K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-03-2013, 12:53   #1
fleMine
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 05-12 2012
Indlæg: 3
Styrke: 0
fleMine er ny på vejen
Thumbs down Rust jer -

Ja, så blev den dag ødelagt -

jeg er røget i klemme med den nye fleksjobreform - som nummer "2 i Frederikshavns Kommune" er jeg så blevet ansat i et såkaldt "nyt fleksjob" - det koster mig nu 2000 kr om måneden.

Til jul mente min rådgiver ellers - at jeg kun ville gå ned med et par hundrede kroner om måneden og det skulle jeg nok kunne klare.

Og ikke nok med det, så skal man yderligere vente op til 2-5 dage inden man får sin såkaldte "fleksløn" fra kommunen.

Det vil sige, at hvis virksomheden betaler mig løn til den 31 i en måned, så de går ind på en konto til den første,
så skal jeg nu vente yderligere en uge inden pengene kommer fra kommunen.

Jeg græmmes, hvad denne regering gør ved mennesker - i skulle prøve dette på egen krop
fleMine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2013, 12:56   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Enig, kommunen har ALTID været dårlige betalere!! Hvilket er en af grundende til, at rigtig mange arbejdsgivere ikke ''orkede'' alt bøvlet med fleksjobbere og tilskud fra kommunen, som altid lod vente på sig....

Nu slipper arbejdsgiverne så for bøvlet, men nu står borgerne med det....

Du er desværre ikke den eneste der må rode rundt med løn mm lige pt.

Om det bliver bedre, når det hele kommer ordenligt op og køre, må tiden vise.....

Det lyder voldsomt at du nu er røget 2000 kr ned - er du sikker på det ikke er en fejl??
- det er jo gangske forfærdeligt hvis det passer
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2013, 13:24   #3
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Hvordan kan du ryge 2000 kr ned per måned, hvilken ydelse havde du før fleks jobbet.

For det lyder da noget underligt, at man skulle få mindre ved at taget et fleksjob uanset.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2013, 14:14   #4
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Håber det er før skat. Der er jo aldrig løngaranti ved jobskifte - heller ikke for ikke flexere. Kommunen skal vel have indberetning fra arbejdsgiveren om lønudbetalingen inden de kan beregne den resterende offentlige ydelse.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2013, 16:44   #5
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
jeg har regnet ud, hvis jeg ryger på den nye ordning får jeg 1000 kr mere, men vil nu helst blive på den gl. ordning fordi den giver min arbejdsgiver mest og derved er det letter at få sine skåne hensyn.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2013, 18:30   #6
sun-lady
Afhængigheds tegn af K10
 
sun-ladys avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2006
Lokation: Horsens
Alder: 67
Indlæg: 320
Styrke: 19
sun-lady er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Håber det er før skat. Der er jo aldrig løngaranti ved jobskifte - heller ikke for ikke flexere. Kommunen skal vel have indberetning fra arbejdsgiveren om lønudbetalingen inden de kan beregne den resterende offentlige ydelse.
Ikke ifølge min sagsbehandler her i kommunen. Det vil være nok med ansættelseskontrakten hvor der står hvor mange timer og til hvilken løn jeg skal arbejde.

Jeg havde møde med hende for et par uger siden, hvor hun forklarede mig hvordan det vil foregå. De penge kommunen skal betale, vil også blive sat ind, samme tid som ledighedsydelsen jeg får nu.

Så jeg forstår ikke helt hvorfor TS skal vente på sine penge. Det ville jeg helt klart klage over.
__________________
/Solveig
http://basiscat.dk/
sun-lady er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2013, 19:19   #7
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
det har jeg hhørt mange sige, at de skal vente på deres penge, men ja sb siger det ikke er rigtigt.

Mne de sage også til min chef, at det kun tog nogle få dage før han fik ref. tilbage og nu har det taget 3 mdr.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2013, 15:19   #8
fleMine
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 05-12 2012
Indlæg: 3
Styrke: 0
fleMine er ny på vejen
Det er ganske rigtigt

Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Enig, kommunen har ALTID været dårlige betalere!! Hvilket er en af grundende til, at rigtig mange arbejdsgivere ikke ''orkede'' alt bøvlet med fleksjobbere og tilskud fra kommunen, som altid lod vente på sig....

Nu slipper arbejdsgiverne så for bøvlet, men nu står borgerne med det....

Du er desværre ikke den eneste der må rode rundt med løn mm lige pt.

Om det bliver bedre, når det hele kommer ordenligt op og køre, må tiden vise.....

Det lyder voldsomt at du nu er røget 2000 kr ned - er du sikker på det ikke er en fejl??
- det er jo gangske forfærdeligt hvis det passer

Jo, det er nu ganske sandt. Kom fra et fleksjob igennem mange år - blev vinterhjemsendt, - og så klappede fælden.
Så landede jeg i den nye reform. Fejlen var at jeg blev sendt hjem, så ophæves de gamle regler og nu skal du så begynde forfra, I et "såkaldt2 nyt fleksjob, alle de samme betingelser - altså lige bortset fra lønnen..
- jeg skal arbejde det samme som jeg plejer - smile som altid - men bare lige æde at jeg går helt nøjagtig 2185, kr. ned i løn og det er ikke en fejl.
Min rådgiver fortalte mig også at der var personer, som ville komme til at gå fra 0 - 9000 kr. ned om måneden, alt sammen på grund af den nye reform.

Det vil også stavnsbinde folk i et dårligt fleksjob - skifter du f.eks. job - så lander du også i et såkaldt "nyt fleksjob" og kommer til at gå ned i løn - få en dårligere pension end alle andre mennesker på det danske arbejdsmarkedet.
fleMine er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension