K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-03-2013, 22:28   #1
foetsie
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 02-09 2010
Indlæg: 119
Styrke: 14
foetsie er ny på vejen
Svar fra BAN, men hvad betyder det

Hej,

fik i dag endelig svar fra BAN på min klage vedr. stop sdp (20.3.12)
men hvad betyder svaret egentlig?

" Afgørelse
Vi ændrer kommunens afgørelse.
Det betyder at du fortsat har ret til udbetaling af sdp efter den 24.11.11.
Du har dog kun ret til udbetaling af sdp, hvis du opfylder de øvrige betingelser i sdp-loven, herunder en af forlængelsesmulighederne i sdplovens § 27, stk. 1, ved den generelle varighedsbegrænsning."

Afgørelsen er truffet af nævnsformanden.

Så kommer der en begrundelse for afgørelsen, hvordan de vurderer sagen.
som slutter med følgende:

"Vi vurderer ud fra de foreliggende lægelige oplysninger at du led af en belastningsreaktion, men der mangler efter vores vurdering en symptom-beskrivelse, en beskrivelse af habitualtilstanden og en beskrivelse af din objektive psykiske tilstand".

(Al disse beskrivelser er dog - utrolig nok - lavet mens min mand var på suppl. kh)

"kommunen må derfor ud fra tilstrækkelige lægelige oplysninger og efter en ajourføring af rp'en tage stilling til, om du ved varighed den 31.3.12 opfyldte en af forlængelsesmulighederne i sdp-lovens ! 27, stk 1, herunder om du havde behov for tiltag i form af revalidering, afklaring eller evt. fleksjob."

Så fik vi ydermere medhold i at kommunen havde overtrådt retssikkerhedslovens § 7a.

Men hvad betyder dette egentlig, ikke det sidste :-) men det førnævnte?

Det skal siges at min mand har siden sdp-stop været på suppl. kh - sygemeldt, er i et afklaringsforløb vedr. arbejdsevne, som er forlænget til midt april, dog er han siden 01.03 kommet på ægtefælleforsørgelse, fordi jeg som ny brøk-ftp fik en lille engangssum som dog var stort nok til at se som formue, øv.

Nå men hvad skal vi nu gøre ift. kommunen, har i nogle erfaringer/input.

Tak for hjælpen
foetsie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2013, 22:42   #2
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Dejligt med medhold i BAN. De skriver kort og godt at de mener at I/din mand?! vil kunne forlænges iht. §27 stk. 1, der lyder som flg. og som vi håber I allerede kender til?:

Citat:
Link: http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop

§ 27. Kommunen træffer afgørelse om at forlænge sygedagpengeperioden for personer, der er omfattet af varighedsbegrænsningen i § 24, når

1) det på det foreliggende grundlag anses for overvejende sandsynligt, at der kan iværksættes en revalidering, herunder virksomhedspraktik, der kan føre til, at den sygemeldte kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked,


2) det anses for nødvendigt at gennemføre virksomhedspraktik eller andre afklarende foranstaltninger med henblik på at klarlægge den sygemeldtes arbejdsevne, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 39 uger,


3) den sygemeldte er under eller venter på lægebehandling og den pågældende efter en lægelig vurdering skønnes at ville kunne genoptage erhvervsmæssig beskæftigelse inden for 2 gange 52 uger regnet fra varighedsbegrænsningens indtræden,


4) den sygemeldte ikke kan opnå eller fastholde beskæftigelse på normale vilkår og dermed ikke kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked, men det endnu ikke er endeligt afklaret, om den sygemeldte vil være berettiget til et fleksjob eller til førtidspension, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 26 uger,


5) den sygemeldte har en livstruende sygdom, hvor de lægelige behandlingsmuligheder anses for udtømte,


6) der er rejst sag om ret til erstatning efter lov om arbejdsskadesikring eller lov om sikring mod følger af arbejdsskade eller


7) der er påbegyndt en sag om førtidspension.

Stk. 2. Ved forlængelse af sygedagpengeperioden efter stk. 1, nr. 3, ses der bort fra den periode, hvor den sygemeldte venter på behandling på et offentligt sygehus.
BAN ser ikke på hvad der er sket efter sdp. sagen. De vurdere flg "ud fra de foreliggende lægelige oplysninger at du led af en belastningsreaktion, men der mangler efter vores vurdering en symptom-beskrivelse, en beskrivelse af habitualtilstanden og en beskrivelse af din objektive psykiske tilstand".

Det I skal gøre er, at sørge for, at kommunen følger op på Ban´s sprøgsmål omkring jeres sag. Dette er der dog mange kommuner som er ret langsommelige omkring, så dette bør I også selv følge op på. I kan sende det I har til BAN, men det er vigtigt at sagen får den rette gang, da det kan betyde at din mand kommer tilbage på sygedagpenge og bliver afklaret iht. dette.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2013, 00:18   #3
foetsie
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 02-09 2010
Indlæg: 119
Styrke: 14
foetsie er ny på vejen
Tak EE,

jeg skriver for min mand, han har ikke overskuddet selv og jeg følger med herinde på snart 3. år :-)

Betyder det du skriver til sidst, at vi eller kommunen skal sende alle papirer såsom fx. psykologisk vurdering som giver svar på alle punkter nævnt af BAN?

Der står nemlig intet om at de ønsker at modtage mere, tværtimod siger de at deres afgørelse er endelig.
foetsie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2013, 09:14   #4
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af foetsie Se meddelelser
"kommunen må derfor ud fra tilstrækkelige lægelige oplysninger og efter en ajourføring af rp'en tage stilling til, om du ved varighed den 31.3.12 opfyldte en af forlængelsesmulighederne i sdp-lovens ! 27, stk 1, herunder om du havde behov for tiltag i form af revalidering, afklaring eller evt. fleksjob."
Det er kommunen der skal genoptage din mands sag og ajourføre den iht. ovenstående. Herefter skal de tage stilling til hvilket pkt. i §27 stk. 1 din mand evt. ville kunne forlænges efter dengang og frem til nu.

Det er jer der skal følge op på at kommunen følger Ban´s anvisning og evt. får indhentet det fornødne til at kunne lave deres vurdering.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2013, 10:13   #5
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Kære foetsie

Jeg studser over det fremhævede i dette :

Citat:
Det skal siges at min mand har siden sdp-stop været på suppl. kh - sygemeldt, er i et afklaringsforløb vedr. arbejdsevne, som er forlænget til midt april, dog er han siden 01.03 kommet på ægtefælleforsørgelse, fordi jeg som ny brøk-ftp fik en lille engangssum som dog var stort nok til at se som formue, øv.
Hvis engangssummen er udbetalt som godtgørelse for varigt mèn,
skal kommunen se bort fra den.

Det står her : https://www.retsinformation.dk/forms...aspx?id=140126

§ 14.Stk. 5. Kommunen ser endvidere bort fra legater,
der er fritaget for beskatning efter ligningslovens § 7, nr. 6, og fra formue,
som skyldes beløb, der er udbetalt som godtgørelse for varigt men
og ikkeøkonomisk skade
samt ydelser fra godkendte sociale fonde,
stiftelser, foreninger m.v., der er fritaget for beskatning hos modtageren, jf. ligningslovens § 7, nr. 22.
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvad betyder det.... ette74 Spørgsmål ang fleksjob 6 15-12-2011 10:35
Hvad betyder det?? Smutter76 Alt det andet 10 22-08-2011 17:31
Hvad mon det betyder? indigo Alt det andet 13 26-05-2011 15:51
Hvad betyder ? køkkenleder Dit og Dat 4 02-09-2010 11:41
Hvad betyder... mawebbro Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 07-12-2009 15:01




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension