K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-04-2013, 11:30   #1
TBQ
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-10 2012
Indlæg: 105
Styrke: 12
TBQ er ny på vejen
§34 Tillæg... Kommunens opgave at informere ??

For første gang i de nu, desværre snart 14 år jeg har været i kommunens kløer, har jeg hørt om det der hedder §34 Tillæg...

Jeg fandt helt tilfældigt noget om det, da jeg desværre sidder i den situation, at være nødsaget til at opsige min elskede bolig, da det slet ikke kan hænge sammen økonomisk... Jeg har fundet et skema hvor man selv kan beregne det, og umiddelbart lader det til, at jeg er gået glip af omkring 1550 kr i mange måneder... Ja i nuværende bolig er det så 1 år.
Jeg har via andre forums, fundet ud af at det åbenbart i de fleste sager, sker automatisk når man søger kontanthjælp, at det bliver beregnet om man kan modtage §34 Tillæg... Men det er bare aldrig sket i mit tilfælde, og jeg kan nu se at jeg formentlig er gået glip af noget støtte, der kunne have hjulpet mig helt enormt, og have taget meget af presset på mit stressede liv.
For jeg er på intet tidspunkt blevet gjort opmærksom på den §... Jeg ringede hurtigt til ydelses-afdelingen på kommunen, og der fik jeg at vide at det gælder fra den dag man søger om det... Men andre steder kan jeg læse, at såfremt kommunen ikke har holdt deres oplysningspligt, så må de tage på sig at jeg er gået glip af denne støtte.
Jeg har heldigvis alle mine sagsakter, og der fremgår det ikke at jeg er blevet informeret om §34 Tillæg... Og jeg tænker også, hvem ville ikke tage imod sådan en støtte, såfremt man var blevet informeret om det ?

Er der nogle af jer der har lignende erfaringer, og hvad gjorde I ?

Og umiddelbart er §34 Tillæg vil ikke en vurderings-sag, men et spørgsmål om man er berettiget eller ej... ?

Hvor kan det bare være hårdt, at skal finde ud af alle tingen selv...
TBQ er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-04-2013, 12:47   #2
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Der er også krav i forbindelse med §34
https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=140247

Sidst redigeret af stampe; 22-04-2013 kl. 13:12.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-04-2013, 13:13   #3
TBQ
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-10 2012
Indlæg: 105
Styrke: 12
TBQ er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Der er også krav i forbindelse med §34
https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=140247
Kunne du evt. skrive dem ? Fremfor blot at pointere der er krav...

*Redigeret : Beklager, den viste ikke linket på min computer... Jeg har læst det, og umiddelbart kan jeg ikke se at jeg ikke er berettiget. Spørgsmålet er bare for mig lige nu, at være så forberedt som muligt på at skulle konfrontere kommunen med det.

Sidst redigeret af TBQ; 22-04-2013 kl. 13:28.
TBQ er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Tillæg til SU Abraxus Politik og Samfund 13 13-08-2013 08:26
Borgerrådgiveren:Københavns Kommune skal informere bedre om digital kommunikation L.S. Skal kommuner ikke overholde loven? 0 05-07-2012 14:22
socialrådgiver opgave ette74 Alt det andet 32 24-12-2011 01:53
Opgave om fleksjob minsally Spørgsmål ang fleksjob 2 09-06-2009 08:48
Nyt tillæg og kontanthjælpsloft jm Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 19-03-2006 19:46




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:13.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension