K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-04-2013, 06:38   #1
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
Nogen gange virker systemet.

En af mine veninder blev i går indlagt med sin søn, han har fået sukkersyge,
i de næste mdr. skal han have tjekket bloksukker 12 gange dagligt og herefter skal hun møde op i skolen og tjekke op før midag efter mad før gymastik og efter gymastik, det lovet ikke nemt.

Da de vågnede efter 1 nat på sygehuset stod der en social rådgiver og fortalte hende, at hun ville blive købt fri fra arbejde de næste 3-6 mdr, så hun kunne hjælpe sit barn, bare skriv under her.

Dejligt at systemet kan virke og med så hurtig hjælp

det er vi jo ikke rigtig vant til.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-04-2013, 07:04   #2
mookmik
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 13-04 2011
Indlæg: 260
Styrke: 0
mookmik er ny på vejen
Det var da en lille " solstråle " trods omstændighederne for din veninde dejlig at høre at systemet kan fungere når man har brug for hjælpen/støtten.
mookmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-04-2013, 17:10   #3
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Da vi i sin tid blev indlagt med knægtens brækkede lårbensknogle blev vi skam også vejledt af personalt og ikke mindst tilbudt en samtale med sygehusets socialrådgiver.

Vi havde nu ikke det behov så, på det led irrelevant, bare de lige gad sende info til min SB´er, så var det fint.
MEN tro ikke at bare fordi sygehuset står og gør tingene på en ordentlig og fornuftig måde at kommunerne så bukker og nejer, min gjorde IKKE! men begyndte at forlange at gemalen skulle tage fri fra arbejde, så jeg kunne side hjemme og pænt vente på de gad komme i tanke om at skrive til mig, lige ind til det gik op for dem at det ville koste dem penge, så skiftede de sørme mening i en hvis fart.

Jo på sygehusene virker den side af systemet som regel optimalt. Jeg ved at min moaar har ordre om at vejlede patienter hvor det vurderes at de MÅSKE! kan have brug for at få kontakt med det kommunale system, eller måske har behov for mere kontakt end de har i forvejen (for på den afdeling har de fleste patienter kontakt med kommunen inden indlæggelse) De skriver det oven i købet ned, sådan at patienterne ikke risikere at bliver spurgt/vejledt af samtlige personaler, evt pårørende indformeres ofte også (men der er så også tit meget syge eller demente/glemsomme patienter, så for at sikre) det er helt naturligt det bare er sådan.

Til gengæld fortæller mor at kommunerne eeer... det er til at brække sig over, akkurat så kotyme-præget tilbudet om kontakt med en socialrådgiver er, lige så rutinepræget er det at de starter med at læsse patienterne i et bad, for 99 ud af 100 af dem som har hjemmehjælp, er møg beskidte og stinker, jo dårligere patient og jo færre pårørende jo dårligere forhold lever de under... kommunerne skal spare, og det er nemmest at ramme de som ikke kan råbe så højt.

Og på trods af at sygehuset gør hvad de kan, for at sikre hjælp til de her borgere, er det helt normalt at der absolut intet ændres, det er nærmere normen end undtagelsen at de får den samme patient ind igen, og absolut intet har ændret sig for borgeren.

Så bare fordi det fungere på sygehusene, ændre desværre ikke på at det er de ekstrem sparsommelige kommuner der står og skal administrere den økonomiske del, der står og skal vurdere hver enkelte sag (og borger) Dog med den at det ER nemmere når tingene går den vej i gennem, der er ligesom en ekstra vagthund, hvor der også er socialrådgivere der har adgang til advokatbistand, som kan gå ind i sagerne.

Men håber din veninde får lov at beholde armene oppe og kommunen ikke begynder med et eller andet "sjovt" for sådan BØR det s q være *ss*
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-04-2013, 17:12   #4
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Min erfaring er også, at systemet virker til UG, så længe der ikke er noget med overførselsindkomst indblandet.....

Og så må vi håbe for din veninde at skolen snart åbner - jeg er lige ved at tro at det først bliver efter 1 Maj.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Revalidering flere gange? Mumrik Alt det andet 2 14-02-2012 22:09
Godt nyt 2 gange på 4 dage hemala Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 19 20-10-2010 14:32
Øv, øv og tre gange øv sun-lady Dit og Dat 1 27-08-2008 11:41
hvor mange gange... Marolle Alt det andet 12 09-04-2008 15:35




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:45.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension