K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Den nyttige viden vi alle har

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Den nyttige viden vi alle har Her kan du sætte link tips og andet ind, som andre i din situation kan have nytte af at vide

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-06-2013, 00:19   #1
Pinny
Klart Afhængig af K10
 
Pinnys avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-11 2011
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 494
Styrke: 13
Pinny er ny på vejen
Thumbs up Fornyelse af mimrekort

Der jo skal gøres 1 gang årlig fordi, DSB har en politik om, at os fortidere pludselig bliver raske! Medbring det seneste stykke papir om Pensionsudbetaling, der normalt kommer i januar, men her i år kom der et nyt i april.
Det kan laves på en bemandet station, hvis man går ind i billetsalget (ikke 7-11), og det kan laves på afrejsedagen. Afsæt noget tid til dette, hvis det er en af de travle rejsedage (lang kø).
Bestil og betal evt billetterne hjemmefra (via Rejseplanen), og sæt god tid af til dette (plus hysteri-udbrud ). Så kan man selv printe eller få tilsendt. 65-billetter kan bestilles uden mimrekortet. Skal du have lavet Stamkort: Medbring et pasbillede.

Her på Fyn, hvor vi ikke har Rejsekort, husk at pensionist ikke gælder i busserne, ligesom man ikke kan rejse første zone på sin togbillet. Men til gengæld er her et udmærket fungerende digitalt system til busser. Videre Fyn, der er mulighed for Flextaxa, hvis man ikke decideret er visiteret til flextransport. OBS Bestil i god tid! Senest fredag aften for week-end ture. Det koster pt 30 kr. Se mere på FynBus siden, hvor der er køreplaner for flextrafik.

Og et lille råd: Bestil Stillekupé, hvis du synes børn/larmende personer/mobilsnakkere er skabt af nederen. DSB's net er langsomt og kun gratis på DSB-First. Medbring selv mobil/hotspot, hvis du vil på nettet undervejs. Ved stillekupé bestil vinduesplads= nem adgang til strømstikkene. Det koster godt nok 30 kr for en pladsbillet, men det er dét værd, hvis du vil have fred.

Net er gratis i S-togene, men på ½ times rejse gad jeg ikke rode med opsætning af det, så ved ikke, hvordan, det virker.
Mit (min mands!) hotspot er okay, selvom jeg ikke lige ved, hvad det koster. (Han så det i "So ein Ding..." Og det var en Ding vi begge måtte have ) Det virker fortræffeligt med min tablet, og kræver et simkort + datatrafikabbo.
__________________
Mvh Pinny


"Det er godt at kunne det man vil, og ville det man kan"
Charles M. Schultz ("Radiserne")

Sidst redigeret af Pinny; 20-06-2013 kl. 00:22.
Pinny er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
65-billetter, "mimrekort", rabat - førtidspensionister zuza Et godt link! 75 03-02-2013 21:09
Fornyelse af DSB legitimationskort Solen Alt det andet 10 22-08-2012 22:36
Rabat i tog og bus med "mimrekort". amik Nyttigt at vide for Førtidspensionister 7 05-03-2009 16:10
§100 / fornyelse af kørekort ? perbeer Alt det andet 17 19-01-2009 16:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:13.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension