K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-04-2013, 18:05   #1
rosa34
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 21-04 2013
Indlæg: 12
Styrke: 12
rosa34 er ny på vejen
sygedagpengestop HJÆLP

Hej jeg er ny bruger, så i må lige bære over med mig Til krisen: jeg har nu været sygemeldt i 52 uger, men depression. MEEEEN for 5 dage siden blev jeg udskrevet efter 2 uger på psyk i Herning. Nu med bipolar affektiv sindslidelse og obs på adhd. NU skriver jobcentret så at de stopper mine sygedagpenge: Vi har nu undersøgt, om der er mulighed for fortsat at forlænge din dagpengeperiode, og vi finder, at der ikke er en sådan mulighed.

Vi har også taget stilling til, om der er behov for, at kommunen tager yderligere initiativer for at støtte din tilbagevenden til arbejdsmarkedet. Vi har i den forbindelse vurderet din situation og dine behov på længere sigt i forhold til alle muligheder, der findes for at hjælpe efter den sociale lovgivning. Reglerne herom fremgår af retsikkerhedslovens §§ 5,6 og 7a.

Før udbetaling af sygedagpenge kan ophøre på grund af varighedsbegrænsningen jf §§ 24 og 27, skal kommunen foretage en individuel, konkret vurdering af, om den sygemeldte er berettiget til revalidering, ressourceforløb, fleksjob eller førtidspension.

Kommunen har afgjort, at der er behov for at du følger den foreskrevne behandling. Der vurderes ikke er behov for, at vi andre initiativer pt, herunder vedrørende revalidering, ressourceforløb, fleksjob og sag om førtidspension.

Vi finder ikke grundlag for at iværksætte revalidering. Begrundelsen er, at din helbredsmæssige situation fortsat er uafklaret idet der er behandlingsmuligheder som vurderes at kunne bedre dit funktionsniveau. Endvidere er der ikke en sikker prognose for, at du kan behandles rask til fuld selvforsørgelse via revalideringsbestemmelserne. Vi har endvidere lagt vægt på at du aktuelt er indlagt og ikke istand til at varetage et arbejde, hvorfor der ikke kan iværksættes en revalidering.

Vi finder ikke grundlag for at iværksætte et ressourceforløb. Begrundelsen er, at alle muligheder ift behandling ikke er udtømte og at det ikke kan siges, at dette ikke vil kunne føre til ordinær beskæftigelse. Endvidere er det ikke afgjort, om normalindsatsen kan føre til selvforsørgelse.

Vi finder ikke grundlag for fleksjob, fordi din helbredssituation ikke er stationær uden behandlingsmuligheder. Vi har lagt vægt på vurdering fra psykiatrien, som angiver at der fortsat er behandlingsmuligheder.

Vi finder ikke grundlag for en sag om førtidspension, fordi din helbredssituation ikke er stationær uden behandlingsmuligheder. Vi har lagt vægt på vurdering fra psykiatrien, som angiver at der fortsat er behandlingsmuligheder.

Vedr partshøring: jeg skrev at jeg var udskrevet fra sygehuset, og at jeg ønskede forlængelse §27 stk 1.
Jeg skrev også at jeg var meget motiveret for en langsom opstart på arbejdsmarkedet.
Jeg fik overlægen på psyk til at skrive denne note til jobcenteret:
vedr sygedagpenge, Det oplyses at overnævnte xx er indlagt og er opstartet udredning og behandling. Seponeringssymptomerne for venlafaxin er nu ophørt, og den affektive blandingstilstand som xx var i ved indlæggelse er i bedring. Der er gode muligheder for, at hun kan blive stabiliseret for sine stemningssvingninger. Der er fortsat mistanke om adhd. Dette vil blive ambulant efter indlæggelse.
Der er stor sandsynlighed for at xx vil opnå erhvervsevne igen.

for brev efterfølgende om at de fastholder afgørelsen.

skriver til en leder hvorfor de i løbet af de 52 uger intet har foretaget sig, hvorfor jeg ikke har fået tilbud om et eller andet forløb.

Han svarer: De tilbud sygedagpenge opfølgning kan give på kompetencecentret i xxxx er med henblik på at afklare den fremtidige arbejdsevne. En forudsætning for at kunne afklare den fremtidige arbejdsevne er at den lægelige behandling er nået så langt at den helbredsmæssige tilstand kan betragtes som stationær. Et tidligere afklaringsforløb vil udelukkende vise det aktuelle funktionsniveau og kan ikke danne basis for en vurdering af den fremtidige arbejdsevne.

Jeg spørger også om hvor længe jeg skal sidde og trille tommelfinger?

Iflg. de seneste modtagne lægelige oplysninger har du ikke aktuelt ressourcer til at jobcentret kan iværksætte tiltag med henblik på at du kommer tilbage til arbejdsmarkedet . Jobcentret vil forsat være indstillet på at hjælpe dig tilbage til arbejdsmarkedet, men afventer at det efter en lægelig vurdering er forenelig med behandlingen.

HJÆLP jeg skal nok følge ambulant behandling i laaaang tid. Jeg har i over 11 år så fået forkert medicin, det gider jeg ikke at være vred over. Jeg vil bare super gerne videre, jeg skal selvfølgelig anke sygedagpengestoppet. jeg er udskrevet, er hjemme, ny medicin, og helt nyt lyst til livet. Men hvad skal jeg skrive i anken?
rosa34 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-04-2013, 18:56   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
ved ikke så meget om hvad du skla skrive, men du skal bare vide når man anker er der 20 ugers vente tid på svar og i den tid vil du ikke kunne få sygepenge.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-04-2013, 23:43   #3
Egeskov
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2012
Indlæg: 76
Styrke: 13
Egeskov er ny på vejen
Ud fra det jeg læser, så alle behandlingsmuligheder ikke udtømte og dine lidelser er ikke stationære, så bliver det en lidt svær sag. Hvis du vil argumentere ud fra § 27 stk. 1 nr. 1, så er det fordi at du vurderer at det er overvejende sandsynligt at du kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked efter en revalidering herunder virksomhedspraktik?

Hvis du har besluttet dig for søge om forlængelse efter §27 stk. 1 nr. 1, så kan du måske skrive noget i den retning:

navn, cpr.nr.: xxxxxx-xxxx

Jeg ønsker hermed at anke jobcenterets afgørelse af xx april 2013, hvor det vurderes, at der ikke er grundlag for forlængelse af sygedagpengeperioden.

Sygedagpengelovens § 27 stk. 1 nr. 1
I partshøringsbrevet af xx april 2013 vurderer jobcentret, at sygedagpengeperioden ikke kan forlænges efter Sygedagpengelovens § 27 stk. 1 nr. 1, med den begrundelse
"at din helbredsmæssige situation fortsat er uafklaret idet der er behandlingsmuligheder som vurderes at kunne bedre dit funktionsniveau. Endvidere er der ikke en sikker prognose for, at du kan behandles rask til fuld selvforsørgelse via revalideringsbestemmelserne. Vi har endvidere lagt vægt på at du aktuelt er indlagt og ikke istand til at varetage et arbejde, hvorfor der ikke kan iværksættes en revalidering."

Jeg vil i den sammenhæng gerne gøre opmærksom på, at jeg ikke længere er indlagt, idet jeg blev udskrevet xx 2013. Jeg følger nu ambulant behandling (gerne uddyb her, hvis du kan) og er derfor i stand til at deltage i en revalidering. Jeg er meget motiveret for at påbegynde en revalidering eller virksomhedspraktik (hvad ønsker du?) og vil aktivt deltage i de foranstaltninger, som kommunen iværksætter til gennemførelse af jobplan. (Her skal du så argumentere for, hvorfor/hvordan en revalidering kan føre dig tilbage til det ordinære arbejdsmarked). Fx pga din lidelser er det ikke muligt at vende tilbage til dit tidligere arbejdsområde fordi ....og du har brug for en kortere opkvalificering indenfor et andet område, for at kunne forsøge dig selv.

Håber det kan hjælpe dig lidt på vej. Måske andre har nogle gode ideer til hvad du skal skrive.
Egeskov er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2013, 22:37   #4
rosa34
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 21-04 2013
Indlæg: 12
Styrke: 12
rosa34 er ny på vejen
at vente, men på hvad? Jobcenteret har revurderet min klage om sygedagpenge stop.
Jeg skal på mandag kontakte dem der sidder med kontanthjælp for at søge hjælp. Har fået et navn som jeg kan kontakte, på et kompentencecenter,

Jeg ville ikke kunne få kontanthjælp, da det er er helt givet, at min mand tjener for meget.
SKAL jeg bare sidde i sofaen og vente på at høre fra det der ankenævn? Er det muligt at starte op i noget som helst, uden at modtage en ydelse?
Ja undskyld alle mine ? Men jeg vil rigtig gerne igang med et eller andet, så jeg langsomt kan komme ind på arbejdsmarkedet igen.
rosa34 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2013, 22:50   #5
Tazoom
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2013
Indlæg: 285
Styrke: 12
Tazoom er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af rosa34 Se meddelelser
at vente, men på hvad? Jobcenteret har revurderet min klage om sygedagpenge stop.
Jeg skal på mandag kontakte dem der sidder med kontanthjælp for at søge hjælp. Har fået et navn som jeg kan kontakte, på et kompentencecenter,

Jeg ville ikke kunne få kontanthjælp, da det er er helt givet, at min mand tjener for meget.
SKAL jeg bare sidde i sofaen og vente på at høre fra det der ankenævn? Er det muligt at starte op i noget som helst, uden at modtage en ydelse?
Ja undskyld alle mine ? Men jeg vil rigtig gerne igang med et eller andet, så jeg langsomt kan komme ind på arbejdsmarkedet igen.
Velkommen på sofaen.

Jeg går ind i min 7. måned. Du er berettiget til 6 ugers virksomhedpraktik, og det er det eneste.
Tazoom er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2013, 23:11   #6
rosa34
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 21-04 2013
Indlæg: 12
Styrke: 12
rosa34 er ny på vejen
er det rigtigt? det er da en dræber er det virkelig den eneste mulighed der er?
rosa34 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2013, 23:21   #7
Tazoom
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2013
Indlæg: 285
Styrke: 12
Tazoom er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af rosa34 Se meddelelser
er det rigtigt? det er da en dræber er det virkelig den eneste mulighed der er?
Jeg har endda et arbejde der venter på mig, uanset afgørelse, men jeg er blevet rådet til at lade være, da det kan skade min sag. Jeg blev kastet rundt mellem forskellige kontanthjælpsafdelinger og jobcenterer og ingen vidste noget, alle vidste bare at DE ikke kunne hjælpe.
Tazoom er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-04-2013, 16:04   #8
rosa34
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 21-04 2013
Indlæg: 12
Styrke: 12
rosa34 er ny på vejen
Altså jeg har nu fået at vide at jeg på mandag skal ringe til "dem" som sidder med kontanthjælp. Det er helt åbenlyst at jeg ikke ville kunne få kontanthjælp pga min mands indkomst. Hvis nu de kan finde et tilbud så jeg kan komme igang med bare et eller andet er det så gratis for kommunen?
rosa34 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-04-2013, 17:20   #9
Tazoom
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2013
Indlæg: 285
Styrke: 12
Tazoom er ny på vejen
Det var også den besked jeg fik af min sagsbehandler. Da jeg ringede til kontanthjælpsafdelingen kunne de ikke hjælpe mig, og hvad jeg kan google mig frem til er det et kendt problem. Men opdater endelig

Jobcenteret ville ikke hjælpe mig sålænge der ikke er nye oplysninger, og noget siger mig at de 6 ugers virksomhedspraktik ville være på urealistisk højt timetal.
Jeg har fået tilbudt mentor til en ordinær stilling, men det er det eneste.
Tazoom er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2013, 09:09   #10
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
"Jeg fik overlægen på psyk til at skrive denne note til jobcenteret:
vedr sygedagpenge, Det oplyses at overnævnte xx er indlagt og er opstartet udredning og behandling. Seponeringssymptomerne for venlafaxin er nu ophørt, og den affektive blandingstilstand som xx var i ved indlæggelse er i bedring. Der er gode muligheder for, at hun kan blive stabiliseret for sine stemningssvingninger. Der er fortsat mistanke om adhd. Dette vil blive ambulant efter indlæggelse.
Der er stor sandsynlighed for at xx vil opnå erhvervsevne igen" citat .

Hvis lægen kunne præcisere dette, med at du forvendtes tilbage til ordinært arbejde, kunne du evt forlænges med 2x52 uger.(husker ikke lige hvilken 27 stk ?).

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjælp Sygedagpengestop HASTER. Solvangen Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 21-05-2013 09:43
Hjælp ang regler ved sygedagpengestop ladytass Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 3 21-07-2012 10:16
Hjælp! sygedagpengestop og lægekonsulent lomus Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 17-11-2011 12:08
Sygedagpengestop Hjælp mag999 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 1 22-05-2011 01:00
sygedagpengestop..hjælp kira 54 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 10 26-04-2011 09:02




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:33.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension