K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-03-2013, 10:44   #1
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.747
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Modkraft, Socialt bedrageri.

http://modkraft.dk/page/om-modkraft

Socialt bedrageri.


Tolv gode regler når man vil begå socialbedrageri.

http://modkraft.dk/blogindlæg/tolv-g...ocialbedrageri

"Med jævne mellemrum dukker der historier op om, at socialbedrageri er tiltagende. Ud fra hvad jeg selv oplever i mit job, kan jeg kun bekræfte det. Vi oplever oftere og oftere, at der snydes med sociale ydelser, og snyderiet ser ud til at være sat i system.

Det er desværre vanskeligt at bekæmpe dette socialbedrageri, for det er straffrit, og lovgiverne har oven i købet forsynet kommunerne med incitamenter, så de belønnes for at begå socialbedrageri over for borgerne. Selv når de afsløres, får de lov at beholde byttet, hvilket er en ganske usædvanlig konstruktion i strafferetten. Normalt inddrages gevinster, der er opnået ved lovovertrædelser.

Formen og omfanget varierer fra kommune til kommune; men der er alligevel mange fælles træk, som tyder på, at kommunen lærer af hinanden."


Interessant Blokindlæg af en mand der ved hvad han taler om.

Mange hilsner

Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 14-03-2013, 13:44   #2
nemesis
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 30-01 2013
Indlæg: 146
Styrke: 12
nemesis er ny på vejen
Efter at have læst blogindlægget, giver påstanden "Der snydes for 5-12 milliarder årligt" meeeeget mere mening.
nemesis er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2013, 18:04   #3
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.747
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Når erfarne i den sociale verden...

.... læser disse 12 regler om socialt bedrageri, er vi/jeg os bevidste om at raske familier, de fleste politikere og unge med styr på deres liv, muligvis vil tænke at det er vel ikke så galt.

Først når sygdom rammer en familie opdager man hvor modbydeligt det er at komme i kontakt med et system man skulle have tillid til.

Og efter måneder i systemet opdager man de første spørgsmål der kun findes svar på hvis man kender eksempelvis k10.

Jeg betragter mig som en ansvarlig og god samfundsborger men må erkende at disse 12 regler desværre er sande fra først til slut.

Tak, Jørgen Lenger

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 26-03-2013, 16:49   #4
Pyt
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Indlæg: 267
Styrke: 18
Pyt er ny på vejen
Meget velskrevet og jeg kan desværre kun sige, meget rigtig.. Rigtig god artikel..
Pyt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2013, 12:55   #5
Indiansummer
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2009
Indlæg: 637
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Indiansummer er ny på vejen
Super godt indlæg eller artikel, og så sandt så sandt. Som mange af os her på K10 selv har erfaret på egen krop. Indiansummer
Indiansummer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2013, 15:11   #6
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Apropos læste jeg denne artikel i dag.

Citat:
Omkring 300.000 pensionister bliver hvert år snydt for flere tusind kroner, når kommunerne beregner deres folkepension, skriver Ekstra Bladet.

"Jeg vil betegne det som legaliseret socialt bedrageri. De berørte pensionister får slet ikke det beløb, de er berettiget til, siger seniorkonsulent i Ældre Sagen," Claus Blendstrup til avisen.

Ifølge Claus Blendstrup kender både kommunerne og Socialministeriet til problemet, men de afviser pure at gøre noget ved det.

http://finans.borsen.dk/artikel/1/25...r_pension.html
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2013, 17:10   #7
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.747
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
13 rigtige - styrket retssikkerhed

http://www.handicap.dk/dokumenter/ra...-retssikkerhed



"Her følger DH's forslag til en effektiv styrkelse af borgernes retssikkerhed inden for den nuværende struktur af klagesystemet.

DH oplever dagligt nye sager i TV og pressen om kommuner der med fuld overlæg bryder lovens bogstav og intension. Der er sket en stigning i private rådgivere der hyres til at hjælpe borgerne i argumentationen mod kommunen og socialarbejdere undlader at hjælpe nogle af de svageste borgere af frygt for repressalier.

DH mener, at det først og fremmest handler om at styrke den kommunale sagsbehandling, så de rette afgørelser træffes i første instans. Følgende forslag vil støtte op om denne målsætning på forskellig vis."

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 30-11-2014, 13:48   #8
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.747
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Politikeren der kæmper for mennesker med handicap fylder 60

http://muskelsvindfonden.dk/nyheder/...cap-fylder-60/

http://politiken.dk/navne/foedselsda...-handikappede/

Hvad han mener, er, at det er kommunerne, der bedrager borgerne. Regel nr. 1 i dette opslagsværk for kommuner, der vil snyde sig uden om, er:

»Gør det vanskeligt at komme i kontakt med kommunen«.

Og den sidste regel, nr. 12, er: »Husk, at ankesystemet er for de stærke«.

Den gamle politisk brod er i den grad intakt hos embedsmanden fra Muskelsvindfonden.

TAK, til Jørgen Lenger

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Penge fra socialt bedrageri Abraxus Politik og Samfund 10 17-02-2013 21:50
Socialt bedrageri? kakaoko24 Politik og Samfund 12 01-02-2013 15:38
Mistænkt for socialt bedrageri? sabrinajulie Politik og Samfund 5 02-03-2011 13:47
Socialt bedrageri Trine Dit og Dat 26 08-10-2008 02:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:08.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension