K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-02-2013, 19:13   #1
Rendbo
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 21-02 2013
Indlæg: 3
Styrke: 0
Rendbo er ny på vejen
Træls

Hej K10 og alle i andere

jeg er ved at være træt af flere af dem jeg kender for ders førtidspension uden at være "syg" jeg kender flere hvor jeg er mere syg in dem
jeg har gået med dårlig ryg de sidste 20 år selv om jeg kun er 34

jeg har bla. en med født fejl i ryggen og dårlige knæ
og der lægger lægepapir i min sag ved kommuene hvor der bla. står at ryg/knæ samt astma er kronisk

jeg føler mange gange at jeg står i kommunenspapir som en dovn person der ikke gider at arbejde men det ville jeg godt hvis jeg kunne holde til det
og der er også papir fra en anden kommune som siger at jeg er flexjob berettet

så nu vil jeg høre om der er noglen herinde som kan komme med et råd om hvad jeg skal gøre
vh Rendbo
Rendbo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2013, 19:27   #2
Mileo
Hjemmevant på K10
 
Mileos avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2012
Lokation: Limbo
Indlæg: 268
Styrke: 14
Mileo er fast beboer på K10Mileo er fast beboer på K10Mileo er fast beboer på K10
Alting er relativt....osse sygdom

Man får jo ikke bare førtidspension....sådan bare lige dumpende ind af brevkassen...

Så at postulere at man er mere syg end andre....er ikke så heldigt...jeg fejler f.eks ikke noget fysisk...men er født med et "dårligt hoved" ....

Så har jeg vel ikke mindre ret til førtidspension end dig??

Og den hjælp du gerne vil have, må du nok være lidt mere specifik omkring, så vil det være meget nemmere at hjælpe dig...


/Mileo

Sidst redigeret af Mileo; 21-02-2013 kl. 20:19.
Mileo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2013, 19:44   #3
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Ingen i dette land får pension uden at være syge, og / eller sociale årsager...

Døm ikke andre, for du kender ikke deres smerte fysisk eller psykisk når de er alene senere eller dagen der på.... Det kan have sin pris smertemæssigt at hjælpe en nabo.
__________________
Godkendt til fleksjob pr 1/4 - 2012 efter 8 års kamp.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2013, 19:53   #4
flikflak
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2013
Indlæg: 10
Styrke: 12
flikflak er ny på vejen
Hmmmm det er altid svært at vudere om andre er syge.

Jeg kender en der helt bevidst gik efter fp UDEN at fejle noget. OG fik den Hun har flere gange indrømmet at hun da sagtens kan arbejde. Hun gider bare ikke.

Min bror havde en ven der også fik fp fordi han besluttede sig til at nu ville han leve i spanien. Det tog ham et halvt år med skuespil. Så havde han fp

En anden jeg kender fik et flex job. Fordi flex jobbet lukkede gik han automatisk på fp. (skør regel der var der dengang)

Så derfor forstår jeg godt at reglerne er blevet strengere. Desværre går det ud over de forkerte.
flikflak er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2013, 20:05   #5
Mileo
Hjemmevant på K10
 
Mileos avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2012
Lokation: Limbo
Indlæg: 268
Styrke: 14
Mileo er fast beboer på K10Mileo er fast beboer på K10Mileo er fast beboer på K10
Måske skal man overlade til de professionelle at vurdere hvem der er syge eller ej?


Og pakke sine fordomme og evt misundelse langt væk? Ja helst der hen hvor der er meget mørkt altid....

Bare en tanke, ikk?.......


/Mileo
Mileo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2013, 20:17   #6
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
det kan sikkert deles lidt op

før
2003
efter
2003
nu
2013

hvergang er det blevet langt sværre og få pension og grunden er da klart nogen har snydt.
samt andre ting
men hvis man kan snyde sig til en pension i dag, så burde man have en oscar
for bedste skuespil.


men at gå og kigge på om andre er mere elller mindre syge den holder alså ikke
det er kun ens egen sag som tæller og det kræver gode lægepapir og arbejdsprøvning som beskriver ens arbejdsevne

det afklaringsted jeg var inden min pension gik i gennem.
der kan du ikke snyde, det er helt sikkert

Sidst redigeret af MTVRV1; 21-02-2013 kl. 20:20.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2013, 20:24   #7
Rendbo
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 21-02 2013
Indlæg: 3
Styrke: 0
Rendbo er ny på vejen
nu den person som jeg nevner siger selv at han gider ikke at lave noget og griner af at han har fået fp og det er jeg harm over
Rendbo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2013, 20:26   #8
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Koncentrer dig om DIN sag min ven...det kommer du længst med...

Forsætter denne adfærd med at bare lange ud til højre og venstre efter andre førtidspensionister....så sletter jeg tråden med det samme...

Så hvis du har et spørgsmål...så kom med det...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2013, 20:26   #9
Rendbo
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 21-02 2013
Indlæg: 3
Styrke: 0
Rendbo er ny på vejen
jeg ønsker hjælp af en som kender reglerne og vil hjælpe mig videre i systemet
Rendbo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2013, 20:29   #10
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Tja hvis du ikke har et specifikt spørgsmål....så er der ingen der kan hjælpe dig...

Du kan evt starte med at sætte dig ind i loven om social pension https://www.retsinformation.dk/forms...aspx?id=142132

EDIT

Iøvrigt kan der ikke stå i dine papirer at du er doven eftersom du er visiteret til fleksjob...som betyder at de har anerkendt at du er syg...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
åh det er træls Fluddi82 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 22-09-2012 17:03
TRÆLS!! NPH Alt det andet 10 06-07-2011 09:18
Et rigtig træls møde på kommunen MissSwitchie Alt det andet 9 17-02-2011 21:56
træls træls fønix Dit og Dat 9 03-04-2009 23:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension