K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-04-2013, 13:41   #1
Hva´nu
Jamen så siger vi det...
 
Hva´nus avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-04 2013
Indlæg: 401
Styrke: 12
Hva´nu er ny på vejen
46 år, godkendt til fleksjob 2005 på baggrund af psykisk sygdom.

Siden arbejdet i 2 forskellige fleksjob, (16 timer senest 12 timer)
opsagt fra det sidste i 2012, jeg er nu i afklaring i forhold til om jeg fortsat kan bestride et fleksjob.

Mit spørgsmå er nu, hvordan er jeg stillet når...

Status praktiserende læge
-Prognose: Stationær uden udsigt til bedring, alle behandlingmuligheder er udtømt.
-Er kun stationær idet der ikke længere er erhvervskrav at honorere (underforstået at skal jeg arbejde er jeg ikke stationær, idet der kan forventes en forværring)
-Erhvervsevnen stort set ikke eksisterende. Patienten klarer kun sin dagligdag via støtte fra Hjemmevejleder, psykiater og praktiserende læge.
Det giver derfor ikke mening at udtale sig om nødvendige skånebehov (jobcenteret spurgte til skånebehov)
-Tilstanden skønnes varig

Status speciallæge
-Beskriver diverse støtteforanstaltninger, hjemmevejleder og at jeg har fungeret meget dårligt i mit fleksjob.
Kun holder mit eget hjem med ovenstående støtte.
-Hun forklarer hvilke typer medicin der kan bruges til mig og hvilke der ikke bør bruges (set i lyset af at de har forværret min tilstand)
-At jeg trods medicinsk behandling langt fra er symptomfri og at der medicinsk og terapeutisk ikke er mere at komme efter og at funktionsniveauet stadig er meget lavt.
-Prognose: dårlig og der kan forventes forværret i årene fremover, men i bedste fald kan funktionsniveauet forblive på nuværende niveau, som skønnes stationært.
-Der er ikke yderligere behandling af nogen art.
-Og så anbefaler hun speciallægeerklæring.


Desuden har jeg en "voksenudredning" som siger at jeg har massivt brug for hjælp til mange "hverdagsting"
(en sådan udredning bliver lavet når man har en hjemmevejleder)

Finder nogen på at jeg skal ud og passe et fleksjob med de udtalelser ?
Hva´nu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2013, 20:58   #2
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hva´nu Se meddelelser
Finder nogen på at jeg skal ud og passe et fleksjob med de udtalelser ?
Hvis du ka' stå, sidde eller ligge en times tid om ugen på banegården og vinke afgang til de afgående tog ... så skal der da nok være en visionær sagsbehandler, der kan se et fornuftig perspektiv i din arbejdsevne.

Du sku' jo nødig efterlades på togperronen 4ever ... så med lidt nedskæring i din ydelse, skal du nok blive motiveret for at finde bedre muligheder.


Visitering til førtidspension kan der i hvert fald ikke komme på tale, så længe du selv kan trække vejret ... men alderen trykker kan jeg se, så jeg tænker, at de trækker en evt. afklaring i den retning frem til alderspensionsalderen ... så bliver der også lidt mere på bundlinien at dele ud af til skattelettelser og god årgangsrødvin til mig :-)

Alt-i-alt en god deal - synes jeg ... du får muligheden og jeg får rødvinen :-)


Så god vind fremadrettet med at springe på toget ... så du ikke efterlades, når de andre rejser ud :-)


(PS: lettere ironi kan forekomme i dette indlæg)
__________________
.
Jocelyn Pook – Hell, Fire And Damnation + Masked Ball: http://www.youtube.com/watch?v=9QEG2Mk184A

BTW: Er du kvik, så er løsningen her: https://www.youtube.com/watch?v=z9pD_UK6vGU
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2013, 21:07   #3
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Hvis du i dit sidste job i 2012 kunne arbejde 12 timer....

Så vil jeg umiddelbart også tro at de ville gå efter at du stadig skal være i fleksjob men måske bare længere ned i tid...

Man kan jo komme ret langt ned i tid efter de nye regler....

Det er ret svært for os alm mennesker at se hvordan man overhovedet kan komme til at give pensioner fremover....med de nye regler om fleksjob...

Sådan som det står...ja så skal du helt ned under en time pr uge før det er pension....som de skriver at et fleksjob kan være på http://www.fleks.nu/virksomheder

Godt nok har Mette Frederiksen udtalt at hvis man skal give fleksjob på et par timer pr uge....at så skal der være et udviklingsperspektiv på sigt....

Du kan finde linket til hendes udtale under nyttige links her på siden...

Svaret er her http://www.ft.dk/samling/20111/spoer...90/1142422.pdf
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2013, 21:15   #4
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hva´nu Se meddelelser
Finder nogen på at jeg skal ud og passe et fleksjob med de udtalelser ?
Oftest kommer det an på en arbejdsprøvning når det skal vurderers, om en borger kan klare et fleksjob.

Og forud for etablering af et evt. fleksjob går der sædvanligvis en praktik af en måneds varighed, netop for at vurdere, om fleks'eren kan klare jobbet, og hvor mange timer, og hvilke skånehensyn o.l.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2013, 21:19   #5
Hva´nu
Jamen så siger vi det...
 
Hva´nus avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-04 2013
Indlæg: 401
Styrke: 12
Hva´nu er ny på vejen
@Web
Det du henviser til er oplysninger til virksomhederne.
Fleksjobberens arbejde kan jo godt være fordelt på flere virksomheder, og jeg ser derfor oplysningen som lokkemad for at få folk ind i små virksomheder.

At jeg kom fra et fleksjob på 12 timer betød ikke jeg arbejdede 12 timer.
Jeg kom, satte mig, jeg arbejde på 4 timer hvad der svarede til 30 minutter, talte med mine kollegaer og gik hjem igen.

I ville dø hvis i vidste hvilken kommune jeg var ansat som kontorfunktionær i.
De var faktisk ligeglad med om man fortog sig noget fornuftigt, de syntes det var unødigt spild at henvende sig til sin leder og bede om noget at lave... så der sad jeg i de sidste 2 år af min ansættelse og klarede ingenting.
Dog fik jeg frokosten serveret hver dag, havde jeg ikke haft den mulighed havde jeg ikke fået mad... alt i mit hjem strandede til i de år.

Sidst redigeret af Hva´nu; 27-04-2013 kl. 21:24. Årsag: Stavespasmer
Hva´nu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2013, 01:35   #6
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jeg tror nu ikke at det er derfor de skriver det...

Næsten alle fleksjobbere....de er ansat et sted....og ikke fordelt ud over flere virksomheder...

Så vi læser det nok meget forskelligt...

Men det finder vi jo snart ud af...hvad kommunerne gør...om de faktisk visitere helt derned eller om de ikke gør...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2013, 12:26   #7
Hva´nu
Jamen så siger vi det...
 
Hva´nus avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-04 2013
Indlæg: 401
Styrke: 12
Hva´nu er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Næsten alle fleksjobbere....de er ansat et sted....og ikke fordelt ud over flere virksomheder...
Ja, efter de gamle regler !

Men efter de nye regler skulle der jo ikke være noget til hinder for at en eks en vinduspudser ansættes en time i hver butik som ligger på rad og række... pludselig er der så tale om 12 timers ansættelse selvom der er tale om 12 forskellige virksomheder, der hver især ansætter en time.

Der kunne også være mange andre eksempler på at virksomheder skal have udført arbejde i "fællesskab" med separate ansættelser.

Iøvrigt kan det råde bod på det "gamle" problem med at vi fleksjobbere ikke må starte selvstændig virksomhed... nu kan man tilbyde sin arbejdskraft som en "timelønnet" i stedet, hvilket var svært før.

Det er jo netop det der gør det nye system smart for arbejdsgivere.
Og nok derfor at det står på "arbejdsgiverdelen" af hjemmesiden !
Hva´nu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-04-2013, 08:10   #8
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Jeg synes at du skal be om en endelig afklaring af din arbejdsevne.

Be om at komme i et Reva-center hvor du kan afklares bredt og rette fagpersonale er tilstede, for optimale forhold.

Det bør denne udredning indeholde, samt ny speciallægeerklæring, som lægen? også henviser til.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-04-2013, 09:27   #9
Hva´nu
Jamen så siger vi det...
 
Hva´nus avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-04 2013
Indlæg: 401
Styrke: 12
Hva´nu er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Jeg synes at du skal be om en endelig afklaring af din arbejdsevne.
Jeg er henvist til anden aktør, jeg har talt i telefon med dem inden inden jeg valgte, og min hjemmevejleder har haft andre hos dem også, så min opfatelse er at de komer til at "arbejde for mig" det bliver ikke bare en "bestillingsopgave" for kommunen.

Da jeg var på jobcenteret var der først tale om 4 ugers praktik, men efterhånden så jobkonsulenten noget fortvivlet ud i hovedet og kunne ikke rigtig skyde sig ind på en branche hvor jeg kune passe ind.
Derfor blev der skudt et modul på 8 uger ind, hvor jeg, individuelt, skal have nogle samtaler for at klarlægge branche mm.
Således har jeg et 13 ugers forløb hos anden aktør, hvilket passer mig fint.
Jeg synes i min situation er det vigtigt at komme til bunds med min arbejdsevne og det kan man i mit tilfælde ikke på 4 uger synes jeg.
Min "sygdom" er i sin "fremtoning" meget atypisk for diagnosen, og det er vigtigt for mig at det kommer frem i arbejdsprøvningen.
Hva´nu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-04-2013, 14:16   #10
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hva´nu Se meddelelser
Således har jeg et 13 ugers forløb hos anden aktør, hvilket passer mig fint.
Jeg synes i min situation er det vigtigt at komme til bunds med min arbejdsevne og det kan man i mit tilfælde ikke på 4 uger synes jeg.
Min "sygdom" er i sin "fremtoning" meget atypisk for diagnosen, og det er vigtigt for mig at det kommer frem i arbejdsprøvningen.
Hvis jobcentret vurderer, at de 4 uger er nok, så er det nok...
Det kan jo være, de mener, at du har så dårlig arbejdsevne, at de mener at en afklaring på 4 uger er tilstrækkeligt. Nogle stopper endda midt i et forløb, fordi anden aktør finder hurtigt ud af, at personen ikke kan holde sig til ret meget.... De skal jo tage hensyn til folks helbred, så det ikke forværrer yderligere... Man må bare tage en ting ad gangen og se, hvordan det går og ikke bekymre sig sådan om sagens forløb...

Du kan når du kommer i praktik, skrive en dagbog, det er der mange herinde, der har gjort. Det kan være med til at fortælle jobcentret, hvordan helbredet har haft det i løbet af en arbejdsdag.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspension, hvad nu, hvad må jeg/hvad må jeg ikke ? Lupo Nyttigt at vide for Førtidspensionister 30 24-01-2013 22:41
Hvad gør jeg? Hvad er mine chancer? Suzy Jensen Alt det andet 7 17-06-2011 17:32
Forste mode med en sagsbehandler -Hvad skal man taenke på? /Hvad bliver der spurgt? Tessa Alt det andet 2 10-12-2009 02:26
Hvad Er Kvalitet??? Hvad Er Forebyggelse? zuza Politik og Samfund 0 21-08-2007 15:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:35.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension