K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-07-2013, 18:28   #1
FibroMcs
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2013
Lokation: Hjemmefra
Indlæg: 723
Styrke: 12
FibroMcs er ny på vejen
Tværfagligt Team

Er der nogen der ved om Den status attest som lægen skal afleverer må laves uden at vedkommende kontakter en, hvis lægen selv skriver at de ikke kender en og man har mødt dem 1 gang...??
__________________
Just Because You are Paranoid it Does Not mean They are Not out To get You
FibroMcs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2013, 19:04   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg er aldrig blevet kontaktet mht status attester ved egen læge. Men jeg ved ikke om det er normal procedure.

Hvis egen læge ikke kender én, kræver det jo blot et kig i ens journal, for at se hvor patienten ''står''.....lægen kan jo ikke bare skrive, at man ikke fejler noget fordi man er ny i konsultationen.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2013, 19:55   #3
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af FibroMcs Se meddelelser
Er der nogen der ved om Den status attest som lægen skal afleverer må laves uden at vedkommende kontakter en, hvis lægen selv skriver at de ikke kender en og man har mødt dem 1 gang...??
Spørger du til "statusattest" eller om den attest der udfyldes af egen læge i den forberedende del til ressourceforløb ?
Jeg spørger om det sidste fordi du nævner tværfagligt team.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2013, 21:21   #4
Moi
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2013
Lokation: Sjælland
Indlæg: 172
Styrke: 12
Moi er ny på vejen
Da jeg skulle have lavet min attest til forberedende del, blev jeg bedt af min sagsbehandler om at lave en tid hos egen læge til at vi sammen skulle lave den. Vi snakkede en time og min læge tog notater imens.

Selve attesten er MEGET omfattende og der bliver spurgt ind til mange ting som lægen ikke selv kan svare på uden at kende dig rigtig godt.

Jeg synes du skal skrive en mail til din sagsbehandler og spørge om hvornår du skal lave en aftale med din læge til at få lavet attesten.



Jeg fandt lige dette under nyttige links

Rehabiliteringsplanens forberedende del - Den praktiserende læges vurdering

§ 4. Kommunen skal som en del af rehabiliteringsplanens forberedende del indhente borgerens praktiserende læges vurdering af borgerens helbred i forhold til at kunne arbejde. Det gælder dog ikke sager omfattet af § 13, stk. 1. Lægens vurdering skal foretages på baggrund af en konsultation med borgeren og indeholde følgende:

1) lægens oplysninger om relevante helbredsforhold, der har betydning for vurderingen af, hvordan borgeren kan hjælpes i job eller uddannelse eller bevare beskæftigelsen i sin selvstændige virksomhed,

2) særlige hensyn, herunder hvilke særlige hensyn det på grund af borgerens helbredsforhold vil være nødvendigt at tage i det videre forløb,

3) lægens kommentarer til borgerens eget perspektiv på helbred og arbejde, og

4) andre forhold, der kan have betydning for arbejde eller uddannelse, herunder sociale forhold, misbrug m.v. eller andre supplerende oplysninger, der bidrager til at belyse sagen yderligere.

Stk. 2. Kommunen skal indhente lægens vurdering på en lægeattest. Der udarbejdes en landsdækkende lægeattest, som efter sædvanlig procedure forhandles mellem KL og Lægeforeningens Attestudvalg. Kommunen afholder udgiften til lægeattesten.

Sidst redigeret af Moi; 13-07-2013 kl. 23:35. Årsag: Link indsat
Moi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2013, 21:47   #5
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Det normale er, at lægen laver en statusattest på baggrund af det, der står i journalen, altså er det ikke nødvendigt, at lægen ser patienten i denne forbindelse.

Det er netop derfor det er så pokkers vigtigt, at man holder sin læge opdateret når man har en sag kørende i kommunen.

Hvis der derimod er tale om en generel helbredsattest, så skal der aftales en konsultation til dette formål.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2013, 18:01   #6
FibroMcs
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2013
Lokation: Hjemmefra
Indlæg: 723
Styrke: 12
FibroMcs er ny på vejen
Det er nemlig Lige det..

Jeg har fået Et papir fra Min sagsMishandler Hvor der står jeg skal bestille tid hos lægen hvor jeg oplyser det er til status attest........

Den tid har jeg aldrig fået da min læge sagde han ville først gøre det når mine to special læge erklæringer forelå...

Nu har de så fået ham til at udtale sig dagen før han går på ferie, i netop en status attest hvor han samtidig erkender han kender mig absolut ikke..

Så jeg tænker må de så overhovedet bruge den status attest Til det Tværfaglige Team..???

Det skal siges jeg tror jeg er havnet hos en Term læge som skriver at mit fibromyalgi Er psykisk.......

Så nu siger kommunen jeg ikke fejler noget fordi de læner sig op af den status attest skrevet af en mand der har snakket med mig i 10min og som ellers aldrig har snakket med mig eller læst mine special læge papirer endnu......
__________________
Just Because You are Paranoid it Does Not mean They are Not out To get You
FibroMcs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2013, 18:10   #7
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Bare rolig, der skal anføres hvor længe man har været patient i lægens praksis.
Kommunen ved jo godt at hvis det er en måned så er attesten ikke noget værd.

Iøvrigt kunne det jo være at lægen netop har skrevet på attesten at han ikke kender dig og det så er det.
Lægen kan så også have henvist til speciallægen du går hos.

Hvad skriver lægen i attesten, har du set den ?

Sidst redigeret af Nøgne tær; 14-07-2013 kl. 18:13.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2013, 20:44   #8
FibroMcs
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2013
Lokation: Hjemmefra
Indlæg: 723
Styrke: 12
FibroMcs er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nøgne tær Se meddelelser
Bare rolig, der skal anføres hvor længe man har været patient i lægens praksis.
Kommunen ved jo godt at hvis det er en måned så er attesten ikke noget værd.

Iøvrigt kunne det jo være at lægen netop har skrevet på attesten at han ikke kender dig og det så er det.
Lægen kan så også have henvist til speciallægen du går hos.

Hvad skriver lægen i attesten, har du set den ?
Han skriver netop at han ikke har nogen mening eller kommentar til min mcs Diagnose..

Det tolker kommunen som at han siger jeg IKKE har mcs..

Desværre skriver han at han mener fibromyalgi er en psykisk sygdom..

Så den er kommunen jo vildt glad for den der Status attest..

Jeg har skam et brev som kommunen selv har sendt mig hvori han den 1 Maj skriver at han aldrig har mødt mig da jeg tilmeldt hans praksis dagen før og at han derfor ikke kan lave status attest før jeg har været hos special læger..
__________________
Just Because You are Paranoid it Does Not mean They are Not out To get You
FibroMcs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2013, 21:23   #9
Moi
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2013
Lokation: Sjælland
Indlæg: 172
Styrke: 12
Moi er ny på vejen
I sin tid havde jeg en bisider med hos min læge for at presse på for en psykiatisk udrednings-undersøgelse på sygehuset. Sygehuset afslog sådan en undersøgelse og vi gik derfor til sagsbehandleren for at bede om undersøgelsen.

Min bisider fra fagforeningen mente at jeg skulle have en neuro-psykologisk undersøgelse men den ville sagsbehandleren ikke give... Jeg blev så sendt til en speciallæge i psykiatri. Han påviste min borderline MEN samtidig mente han at jeg havde brug for en neuro-psykologisk undersøgelse.

Dette måtte min sagsbehandler så bøje sig for, jeg kom til undersøgelsen og endelig kom der skred i tingende.

Med min egen historie vil jeg fortælle dig at du skal tage sagen i egen hånd og presse på for at få en afklaring af din diagnose.
Din læge skriver jo selv at han ikke kender dig og ikke vil udtale sig før du har været hos speciallægerne. Altså må der gang i de speciallæge undersøgelser.
Moi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2013, 21:50   #10
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af FibroMcs Se meddelelser
Han skriver netop at han ikke har nogen mening eller kommentar til min mcs Diagnose..

Det tolker kommunen som at han siger jeg IKKE har mcs..

Desværre skriver han at han mener fibromyalgi er en psykisk sygdom..

Så den er kommunen jo vildt glad for den der Status attest..

Jeg har skam et brev som kommunen selv har sendt mig hvori han den 1 Maj skriver at han aldrig har mødt mig da jeg tilmeldt hans praksis dagen før og at han derfor ikke kan lave status attest før jeg har været hos special læger..
Jamen så ser jeg ikke så mange andre muligheder end at du følger det kommunen finder på... tror din læge du har en psykisk lidelse har kommunen jo pligt til at undersøge det... du kommer tilbage fra psykiater med besked om at du ikke har en psykisk sygdom, så står det jo højt og flot.

Har du på skrift at kommunen tolker du ikke har "mcs" eller er det en formodning du har ?
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Tværfagligt møde FibroMcs Alt det andet 2 18-07-2013 21:01
fastholdelses team i ask Randerspigen Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 7 30-05-2013 09:08
Rehabiliterings team FibroMcs Alt det andet 8 25-02-2013 17:41
Forlængelse af sdp/ nyt team Diablo Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 04-09-2011 11:38
Tværfagligt team baldur Dit og Dat 5 17-06-2008 01:51




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension