K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-04-2013, 13:26   #1
Reika
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-01 2012
Indlæg: 32
Styrke: 13
Reika er ny på vejen
Pension med kontrol og A-kasse

Hej med jer

Da min førtidspension er givet med kontrol om 3 år startende fra den 01.marts 2013, så er jeg meget i tvivl om jeg skal fortsætte med at betale til A-kasse.

Jeg har snakket med FTF-A i dag og her er beskeden at det vist bedst kan betale sig for mig at melde mig ud. Årsagen er, at det er mere end 3 år siden jeg har haft nogle arbejdstimer, så hvis jeg om 3 år er klar til at vende tilbage til arbejdsmarkedet, så skal jeg alligevel starte med at optjene timer for at få ny dagpengeret. Derfor kan jeg lige så godt melde mig ud nu, og så melde mig ind igen, hvis jeg skulle begynde at arbejde på et senere tidspunkt. Det lyder jo logisk nok.

Jeg vil dog godt være helt sikker på, at der ikke er noget jeg har overset inden jeg melder mig ud af A-kassen. Hvad sker der f.eks. hvis jeg om 3 år kan komme i fleksjob eller kan starte i revalidering. Hvad hvis jeg havner i et ressourceforløb? Kan det så betyde noget at jeg har meldt mig ud af A-kassen?

Mvh Reika
Reika er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2013, 16:27   #2
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Rigtig klogt spørgmål Reika, og godt tænkt af dig - håber nogle kan svare, og at du kan holde dig så længe ;-)

Der er ingen af os på bunden af skraldespanden, der har råd til blot det mindste fejltrin - den luksus må vi overlade til systemets forvaltere...
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2013, 16:43   #3
Egeskov
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2012
Indlæg: 76
Styrke: 13
Egeskov er ny på vejen
Hej Reika

Jeg tror ikke der er noget, du har overset. Umiddelbart vil jeg give din a-kasse ret. Sådan som din situation er nu, har du ikke gavn af a-kassen - du er ikke berettiget til dagpenge, og du opfylder heller ikke optjeningskravet, da det er mere end tre år siden, du har arbejdet.

Du kan altid melde dig ind igen, hvis det bliver aktuelt.

Det ændre ikke på sagen, hvis du skulle blive fleksjobber, så vil du ikke kunne få dagpenge, men vil få ledighedsydelse. Hvis du skulle få revalidering, så vil du heller ikke kunne få dagpenge. Du skal være i ordinært arbejde i 52 uger for at optjene retten til dagpenge.

Kun i det tilfælde at du var fleksjobber og havde indbetalt til efterlønsordningen. Så kunne det være en god idé at blive i a-kassen, så du kunne få fleksydelse i stedet for efterløn.

Mange hilsner
Egeskov
Egeskov er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2013, 18:04   #4
Dancer
Afhængigheds tegn af K10
 
Dancers avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-06 2012
Alder: 58
Indlæg: 303
Styrke: 12
Dancer er ny på vejen
Du kan roligt melde dig ud.

Men til oplysning, kan man godt få dagpenge efter revalidering - ved uddannelser længere end 18 måneder kan man melde sig ind ved afsluttende eksamen og efter 30 dage få dimitentsats.
Dancer er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Er tilkendt pension med kontrol om 3 år Reika Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 22-03-2013 03:18
A-kasse og pension BSR Spørgsmål ang fleksjob 3 22-01-2012 17:25
Pension med kontrol. picasso At søge førtidspension 12 15-12-2011 16:56
Pension med kontrol gitte12 Alt det andet 9 07-06-2010 18:45
pension med kontrol gitte12 Alt det andet 17 27-04-2010 15:14




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:10.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension