K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Det er da strengt !

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Det er da strengt ! Her kan du sætte historier ind som du falder over på nettet. og syntes at andre skal kende til

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-02-2013, 15:25   #1
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Nu tuder jeg altså

http://www.tv2nord.dk/arkiv/2013/02/...475&autoplay=1

Jeg ved ik om linket virker men ellers er det tv2Nord 19:30 første indslag.

Det er så min skoleveninde, hun kom troligt hver evig eneste morgen og hentede mig, så vi fulgtes i skole gennem flere år.

Hendes mand har jeg også haft meget med at gøre, og han har været en del af en støtte pille (sammen med 3 andre) da jeg var ung og havde brug for nogen som accepterede mig som den jeg var.

Det gør vildt ondt at se Henrik på den måde, jeg viste godt det var et spørgsmål om tid før sådan "en" kom i medierne, vi bor i en pil rådden kommune, men hvorfor lige Vinni??
Hun har haft et svært liv især som barn og ung, den gang blev hun også svigtet, men har alle dage været en meget stærk pige, og sammen med Henrik kunne de overvinde alt (og de har overvundet MEGET, de 2)

Det er ikke rimeligt at hun skal rammes, værgen af sygdom eller af at bo i vores -penge styre- kommune, borgerne kan rande os.

Øv og så lige "min" Vinni, det har hun på ingen måde fortjent, hun HAR taget hendes tørn af elendighed, og hendes drenge.... åhe gu.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2013, 15:31   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Linket virker fint...

Sjovt som de "altid" kan finde ud af at begynde at hjælpe når tingene kommer ud i det åbne...og alle kan se hvad der sker i kommunerne...

Måske de bare skulle gøre deres job og gøre det helt af dem selv....også uden at der er tv på....
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2013, 15:36   #3
carolines
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 03-04 2012
Indlæg: 381
Styrke: 13
carolines er ny på vejen
Det er en trist historie, og desværre er den ikke enestående. Det er godt de er gået til medierne, sådan at der skabes fokus og de alle i familien kan få den hjælp og støtte de har behov for.

Webmaster: Det kan næsten altid betale sig at gå til medierne, lokal-politikere osv. Personligt har jeg rigtig god erfaring med at hente hjælp på de fronter - det har dog ikke været så meget i forhold til min pensionssag, men i forhold til mit svært psykisk syge barn.

Og husk: Det behøver ikke være store landsdækkende medier, brug lokal-avisen de er ofte også langt bedre til at kommunikere det rette budskab ud - i stedet for sensations-journalistik.

Sidst redigeret af carolines; 15-02-2013 kl. 15:38.
carolines er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2013, 15:50   #4
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det er bare så sørgeligt at det er nødvendigt....for man bør jo få den hjælp man har krav på når man bor i dette samfund...uden at man skal gøre alt muligt...

Tænker over alle dem som IKKE har overskuddet til at gå videre ud for at få den hjælp man er berettiget til...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2013, 16:19   #5
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Ja det s q sørgeligt... men medierne er faktisk super svære at trænge i gennem hos, så kun de helt tunge sager ses, selv læserbreve vil lokalsprøjten censurere væk.

Jeg mistænker lidt at medierne venter... nu har vi fået 15 henvendelse 15 forskellige sager, så nu må vi hellere...

Det er en fejl, gu mås og nøgler er det ikke nikke nej en enkelt fejl, min oplevelse på det område, er så meget langt fra så gral, men her var det dælme også lukket land, og jeg kender fler der kan berette om nøjagtigt det samme biled.

Jeg tvivler på de på sigt får hjælp, de får lidt lige nu men om en måned *suk* det bliver helt sikkert som med nabo kommunen og deres Rebil-børn, mens der var fokus fik de næsten hjælp nok, nu er fokus væk og de svigtes så det stå (jeg har uhyggelig insider viden)

Men man har heldigvis lov til (naivt) at håbe på de får ordentlig hjælp også på sigt.
Ellers håber jeg tv2Nord følger op.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2013, 16:43   #6
carolines
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 03-04 2012
Indlæg: 381
Styrke: 13
carolines er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Det er bare så sørgeligt at det er nødvendigt....for man bør jo få den hjælp man har krav på når man bor i dette samfund...uden at man skal gøre alt muligt...

Tænker over alle dem som IKKE har overskuddet til at gå videre ud for at få den hjælp man er berettiget til...
Helt enig i at det er forrykt at det er nødvendigt - men det ER det! Og ja, det er noget p*s for dem som ikke kan overkomme det, men det er netop derfor at de som kan de bør gøre det.
Det vil hjælpe alle på længere sigt, jo mere fokus på virkelighedens historier jo mere bøvlet bliver det at komme at med "pyntede, virkelige" historier...
carolines er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2013, 18:05   #7
Pedro
Skal snart betale husleje på K10
 
Pedros avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2010
Lokation: Nordjylland
Alder: 66
Indlæg: 704
Styrke: 14
Pedro er ny på vejen
Hold da fast! Jeg ka godt forstå du græder Lum. Det er grotesk, at der skal så meget til før kommunen fatter, der er hårdt brug for hjælp hér.

Stakkels familie, håber virkelig kommunen gør alvor af, at gi dem alle den nødvendige hjælp og aflastning i hverdagen.
Pedro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2013, 20:15   #8
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
jeg håber familien får den hjælp der er brug for,det er en rigtig svær situation for dem alle sammen,jeg fatter ikke at man ikke er mere ops på hele familien når mor udskrives.

det er sørgeliget at der er lukket så mange senge pladser at man ikke kan vente med udskrivning til man er prart til at vende ud i livet .
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2013, 21:20   #9
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
C.L.E.O
Du har fuldkommen ret Vinni er slet ikke klar til udskrivning, men der er jo nok nogle som er langt mere syg, eller som ikke har nogen der hjemme der kan tage over ??

Jeg både håber, og frygter det er tilfældet, håber for hvad pokker skulle de ellers udskrive hende for?? og frygter for rask er hun ikke, altså Henrik vil aller helst have hende hjem han ELSKER Vinni den type kærlighed som der bare er ekstrem langt i mellem, han kunne aldrig drømme om at ville hende noget ondt, og da slet ikke at holde hende adskilt fra hendes drenge, men han frygter for drengenes sikkerhed, og for hendes sikkerhed, hvad kan hun finde på mens han er på arbejde??

Og penge skal de jo ligesom have.

De svage svigtes som aldrig før på alle leder og kanter.

Men ØV
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2013, 23:40   #10
AAA
Afhængigheds tegn af K10
 
AAAs avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-07 2011
Lokation: Djursland
Alder: 50
Indlæg: 384
Styrke: 13
AAA er ny på vejen
det er godtnok trist for Vinni og hendes familie .. tænk sig at skal så langt ud før hjælpen kommer .. forhåbentilg.. de ansvarlige i kommunen skulle skamme sig !
AAA er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Det er altså VIGTIGT !! Hejdien Dit og Dat 13 19-02-2009 23:47
Det er altså humor Maj-Britt Dit og Dat 11 14-02-2009 01:45
iiiih altså... Kjersti Spørgsmål ang fleksjob 9 08-08-2008 10:30
Nu vil jeg altså have et svar! lena Skal kommuner ikke overholde loven? 4 09-01-2008 09:14




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:52.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension