K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-05-2013, 12:59   #1
MLT
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2012
Indlæg: 118
Styrke: 13
MLT er ny på vejen
Hvad dælen er forskellen ?

Hurra for den nye reform der nu redder en masse mennesker fra konkurs og elendighed ...

Men hvad med alle os andre ? Har ingen fokus på os ? ..

Hvorfor må vi gerne ryge ud fra sygedagpenge til 0 kr i forsørgelse uanset om du har børn der også skal forsørges ?

Hvorfor må vi gerne miste hus og hjem og sejle vores egen sø ?

Jeg er rasende..hvad er det for et samfund ?? Og hvad er det for en politik at fører ?

Jeg har betalt til fagforening i over 20 år... Og nu skal jeg betale mere fordi alle andres " røv" skal reddes, mens jeg selv må gå fra mand og hus!

Med alle de spark, så aner jeg faktisk ikke hvordan jeg nogensinde skal komme videre- rask bliver jeg ihvertefald ikke.
MLT er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-05-2013, 14:32   #2
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af MLT Se meddelelser
Hurra for den nye reform der nu redder en masse mennesker fra konkurs og elendighed ...

Men hvad med alle os andre ? Har ingen fokus på os ? ..
Regeringen fremlagde et udspil til revidering af sygedagpengeloven i februar , der bl.a. indebærer afskaffelse af varighedsbegrænsningen.

Citat:
Varighedsbegrænsningen på sygedagpenge skal afskaffes, så ingen sygemeldte risikerer at stå helt uden forsørgelse.

http://bm.dk/da/Aktuelt/Pressemeddel...edagpenge.aspx
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-05-2013, 14:51   #3
dudde
Hjemmevant på K10
 
duddes avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-03 2011
Lokation: Fyn
Alder: 57
Indlæg: 233
Styrke: 14
dudde er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af halse Se meddelelser
Regeringen fremlagde et udspil til revidering af sygedagpengeloven i februar , der bl.a. indebærer afskaffelse af varighedsbegrænsningen.
Ja, det er rigtigt at regeringen har fremlagt et udspil. Siden er der dog ikke sket meget.
Så vidt jeg ved, er forslaget endnu ikke vedtaget..... og hvis det bliver vedtaget, træder det først i kraft pr. 1/1-14.

Inden da når endnu flere at miste deres forsørgelsesgrundlag og alle vi, som allerede er uden indkomst, kan nå at miste både hus og familie
__________________
Dudde
Sygemeldt på 6. år uden afklaring - på ægtefælleforsørgelse.

"Intet er umuligt for den som ikke skal gøre det selv"
dudde er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-05-2013, 14:55   #4
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
var også min tanke, de der kan arbejde men ike finde noget efter 2 år ledighed får 4 år mere at søge job i, de der lever af kh måske pga sygedom, skal leve af 2 gange kh fordi der er ægteskabs forsøgelse, men de andre skal ikke forsøge hinanden.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-05-2013, 16:05   #5
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
var også min tanke, de der kan arbejde men ike finde noget efter 2 år ledighed får 4 år mere at søge job i,
Nej de får i bedste fald 2 år mere. Og det er efter min mening ikke en dag for meget.
Dagpengeperioden burde ( som det var tilfældet i 70'erne ) , være helt uden varighedsbegrænsning.

Mht. til afskaffelsen af varighedsbegrænsningen for sygedagpenge , er det en skandale der først kommer skred i tingene nu.

Citat:
Den samlede periode, hvor man kan modtage dagpenge, særlig uddannelsesydelse og den ny arbejdsmarkedsydelse kan ikke overstige 4 år.

http://politiken.dk/politik/ECE19696...agpengeudspil/
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-05-2013, 16:06   #6
dalsgård
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 08-03 2013
Indlæg: 22
Styrke: 12
dalsgård er ny på vejen
det kan virkelig også tænde mig af. Vi hører konstant om, hvor forfærdeligt det er at ledige havde udsigt til at komme under samme regler som os. Ikke for at fornærme nogle, men de kan trods alt arbejde de timer de kan være at få. Evt pendle mellem 2 jobs. Det har vi andre måske også prøvet.

Kan blive så rasende over de store udgifter til medicin, fysioterapi (sparet væk), ejenbetaling til at få hjælp til de ting, vi ikke selv kan. Vi kan ikke smække det hele over på ægtefællen, der i forvejen har store økonomiske problemer.

Synes rent faktisk, at vi må finde os i meget i dette ****eland, hvor forskelsbehandling i den grad eksisterer
dalsgård er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-05-2013, 16:59   #7
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af dalsgård Se meddelelser
Synes rent faktisk, at vi må finde os i meget i dette ****eland, hvor forskelsbehandling i den grad eksisterer
Jo ... men i et klasseinddelt samfund må der nødvendigvis være nogle at "pisse ned på".

Det føles sq godt at få blæren godt tømt på den måde?


I kontekst ville det givet være ubehageligt (for nogle), hvis omvendt flertallet pludselig begyndte at "PISSE OPAD" ...

Men p-i-s på de der vil et klassedelt samfund med din stemmeseddel næste gang, der er valg til Kommunalbestyrelse og Folketing ...
__________________
.
Jocelyn Pook – Hell, Fire And Damnation + Masked Ball: http://www.youtube.com/watch?v=9QEG2Mk184A

BTW: Er du kvik, så er løsningen her: https://www.youtube.com/watch?v=z9pD_UK6vGU
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-05-2013, 17:32   #8
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
Hvis der skal ændres i hvordan sygedagpenge virker, bør det samme gøre sig gældene for syge kontanthjælpsmodtagere. Ellers er det bare A og B hold igen.
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-05-2013, 18:08   #9
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Jo ... men hvis der ikke længere er nogen at pisse ned på, så ligger faren i at strålen rettes opad ... og det tænker jeg ikke de der sidder på magtens tinder frivilligt går med til - der skal et eller andet revolutionerende til før det sker ...
__________________
.
Jocelyn Pook – Hell, Fire And Damnation + Masked Ball: http://www.youtube.com/watch?v=9QEG2Mk184A

BTW: Er du kvik, så er løsningen her: https://www.youtube.com/watch?v=z9pD_UK6vGU
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2013, 11:12   #10
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Lige præcis. De VIP-arbejdsledige, dem der har betalt til a-kasse og deres organisationer incl AK-samvirke skal nok få melet deres egen kage. Finder det absolut ikke rimeligt, at de mere eller mindre skal have borgerløn, medens andre bare må sadle om og sætte tæring efter næring. Det gavner ikke ligheden i vort samfund med A, B og C hold. Selv Enhedslisten er bedøvende ligeglade.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvad er forskellen på en § 17 og § 17.2 ? mookmik Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 13-04-2013 18:50
Hvad er forskellen MLT Alt det andet 5 14-11-2012 14:44
hvad er forskellen kandelsdorff Alt det andet 4 25-01-2011 01:55
Hvad er forskellen? bellochrisalou Spørgsmål ang fleksjob 11 02-03-2009 00:21
hvad er forskellen på.... jomfruen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 28-11-2008 14:18




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:13.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension