K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-03-2013, 16:00   #1
Jannie88
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2013
Lokation: viborg
Indlæg: 6
Styrke: 0
Jannie88 er ny på vejen
Kontanthjælp..

Hej Allesammen..
Nu er det sån at jeg har vært på kontanthjælp siden jeg blev 18 år og har vært sygmeldt lige siden er den dag idag 24 år.. og nu er der jo kommet den regl med at man ikke kan få sin førtidspension når man er under 40 år.. jeg har gået til en masse samtaler med læger o.s.v og som det ser ud så er der slet ikk mulighed for at jeg får det beder til at kunne klare et arbejde.. Hvordan skal jeg forholde mig, kommer jeg så bare til at sidde på kontanthjælp indtil jeg blir 40 år eller ??
Jannie88 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2013, 16:26   #2
carolines
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 03-04 2012
Indlæg: 381
Styrke: 13
carolines er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Jannie88 Se meddelelser
Hej Allesammen..
Nu er det sån at jeg har vært på kontanthjælp siden jeg blev 18 år og har vært sygmeldt lige siden er den dag idag 24 år.. og nu er der jo kommet den regl med at man ikke kan få sin førtidspension når man er under 40 år.. jeg har gået til en masse samtaler med læger o.s.v og som det ser ud så er der slet ikk mulighed for at jeg får det beder til at kunne klare et arbejde.. Hvordan skal jeg forholde mig, kommer jeg så bare til at sidde på kontanthjælp indtil jeg blir 40 år eller ??
Forstår ikke helt hvorfor du ikke har søgt om førtidspension, eller fleksjob, tidligere hvis det har stået på så længe?
carolines er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2013, 16:47   #3
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
en vigtig detajle, hvad siger din sagsbehandler til din sag
for ja det er bliver svært med en pension nu og det var svært nok i forvejen
noget må der jo være sket på 6 år
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2013, 18:18   #4
Jannie88
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2013
Lokation: viborg
Indlæg: 6
Styrke: 0
Jannie88 er ny på vejen
Når jeg har haft nævnt om førtidspension har de sagt at det fik jeg ikk noget ud af når jeg var så ung..
MTVR1 - jeg er lige flyttede til en ny kommune så min sagsbehandler har ikke fået læst alle mine papir endnu..
Jannie88 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2013, 18:42   #5
Buddha
Banned
 
Tilmeldingsdato: 25-09 2011
Lokation: Jylland
Indlæg: 195
Styrke: 0
Buddha er ny på vejen
Èn ting du med garanti ikke får noget ud af er at sidde passiv på kontanthjælp og se livet passere revy..Kontanthjælp er tænkt som en midlertidig løsning og du har ret til at komme videre i systemet om det så betyder revalidering,fleksjob eller førtidspension er svært at svare på uden at kende din situation.

Du er nødt til at blive lidt hård her og kræve nogle svar fra jobcenteret.
Selvom det næsten er umuligt at få førtidspension når man er så ung kan du tvinge dem til at tage stilling til hvad der så skal ske,hvis du ikke skal have pension.
Med det mener jeg at hvis du søger pension kan du kickstarte din sag.

At være en lille stille mus der siger tak og amen,betyder bare at jobcenteret sylter din sag..Din sagsbehandler har måske 30+ borgere og din sag synker til bunds i bunken hvis du ikke sørger for at den hele tiden ligger øverst.

Ring til din sagsbehandler hver dag og spørg ind til din sag.
Buddha er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2013, 19:46   #6
Jannie88
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2013
Lokation: viborg
Indlæg: 6
Styrke: 0
Jannie88 er ny på vejen
jeg lider af angst og har et svær dep. i min gamle kommune har jeg vært i en masse aktivering, kom helt ned på 2 timer 2 gange om ugen og det kunne jeg ikke holde til.. jeg har bare svært ved at slå i bordet f.eks ved min sagsbehandler da jeg har det som jeg har.. men må prøver at rive mig selv i nakken..
Jannie88 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2013, 19:50   #7
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Du kan alternativt søge førtidspension §17 på det foreliggende grundlag, så får du tvunget kommunen til at komme i omdrejninger. Og endnu bedre, får du et afslag, så SKAL de skrive hvorfor, og hvad de mener der så skal ske.......det er et udmærket udgangspunkt!!!

§17 er en rigtig god måde at banke i bordet på....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2013, 20:02   #8
Jannie88
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2013
Lokation: viborg
Indlæg: 6
Styrke: 0
Jannie88 er ny på vejen
Okay, tak så tror jeg at jeg vil prøve at søge den.. og så se hvad der sker.. syndes bare 6 år på kontanthjælp er længe..
Jannie88 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2013, 20:10   #9
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja, jeg var på kontanthjælp i 21 år, så jeg ved om nogen hvordan det kan ende
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2013, 20:19   #10
Jannie88
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2013
Lokation: viborg
Indlæg: 6
Styrke: 0
Jannie88 er ny på vejen
Puha 21 år, det var da godtnok utrolig længe :-/ håber da ikk jeg kommer til det
Jannie88 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension