K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-05-2013, 20:38   #1
DSH Metropol
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 01-05 2013
Indlæg: 7
Styrke: 0
DSH Metropol er ny på vejen
Har du været mistænkt for social bedrageri ?

Kære alle

Vi er en gruppe socialrådgiverstuderende som er igang med at lave et udviklingsprojekt om social bedrageri. Vi er interesseret i at vide hvordan processen har været for dig. Så hvis du er blevet mistænkt eller kender nogen der er blevet det så må du meget gerne kontakt os på: [email protected]

Man er 100% anonym.

MVH.
Socialrådgiverstuderende
DSH Metropol er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-05-2013, 22:38   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.755
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Nej, ikke endnu, men...

Til information:
http://www.k10.dk/showthread.php?t=25484&page=20
tråd # 196.

Krads lidt i hvad disse SAK,er ønsker, helt til bunds.

Er det et sådan samfund i skal/vil leve i?

Held og lykke.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 01-05-2013, 23:20   #3
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
Ja, vi er blevet mistænkt for det og det er ikke særligt rart at føle ens bank konto og bevægenhed overvåget af kommunen. Man må hele tiden være på vagt hvad man bruger dankortet til.

Gensidig forsørgerpligt for voksne er en skændels for danmark.
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-05-2013, 00:30   #4
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeps, efter fødslen af mit fjerde barn (nummer 1 med anden mand) - fik jeg brev fra kommunen om at ringe til dem pr OMGÅENDE og få tid til et meget hurtigt møde.

Jeg fik bestilt tid til mødet, hvor der sad to synligt oprevet sagsbehandlere der ikke kunne FORSTÅ hvordan jeg dog kunne være reelt enlig, og så alligevel kunne blive gravid med samme mand, som de to forrige børn.....
DEN skulle forklares!! Og den skulle forklares pr omgående.

HVIS de nu havde kigget i min sag, så ville de kunne se meget hurtigt, at begge søskende var kunstige befrugtninger, og at barn nummer tre OGSÅ var en kunstig befrugtning - med samme donor!
I sagen lå endvidere 2 stk regninger, da vi selv havde betalt for behandlingen, og jeg den gang tænkte, at jeg hellere måtte få dem vedlagt sagen i tilfælde af.....nogen skulle undre sig

Så sagen blev opklaret meget hurtigt, men jeg var en smule irriteret fordi det jo allerede VAR noteret i sagen, samt at tidligere sagsbehandlere godt kendte til det.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-05-2013, 07:10   #5
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Da jeg fik aktindsigt fremgik det, at jeg på et tidspunkt havde været under mistanke for socialbedrageri.

Men udover, at jeg kunne læse det i aktindsigten, hørte jeg aldrig om det.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-05-2013, 09:46   #6
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
@vovse, du ved så meget, tænkte om du kan greje denne her for mig..

Da jeg fik aktindsigt (af flere omgange), var der altid udeladt et vigtigt kapitel. Politiet havde på et tidspunkt anmeldt mig til kommunen for at være i besiddelse af hash, samt for at have min søn med i en hashklub (da den blev stormet af politiet).
Af den årsag fik jeg en hjemmehosser og en psykolog. Begge to så jeg kun en enkelt gang ( i mit hjem), og så kom de aldrig mere - fordi de vurderede at jeg var både ansvarlig, boede pænt og at min søn havde det godt. Jeg havde også inviteret begge mine forældre til mødet, fordi de begge er/var ressourcestærke og kunne tale godt for "min sag".

Alt dette er aldrig blevet nævnt i aktindsigten, ikke med ét eneste ord!! Som om det aldrig er hændt.
Er det fordi det er interne oplysninger, eller fordi det er politiet der anmeldte mig? Eller hvad vurderer du??

Beklager sidesporet, men jeg måtte lige få spurgt mens det er frisk i erindringen.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-05-2013, 20:14   #7
DSH Metropol
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 01-05 2013
Indlæg: 7
Styrke: 0
DSH Metropol er ny på vejen
Tusind tak alle sammen for jeres tilbagemelding det sætter vi stor pris på. Er der nogen af jer der har mod på at mødes til et interview eller hvis det ikke kan lade sig gøre, kan det klares over mail hvor du vil få tilsendt et spørgeskema.

Vi siger endnu engang tak for hjælpen.
DSH Metropol er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-05-2013, 00:16   #8
Antoniette
Hjemmevant på K10
 
Antoniettes avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-08 2007
Lokation: Odense kommune
Indlæg: 283
Styrke: 17
Antoniette er rigtig godt på vej
Ja, jeg har været mistænkt. I kan jo prøve at læse nogle af mine tråde, der står min historie og oplevelser. Hvis I vil vide mere, så må I skrive..
Antoniette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-05-2013, 07:31   #9
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Alt dette er aldrig blevet nævnt i aktindsigten, ikke med ét eneste ord!! Som om det aldrig er hændt.
Er det fordi det er interne oplysninger, eller fordi det er politiet der anmeldte mig? Eller hvad vurderer du??
Hmmm, umiddelbart kan jeg forestille mig, at det er fordi der aldrig blev en reel sag ud af det. Du fik den jo hurtigt lukket, om jeg så må sige.

De har nok fundet ud af, at der ikke var noget "kød" på sagen, og har så ikke villet bruge mere tid på det.

Men jeg synes alligevel der burde stå et par linier om det.
På samme måde, som at der, i min egen aktindsigt står, at jeg er under mistanke for socialbedrageri. Hvilket jeg ellers ikke har hørt noget om.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-05-2013, 17:33   #10
DSH Metropol
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 01-05 2013
Indlæg: 7
Styrke: 0
DSH Metropol er ny på vejen
Er der ikke nogen der vil være sød at besvare vores spørgeskema ? Vi har endnu ikke fundet en frivillig.


Mvh.
Socialrådgiverstuderende

Sidst redigeret af DSH Metropol; 03-05-2013 kl. 17:39.
DSH Metropol er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Socialt bedrageri? kakaoko24 Politik og Samfund 12 01-02-2013 15:38
21 søndag om social bedrageri om igen... Tante Ana Politik og Samfund 85 08-01-2012 00:24
social bedrageri hvornår ? nille60 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 01-07-2011 13:58
Mistænkt for socialt bedrageri? sabrinajulie Politik og Samfund 5 02-03-2011 13:47
social bedrageri - misbrug af kommende regler. adbib Politik og Samfund 88 01-08-2010 11:24




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension