K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-03-2013, 16:13   #1
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Hvad er 'nyttejob'?

På tv DR1 i aften, kl.21:55, i

Magasinet Penge: Hvad er nyttejob?

Sneskovler, skiltevasker eller bladsamler. Det er bud på hvad tusinder af arbejdsløse kan blive sat i gang med, til gengæld for deres kontanthjælp, hvis det står til regeringen.

Men tager de arbejde fra andre - og er der nyttejob nok til alle?

Vært: Dorte Fals
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2013, 16:24   #2
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af L.S. Se meddelelser
På tv DR1 i aften, kl.21:55, i

Magasinet Penge: Hvad er nyttejob?

Sneskovler, skiltevasker eller bladsamler. Det er bud på hvad tusinder af arbejdsløse kan blive sat i gang med, til gengæld for deres kontanthjælp, hvis det står til regeringen.

Men tager de arbejde fra andre - og er der nyttejob nok til alle?

Vært: Dorte Fals
Dorte... Pt har jeg et nyttejob til dig.. Har en gårdsplads som skal ryddes for sne..

Jeg tilbyder:
Du får egen skovl og kost..
Pauser 2 x 1/2 time/ døgnet..

Om dig:
Jeg forventer at du kommer både dag og nat..
Er villig til at vaske op i perioder uden sne..
Er smilende og glad, og TAKNEMMELIG over jobbet.

Varighed
1 - 3 uger

Lønforhold:
Du har din kontanthjælp.

Henvendelse
Personligt fremmøde
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2013, 17:08   #3
søsser98
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2012
Lokation: jylland
Indlæg: 542
Styrke: 13
søsser98 er ny på vejen
haha den er go
søsser98 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-03-2013, 00:30   #4
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Nyttejobs - er det ikke sådan nogle 'jobs' der er så dårlige, at de egentlig slet ikke kan annonceres som jobs??
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-03-2013, 01:24   #5
SmallAngel
Hvor skulle jeg ellers være
 
SmallAngels avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2011
Lokation: Struer
Alder: 36
Indlæg: 126
Styrke: 14
SmallAngel er ny på vejen
Her i kommunen eksisterer det allerede, og har gjort i flere aar.. Da jeg var i aktivering i 2010 paa "projekenheden" skulle vi bl.a. rydde op paa stranden, i anlaegget samt vaske alle byens komunale baenke for alger samt give dem ny trae behandling.....
__________________
Bare fordi enhver er sig selv nærmest, behøver man ikke skide på dem som står lidt længere væk...
SmallAngel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-03-2013, 10:12   #6
Te-pigen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2011
Indlæg: 532
Styrke: 13
Te-pigen er ny på vejen
Hos os bliver de jobs kaldt straksaktivering... Så står de der og hænger en 4-5 stykker sammen op ad lygtepælene, ryger og brokker sig over aktivering, imens de af og til snupper et skilt eller 2 og vasker, samt vasker post danmarks postkasser. Og de er iført skrig gule arbejdsveste, med byens logo på, så det giver et super positivt indtryk af de arbejdsløse her i byen
Te-pigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-03-2013, 18:32   #7
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Det kan vel også være samfundsnyttigt, at de såkaldte ledige og arbejdsparate, bevæger sig lidt rundt i samfundet og holder øje med, at der ikke udføres sort arbejde på de lidt dyere matrikler og at Folketings- og kommunalpolitikere viser ansvar og holder sig inden for retsrammerne for deres tillidshverv?

Her på K10 ser vi jo glimrende eksempeler på, hvordan man (måske endda uden at være arbejdsparat og klar iht. overenskomstmæssige forhold) kan gøre sig samfundsnyttig i et forsøg på fx at få kommunerne til at overholde gældende ret i Danmark.

Nogle flere kontrollanter til at kontrollere de, der kontrollerer de svageste i samfundet, det kunne måske være nyttigt også for samfundet - når det nu er et kontrolsamfund, som der arbejdes hen imod fra alle politiske kanter ...

Vi skal også have kulegravet Folketingspolitikernes ansættelses, løn og pensionsforhold - også her ville der kunne skabes en række nyttejobs ... der er jo bla. noget med tilskud til dobbelt husførelse osv der skal kratluskes lidt på, så der bliver også plads til folk, der kan køre lidt rundt efter konceptet vi så i DR's nyligt udsendte udsendelsesrække om firmaet: Kratlusker & Co.


Samtidig skal det gøres klart, at de der udfører nyttejobs som såkaldt arbejdsparate naturligvis skal ansættes i disse jobs på overenskomstmæssige vilkår med pensionsordninger osv ... for det er jo samfundsnyttige opgaver de kommer til at udføre :-)
__________________
.
Jocelyn Pook – Hell, Fire And Damnation + Masked Ball: http://www.youtube.com/watch?v=9QEG2Mk184A

BTW: Er du kvik, så er løsningen her: https://www.youtube.com/watch?v=z9pD_UK6vGU

Sidst redigeret af TimeGuest; 22-03-2013 kl. 18:34.
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2013, 18:52   #8
FibroMcs
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2013
Lokation: Hjemmefra
Indlæg: 723
Styrke: 12
FibroMcs er ny på vejen
Nytte jobs er det man i gamle dage kaldte Dum i arbejde...
Det er man allerede som aktiveret..
Man får lov at sy soveposer til Dagplejen...
Lave bænke til kommunens områder...
Lave opslagstavler....
Sy Patch Tæpper...
Samle lampe dele..
Putte 7 skruer i den samme lille plast pose for derefter have en anden der lukker posen med en pose lukker...
Uh og sætter mærkater på plast poser som de andre så kommer dimser i...
Og åbne alle de plast poser som der er lavet forkert fordi dem der var sat til at lave dem havde så dårlig hukommelse at de ikke huskede hvad for en møtrik der skulle i hvad for en pose (og ja det sker tit)
Sætte de gigt ramte arbejdsprøvede damer til at putter nibler sammen....

Det er skuda allerede nyttejob....

De kan jo give de lokale drankerer nytte jobbet som bænke varmer..
Når vi andre kommer kan de så flytte en balde og vupti en varm plads...
Eller den ældre dame der elsker at køre i bus kan få et nytte job som plads holder.. Så kommer der en handicappet er de sikret en plads for hun vil rejse sig... Puha der er potentiale...
FibroMcs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-03-2013, 15:41   #9
SmallAngel
Hvor skulle jeg ellers være
 
SmallAngels avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2011
Lokation: Struer
Alder: 36
Indlæg: 126
Styrke: 14
SmallAngel er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af FibroMcs Se meddelelser
Nytte jobs er det man i gamle dage kaldte Dum i arbejde...
Det er man allerede som aktiveret..
Man får lov at sy soveposer til Dagplejen...
Lave bænke til kommunens områder...
Lave opslagstavler....
Sy Patch Tæpper...
Samle lampe dele..
Putte 7 skruer i den samme lille plast pose for derefter have en anden der lukker posen med en pose lukker...
Uh og sætter mærkater på plast poser som de andre så kommer dimser i...
Og åbne alle de plast poser som der er lavet forkert fordi dem der var sat til at lave dem havde så dårlig hukommelse at de ikke huskede hvad for en møtrik der skulle i hvad for en pose (og ja det sker tit)
Sætte de gigt ramte arbejdsprøvede damer til at putter nibler sammen....

Det er skuda allerede nyttejob....

De kan jo give de lokale drankerer nytte jobbet som bænke varmer..
Når vi andre kommer kan de så flytte en balde og vupti en varm plads...
Eller den ældre dame der elsker at køre i bus kan få et nytte job som plads holder.. Så kommer der en handicappet er de sikret en plads for hun vil rejse sig... Puha der er potentiale...
Hvor bor du henne af i lille Danmark? Det du beskriver der er FULDSTAENDIG som Struer's Projektenheden jeg dengang var aktiveret i, bortset fra at det var at skulle sy frugt-poser til en boernehave...
__________________
Bare fordi enhver er sig selv nærmest, behøver man ikke skide på dem som står lidt længere væk...
SmallAngel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2013, 14:23   #10
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Talte for et par dage siden med person, der er på kontanthjælp.- Han har henvendt sig til kommunen for at være med til at holde byen ren. Han var klar over, han så ville være med til at gøre en forskel. Hatten af for ham.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Mette Frederiksen erkender: Ikke let at finde nyttejob Webmaster K10 Nyheder 0 15-05-2013 10:50
Førtidspension, hvad nu, hvad må jeg/hvad må jeg ikke ? Lupo Nyttigt at vide for Førtidspensionister 30 24-01-2013 22:41
Hvad gør jeg? Hvad er mine chancer? Suzy Jensen Alt det andet 7 17-06-2011 17:32
Forste mode med en sagsbehandler -Hvad skal man taenke på? /Hvad bliver der spurgt? Tessa Alt det andet 2 10-12-2009 02:26
Hvad Er Kvalitet??? Hvad Er Forebyggelse? zuza Politik og Samfund 0 21-08-2007 15:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:31.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension