jeg har kontakt med nu, kan heller ikke helt få øje på det.
Jeg føler mig SÅ belastet af ikke at kunne få en begrundelse.
Jeg har nærmest tryglet om en forklaring, men han forbliver tavs.
Af og til kan jeg læse af hans reaktioner, at han nok fejltolker mine ord og handlinger. Det har jeg i et tilfælde påpeget fordi det var decideret ubehageligt.
Ved ikke, om han er irriteret over det.

Når jeg selv har haft en anden ide om, hvorfor jeg er tilbøjelig til at ende med angst og depression, reagerer han meget dramatisk, så jeg holder mund og taler om noget andet.
Han skuespiller så meget, at jeg bliver forvirret og jeg kan kun gætte på, hvorfor. Jeg forestiller mig at han vil lukke munden på mig.
Han har jo sagt, at han ikke vil tale, men det er jo også kun en forklaring, jeg beder om.

Han er en meget rar mand, som helt sikkert vil mit bedste, - men han forstår åbenbart ikke, hvor stor en belastning, det er, oven i usikkerheden iøvrigt, at få en betegnelse, man ikke selv er enig i, eller i det mindste har behov for at få en forklaring på, istedet for: "Åhr, det er bare sådan noget, man siger", "Åh, ja. Perfektionismen" osv.
Jeg har forklaret, sendt ham links og spurgt: "Er det dét her, du mener"?, men han svarer ikke, og jeg er god til at brodere noget op til det værste.

Han mener ikke, at jeg skal tale med nogen, men nøjes med at spise piller. (samtale= "gravning", siger han. Ingen nuancer her ).
Han synes, at det er noget pjat, at jeg bruger nettet til afklaring.
"... men nogen må man jo tale med", svarede jeg, hvortil han bare smilede.

Da jeg efterhånden har gjort så meget i nælderne med mine spørgsmål og har gjort mig selv alt for sårbar, frygter jeg det næste møde, som jo er noget, jeg selv skal bede om. Jeg har vist ikke været der siden April.
Egentlig har jeg mest lyst til at skrive og sige tak for nu og bede om en genpart, - men han er jo koblet på min sag, som synes at være i forandring lige nu.
Det vil også være en smule fejgt.

Hvordan ville I gribe det an?
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-07-2013, 11:50   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Uhh jeg ved ikke hvad jeg ville gøre...

Måske du kunne skrive et brev til ham og forklare hvordan du har det og udbede en forklaring af den vej...

Har du prøvet med en aktindsigt i de papirer han har lavet...det har alle jo ret til...og der ligger en formular til formålet under nyttige links her på siden....måske der ligger noget på skrift som kan gøre dig klogere på det han siger...

Du kunne måske også evt få en ven eller over familie til at skrive til ham og spørge ind til de ting du vil vide...

Jeg aner ikke om du kan bruge nogle af de forslag....men det var umiddelbart det jeg lige kunne finde på...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-07-2013, 12:24   #3
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Jeg ved ikke, om jeg tør, for, hvis han nu har skrevet noget, jeg slet ikke kan have.... så går jeg da helt op i limningen.

Sidst redigeret af mukke; 24-07-2013 kl. 12:32.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-07-2013, 12:31   #4
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Eftersom en psykiater er en speciallæge, så tænker jeg, om ens egen læge kan indhente en speciallægeerklæring fra denne, og på den måde få belyst tingene.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-07-2013, 12:47   #5
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Tja, det var måske en mulighed, - men så vil jeg vente til jeg har været igennem den AS test, jeg får hos psykologen i August.
Jeg skrev, at jeg havde den tanke og spurgte høfligt psykiateren, om han havde en kollega, der var god til dette, og især i tilfældet, kvinder.....nul svar, selvfølgelig.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-07-2013, 12:50   #6
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg ved ikke om egen læge ligefrem kan bede om en speciallægeerklæring - uden også at skulle betale for den? Men jeg ved min egen læge har indhentet et hav af statusprofiler fra netop min psykiater. Han brugte dem når han selv skulle lave statusprofil oa til kommunen.....på den måde var der altid 100% tråd i min sag.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-07-2013, 13:22   #7
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Min læge går ikke ind i det på den måde, men der foreligger jo heller ikke sygdom i mit tilfælde, - bare psykiske og fysiske skavanker.
Lige nu har han en kvindelig afløser, hvilket, jeg pt. er meget glad for. Hun er nemmere at snakke med. Jeg ha bare svært ved at spørge om sådan noget. Får jeg et brøsigt modspørgsmål, klapper jeg gællerne i.

Sidst redigeret af mukke; 24-07-2013 kl. 13:40.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-07-2013, 20:10   #8
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af mukke Se meddelelser
Jeg ved ikke rigtigt, hvordan jeg skal forholde mig her.
Hver gang der sker en ændring i min sag, kobles der en psykiater på, - sikkert fordi det er registreret, at jeg engang gik i samtaleterapi hos en psykiater. (Han var jo gratis, og jeg var en fattig studerende).
Psykiateren, der er koblet på nu (kendt og agtet) har opgivet at komme til at skrive noget til kommunen. De vil ikke have noget fra ham, så han har mere eller mindre kastet håndklædet i ringen, siger han. Jeg kan få piller, og det er det.

Problemet: Han har klistret en label på mig (jeg har haft mange) og han vil ikke forklare hvorfor. Mennesker, der har kendt mig i mange år ryster på hovedet, og den psykolog, jeg har kontakt med nu, kan heller ikke helt få øje på det.
Jeg føler mig SÅ belastet af ikke at kunne få en begrundelse.
Jeg har nærmest tryglet om en forklaring, men han forbliver tavs.
Af og til kan jeg læse af hans reaktioner, at han nok fejltolker mine ord og handlinger. Det har jeg i et tilfælde påpeget fordi det var decideret ubehageligt.
Ved ikke, om han er irriteret over det.

Når jeg selv har haft en anden ide om, hvorfor jeg er tilbøjelig til at ende med angst og depression, reagerer han meget dramatisk, så jeg holder mund og taler om noget andet.
Han skuespiller så meget, at jeg bliver forvirret og jeg kan kun gætte på, hvorfor. Jeg forestiller mig at han vil lukke munden på mig.
Han har jo sagt, at han ikke vil tale, men det er jo også kun en forklaring, jeg beder om.

Han er en meget rar mand, som helt sikkert vil mit bedste, - men han forstår åbenbart ikke, hvor stor en belastning, det er, oven i usikkerheden iøvrigt, at få en betegnelse, man ikke selv er enig i, eller i det mindste har behov for at få en forklaring på, istedet for: "Åhr, det er bare sådan noget, man siger", "Åh, ja. Perfektionismen" osv.
Jeg har forklaret, sendt ham links og spurgt: "Er det dét her, du mener"?, men han svarer ikke, og jeg er god til at brodere noget op til det værste.

Han mener ikke, at jeg skal tale med nogen, men nøjes med at spise piller. (samtale= "gravning", siger han. Ingen nuancer her ).
Han synes, at det er noget pjat, at jeg bruger nettet til afklaring.
"... men nogen må man jo tale med", svarede jeg, hvortil han bare smilede.

Da jeg efterhånden har gjort så meget i nælderne med mine spørgsmål og har gjort mig selv alt for sårbar, frygter jeg det næste møde, som jo er noget, jeg selv skal bede om. Jeg har vist ikke været der siden April.
Egentlig har jeg mest lyst til at skrive og sige tak for nu og bede om en genpart, - men han er jo koblet på min sag, som synes at være i forandring lige nu.
Det vil også være en smule fejgt.

Hvordan ville I gribe det an?
Du skal da bare finde en anden psykiater... hvis du har brug for en ?

Du har alligevjd ikke været der længe, og hvis i ikke forstår hinanden... psykiatere er jo mest for pillernes skyld, men i grunden får du jo bare dem via egen læge.

Det er en stor STOR misforståelse at man går til psykiater i stedt for psykolog, selvom mange tror det eneste fester forskel er at man selv aftaler psykolog... det er ikke korrekt... ikke alle psykiatere har den psykologiske del med ind over.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-07-2013, 20:27   #9
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Problemet er, at psykiateren er gratis, hvor psykologerne ret ofte tager 600-800 kr, eller mere i timen.....

Det bedste er jo hvis man både har psykiater og psykolog. Psykiateren kan smide redningsvesten ud, hvor psykologen hjælper en med at svømme i land.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-07-2013, 20:39   #10
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Problemet er, at psykiateren er gratis, hvor psykologerne ret ofte tager 600-800 kr, eller mere i timen.....

Det bedste er jo hvis man både har psykiater og psykolog. Psykiateren kan smide redningsvesten ud, hvor psykologen hjælper en med at svømme i land.
Jamen psykolog og psykiater kan bestemt ikke det samme... Praktiserende læge kan i mange tilfælde mindst lige så meget som psykiateren kan, hvad samtale angår.

At sige at man bruger en psykiater fordi han er billigere end en psykolog, svarer jo til at man bruges vand, for det er billigere end mælk.
I det fleste tilfælde kan det da godt gå, men det bliver jo aldrig det samme.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Principafgørelse: kursus ikke rimeligt tilbud, derfor ikke forpligtet gunvor Den nyttige viden vi alle har 0 24-11-2012 22:27
SKAT vil kommunikere bedre m Borgerne buster Politik og Samfund 0 26-10-2011 18:28
Man kan ikke stoppe sygedagpenge hvis ikke der er lavet ressourceprofil Hejdien Nyt fra Ankestyrelsen 10 01-12-2009 20:47
Jeg frygter min erklæring fra psykiateren lillesine Dit og Dat 4 18-11-2008 12:52




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension