K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-01-2013, 15:19   #1
dinokids
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 28-01 2013
Indlæg: 1
Styrke: 0
dinokids er ny på vejen
Revalidering.

Hej
Jeg er lidt uheldigt stillet lige nu, synes jeg. Jeg har fået tilkendt revalidering, og er også startet på en uddannelse, men må tilstå at der har jeg nok taget munden for fuld, ikke arbejdsmæssigt, der går det stort set godt nok, men teoretisk. De synes ikke at jeg er med fagligt, altså praktik stedet. Men jeg er vellidt som person. Kan jeg så starte på en ny uddannelse eller er der totalt lukket land? Det er jo ikke fordi jeg har lyst til at bare gå hjemme (det er der jo nok ikke ret mange der har lyst til), men lige nu føler jeg mig temmelig rådvild...

Mvh.
dinokids
dinokids er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2013, 15:26   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Du skal hive fat i kommunen og fortælle dem hvordan og hvorledes....

Det er dem der kan lave om på tingene så du evt kan følge med i den uddannelse du er i gang med eller dem der skal se på om du kan starte på en ny uddannelse...

Så kontakt dem hurtigst muligt...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2013, 15:55   #3
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Din revalideringsplan kan godt laves om (det er indført i lovgivningen at kommunen skal se på den mulighed) HVIS din kommune vil, vil de ikke vil du sikkert ryge på KHJ ydelse, og der fra er det så meget muligt at de starter en ny revalideringsplan op. (det lyder faktisk meget sandsynligt nu du sådan set fysisk kan klare norm-job)

Var jeg dig ville jeg først snakke med den skole du går på, for at høre efter muligheden for at tage tingene på længere tid (tage de fag jeg har svært ved 2 gange?? ekstra undervisning ell)
Samtidig vil jeg bede om en udtalelse/vordering omkring mine chancer for at holde fast i et norm job efter endt udd, hvor du har brugt mere tid end den nominerede.

Siger skolen/udd-stedet at bare du består det teoretiske (og har en chance for det bare du får ekstra undervisning) så vil du sagtens kunne finde og varetage et job, er der gode chancer for at kommunen ser fordelene, også for dem, i at nøjes med at ligge din plan om. Men er udtalelserne negative, bør du nok overveje muligheden for virksomhedsrevalidering eller en udd med knap så meget teoretisk.

Og så der efter kontakte SB´er, hvor du foreslår muligheden for at forlænge udd´en, for det mest optimale for dig er altså at de nøjes med at ligge den nuværende plan om, så risikere du ikke KHJ, dog er der den hage at kommunen ikke må lave en plan der vare mere end 5 år alt i alt, og generelt helst ikke går over 3½ år, men er udtalelserne gode, står du stærkt.

Gør du intet selv risikere du en tvær SB´er, de har pligt til at følge op på din jobplan, og vil gøre det før eller siden, får de så af vide af skolen at det da er længe siden de har konstateret at du ikke kan klare det teoretiske, vil SB´er sikkert blive temmelig tvær, og der ved vil det være svære for dig at få SB´er til at gå med til inden at ligge planen om eller direkte at opstarte en ny plan, uden du skal en tur om KHJ ydelsen først.
Samtidig jo mere du selv har undersøgt/gjort jo mindre skal SB´er bruge tid på (jo færre dårlige undskyldninger for at trække tiden unødigt ) det gælder også hvis du overvejer et skifte, undersøg dine muligheder, og smæk dem (gerne flere) på bordet sort på hvidt, og kryds så fingre *ss*

Derfor ville jeg vælge at gøre sådan.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Revalidering Sanne76 Alt det andet 7 27-06-2012 20:54
revalidering mortilm Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 3 12-06-2012 18:11
Revalidering Soya Alt det andet 1 28-01-2011 14:45
Revalidering molbarron Alt det andet 11 19-10-2010 23:07
Revalidering Gunell Alt det andet 17 25-05-2010 21:55




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:51.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension