K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-03-2013, 00:17   #1
hansenhansen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2013
Indlæg: 1
Styrke: 0
hansenhansen er ny på vejen
Visitationssamtale, hjælp

Hjælp. Min ægtefælle er med dags varsel blevet kaldt til visitationssamtale. Vi klagede over brev, hvor der stod.... og hermed ses tydeligt at dagpenge stopper pga ingen mulighed for forlængelse. Vi mente der VAR arbejdsevne, men ikke inden for nuværende krævende job, hvor der er mange jobfunktioner.
Problem: sygdom over nu 18 mdr (75% sygemeldt pga selvstændig), som lægerne er meget lang tid om at erkende og undersøge på (2-3 mdr ventetid pr undersøgelse), selvom de tydeligt kan se, at der er noget helt galt og har stillet en delvis diagnose. Problemet er at min ægtefælle evt. fejler flere ting, evt. at sygdommen er meget atypisk. Sygdommen giver store smerter i hovedet samt halvsidig føleforstyrrelser i hele den en side af kroppen. Min ægtefælle er meget træt, især i smerteperioderne, som kan vare op til 2 mdr. For 4 dage siden startede han på et nyt præparat og det virker, så de største smerter forsvinder, livsmod og gnist kom omgående.
Opgave: hvad skal vi oplyse og netop ikke sige, hvis min ægtefælle går efter at få lov at blive på arbejdsmarkedet. Sagen er at han på ingen måde er færdig udredt, han er midt i undersøgelses og behandlingsforløb (skammeligt langsomt behandlingssystem, det er en af årsagerne til at sygdommen blev så slem). Vi har hus, men er på ingen måder rig, dog tjener jeg lige over grænsen til, at han kan få anden offentlig hjælp. Jeg er som selvstændig skrækslagen over, at skulle være familiens eneforsørger.
Vi tænker, at skulle gå efter forlængelse af sygedagpenge, efter punkt 3, med 2x52 ugers forlængelse, når han er under lægebehandling. Dog tror ingen af os på, at han reelt bliver klar til et job på normale vilkår, da sygdommen kun i få tilfælde efter mange år kan forsvinde af sig selv. Vi tror desværre, der er en varig skade, vi kender bare ikke omfang og mulighed for medicinering og evt delvis helbredelse.

Vi er uden erfaring med systemet og dybt rystede over, at det bare gå ud på at komme af med en belastende borger.
Gode råd modtages..

Mvh
Konen
Har nogen gode råd til hvordan min ægtefælle ikke blive smidt ud af dagpengesystemet.
hansenhansen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-03-2013, 10:32   #2
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Der skal vel indhendtes en speciallægerklæring fra hans behandlende læge.
Speciallægen skal skrive, hvis der kan forvendtes tilbagevenden til ordinært arbejde.
(Hvilket speciallæge burde kunne, sålænge der vurderes at patient kan varetage 20timer+., som jo bruges af kommuner for selvforsørgelse, i flekssager).

Hans tilstand skal være stationær, dvs uden yderligere behandlingsmuligheder der kan forbedre hans arbejdsevne, for endelig afklaring.

Dernæst skal han arbejdsprøves, hvis han ikke bliver rask til det ordinære arbejdsmarked.(dvs 20timer+).

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
HJÆLP!PFA Erhversevnetab, sygedagpenge og nu kontanthjælp labyranten HJÆLP!! Anja-10 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 41 26-06-2013 09:05
Hjælp hjælp hjælp. kommunen stopper min sdp pga. manglende motivation NannaA Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 20 14-09-2012 08:46
Hjælp til testamente, akut-hjælp Ricky M. Politik og Samfund 1 07-01-2012 17:17
Hjælp.Hjælp.Hjælp...Overgang fra ledighedsydelse til løn i fleksjob ????? skytten64 Spørgsmål ang fleksjob 10 21-05-2010 06:26
Hjælp hjælp Fra flex-job til pension. Berit p At søge førtidspension 3 30-12-2007 00:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension