K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-03-2013, 02:11   #1
Delph
Ved at vænne sig til K10
 
Delphs avatar
 
Tilmeldingsdato: 23-02 2009
Lokation: Esbjerg
Alder: 52
Indlæg: 19
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
Delph er ny på vejen
En hjælpende ånd vil være skønt :)

Hejsa Længe

Har lige noget som jeg bare ikke fatter en meter af Jeg skal i arbejdsprøvning her snart på 25 timer Og det ved jeg at jeg ikke kan klare, kan dårligt nok klare 10min herhjemme af gangen hmm . og har fået det her fra kommunen :

Der vil for denne pt. være varige skånebehov, der ved fremtidig arbejdsplacering bør
respekteres.
Pt. skal undgå tungere fysisk belastende arbejdsfunktioner inkluderende gentagne
tunge løft. Akavede bevægelser inddragende halshvirvelsøjle skal undgås. Belastning
af armene ud fra kroppen og eleveret over horisontalt niveau skal ligeledes undgås.
Arbejdsmiljømæssigt skal pt.’s fremtidige arbejdsmiljø præges af minimal psykisk
stress påvirkning. Pt.’s arbejdsopgaver skal være enkle, let overskuelige.
xxxxxxxxx xxxxxxxxx
Lægekonsulent

Hvad betyder det i en helhed?

I 2012 blev jeg indstillet til fp på §18 og nu vil de have mig i en arbejdsprøvning inden de beslutter sig. Om den skal gå videre


( Jeg har piskesmæld, tennisalbuer, diskus i nakkken, daglig hovedpine og ca. 3-4 gange på en mdr. migræne. )( + min rollater som hjælper mig rigtig meget )

God Påske til jer alle :ag:
Delph er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-03-2013, 09:05   #2
Dancer
Afhængigheds tegn af K10
 
Dancers avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-06 2012
Alder: 58
Indlæg: 303
Styrke: 12
Dancer er ny på vejen
Det er vel som altid - de prøver at presse os ud over vores grænser

Det jeg tænker er vigtigt for dig, er at du er positiv og siger du gerne vil gøre dit bedste.

Begynd allerede nu at skrive dagbog, inklusive smerter også på fridage.

Du møder, helst hver eneste dag, og når du kan mærke du ikke kan mere (inden du er helt ødelagt), så går du til chefen og siger du desværre er nødt til at gå hjem fx. pga. smerter.

Der er kun en der passer på dig og det er dig selv - husk det.
Dancer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-03-2013, 11:15   #3
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Dancer Se meddelelser
Det er vel som altid - de prøver at presse os ud over vores grænser

Det jeg tænker er vigtigt for dig, er at du er positiv og siger du gerne vil gøre dit bedste.

Begynd allerede nu at skrive dagbog, inklusive smerter også på fridage.

Du møder, helst hver eneste dag, og når du kan mærke du ikke kan mere (inden du er helt ødelagt), så går du til chefen og siger du desværre er nødt til at gå hjem fx. pga. smerter.

Der er kun en der passer på dig og det er dig selv - husk det.
Lige præcis.

Du kan evt. benytte denne form for dagbog: http://www.k10.dk/showthread.php?t=9...ghlight=dagbog

Og så afleverer du kopi af din dagbog til din sb hver uge, og hvis du har en jobkonsulent giver du også en kopi til denne.

så kan de ikke senere påstå, at have været uvidende om tingenes tilstand.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-03-2013, 14:09   #4
Delph
Ved at vænne sig til K10
 
Delphs avatar
 
Tilmeldingsdato: 23-02 2009
Lokation: Esbjerg
Alder: 52
Indlæg: 19
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
Delph er ny på vejen
Tak i 2 :)

Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Lige præcis.

Du kan evt. benytte denne form for dagbog: http://www.k10.dk/showthread.php?t=9...ghlight=dagbog

Og så afleverer du kopi af din dagbog til din sb hver uge, og hvis du har en jobkonsulent giver du også en kopi til denne.

så kan de ikke senere påstå, at have været uvidende om tingenes tilstand.
Tak for linket vovse..... skriver dagbog fast nu i mange år.... og har også downl. herfra sådan en afklaring noget som jeg vil starte på når arbejdsprøvningen går igang. Men forstår bare ikke hvad der menes med hvordan jeg skal bruge armene udfra kroppen ... kan jo næsten slet ikke tage noget fra et bord uden at jeg taber det... bliver sgu da lidt hvis deres servise går alt itu
Delph er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-03-2013, 22:49   #5
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Delph Se meddelelser
Men forstår bare ikke hvad der menes med hvordan jeg skal bruge armene udfra kroppen ... kan jo næsten slet ikke tage noget fra et bord uden at jeg taber det... bliver sgu da lidt hvis deres servise går alt itu
Der står jo netop, at du skal undgå belastning af armene ud fra kroppen.


Citat:
Oprindeligt indsendt af Delph Se meddelelser
Der vil for denne pt. være varige skånebehov, der ved fremtidig arbejdsplacering bør
respekteres.
Pt. skal undgå tungere fysisk belastende arbejdsfunktioner inkluderende gentagne
tunge løft. Akavede bevægelser inddragende halshvirvelsøjle skal undgås. Belastning
af armene ud fra kroppen og eleveret over horisontalt niveau skal ligeledes undgås.

Arbejdsmiljømæssigt skal pt.’s fremtidige arbejdsmiljø præges af minimal psykisk
stress påvirkning. Pt.’s arbejdsopgaver skal være enkle, let overskuelige.
xxxxxxxxx xxxxxxxxx
Lægekonsulent
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-04-2013, 09:25   #6
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du skal ved underskrift på aftale, skrive at de er erstatningsansvarlige, ved forværringer, og nye skader, som følge af dette, da kommunes forsikring IKKE dækker dette.

Det skal/bør du gøre, hvis der er påført urimmelige krav, du formodentlig IKKE kan leve op til, som feks, timeantal.

Henvis også, ved underskrift, til sidste afprøvning, og div relevant lægedokumentation.

Dette har god virkning, i modsat fald, kan du søge erstatning, hvis der sker yderligere.
(Også selv om det vil være en ringe trøst).

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2013, 10:32   #7
Delph
Ved at vænne sig til K10
 
Delphs avatar
 
Tilmeldingsdato: 23-02 2009
Lokation: Esbjerg
Alder: 52
Indlæg: 19
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
Delph er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Du skal ved underskrift på aftale, skrive at de er erstatningsansvarlige, ved forværringer, og nye skader, som følge af dette, da kommunes forsikring IKKE dækker dette.

Det skal/bør du gøre, hvis der er påført urimmelige krav, du formodentlig IKKE kan leve op til, som feks, timeantal.

Henvis også, ved underskrift, til sidste afprøvning, og div relevant lægedokumentation.

Dette har god virkning, i modsat fald, kan du søge erstatning, hvis der sker yderligere.
(Også selv om det vil være en ringe trøst).

VH Popiae
Okey hvordan får jeg mixet sådan en sammen ? skal jeg have advokat ind over her eller ?
Delph er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2013, 08:24   #8
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Nej, du kan bare notere det i hånden ved. underskrift.

Du skriver feks; At arbejdsprøvestedet er erstatningsansvarlig, ved yderligere forværring af eksisterende skade/sygdom, eller skade som følge af dette, da du ikke selv kan stå inde for de krav der stilles, vedr. feks timer, pga(nævn her sygdom/skade).

Husk kopi af det, til dig selv.

Ps; undre mig over at de forlanger op til 25timer, hvis det er en arbejdsprøvning.

VH Popiae

Sidst redigeret af popiae; 03-04-2013 kl. 08:29.
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2013, 08:44   #9
Dancer
Afhængigheds tegn af K10
 
Dancers avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-06 2012
Alder: 58
Indlæg: 303
Styrke: 12
Dancer er ny på vejen
Det forbavser egentlig ikke mig at de prøver til med mange timer

Jeg havde været i afklaring hvor vi måtte konstatere at 10 timer om ugen var for meget derefter skulle jeg på Reva til yderligere afklaring
- så kom chocket de mente jeg skulle starte med 20 timer og trappe op

Afklaringen endte med en rapport der siger jeg kan arbejde max. 45 min. om dagen 4 dage om ugen

De prøver alt hvad de kan at presse os helt urimeligt.
Dancer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-04-2013, 11:02   #10
Delph
Ved at vænne sig til K10
 
Delphs avatar
 
Tilmeldingsdato: 23-02 2009
Lokation: Esbjerg
Alder: 52
Indlæg: 19
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
Delph er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Nej, du kan bare notere det i hånden ved. underskrift.

Du skriver feks; At arbejdsprøvestedet er erstatningsansvarlig, ved yderligere forværring af eksisterende skade/sygdom, eller skade som følge af dette, da du ikke selv kan stå inde for de krav der stilles, vedr. feks timer, pga(nævn her sygdom/skade).

Husk kopi af det, til dig selv.

Ps; undre mig over at de forlanger op til 25timer, hvis det er en arbejdsprøvning.

VH Popiae
Ok tak for info.
Delph

Citat:
Oprindeligt indsendt af Dancer Se meddelelser
Det forbavser egentlig ikke mig at de prøver til med mange timer

Jeg havde været i afklaring hvor vi måtte konstatere at 10 timer om ugen var for meget derefter skulle jeg på Reva til yderligere afklaring
- så kom chocket de mente jeg skulle starte med 20 timer og trappe op

Afklaringen endte med en rapport der siger jeg kan arbejde max. 45 min. om dagen 4 dage om ugen

De prøver alt hvad de kan at presse os helt urimeligt.
Ja mon ikke at de prøver først det urimlige for at netop finde frem til de rigtige timer/minutter...Fik et brev fra min sb at timmerne kan sættes op/ned fra den dag min kontaktperson(jobkonsulent) syntes / finder det bedste for mig. I min sidste arbejdsprøvning på Troldesbro i Hillerød i 2008 ... var sgu pænt slem der skulle jeg op i 30 timer, men efter 3 uger satte de tiden ned til 12t. om ugen.og til slut sagde de at jeg maks kunne arbejde 15min om dagen. Men så ****ede Helsingør kommune det hele op, hvor de mente jeg skulle have en ny arbejdsprøve da lægekonsulenten i helsingør mente at dem i hillerød nok holdte hånden over mig.... hvor hr. til hest. Så nu må tiden vise hvad jeg kan i dag med flere skavanker....
Delph er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ret til at være syg når man er ung Bitsch De Unge 24 28-02-2013 16:07
§ 17 lidt hjælp ville være skønt ... Søssøs Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 31 18-01-2013 22:37
At være eller ikke være en flæskesteg.. phhmw Politik og Samfund 3 29-03-2012 09:57
nu må det være nok superkok Det er da strengt ! 31 06-07-2010 23:09




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:48.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension