K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-01-2013, 14:22   #1
nille60
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 42
Indlæg: 649
Styrke: 15
nille60 er ny på vejen
ingen overskud madkasser lav selv til døren

hejsa

ville bare høre om jer der måske ikke har så meget overskud ligesom mig selv

har prøvet eller får disse måltidskasser fra årstiderne, superbest osv. måske

kan fortælle lidt om hvad i synes om det osv.

for overvejer at bestille en måltidkasse til på fredag, er der noget jeg skal

være opmærksom på osv også.

på forhånd tak for hjælpen og tak for en god gruppe :-)
__________________
FØRTIDSPENSIONIST PR 1/10-2010
nille60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2013, 14:48   #2
KatrineB
Afhængigheds tegn af K10
 
KatrineBs avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2006
Lokation: Mariagerfjord
Alder: 42
Indlæg: 363
Blog Indlæg: 9
Styrke: 18
KatrineB er ny på vejen
Jeg har ikke prøvet den men har hørt rigtig meget godt om den hvor lyder det da bare til at være en super god ide for overskud er jo detsværre ikke det man har mest af
KatrineB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2013, 14:54   #3
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Hehe Nille
jeg tager sgi hatten af for, at du 'hører efter' når vi indimellem efterlyser, at folk præciserer deres ærinde i trådoverskriften, og gør dit yderste for at spore os ind på trådens indhold.

Jeg har hørt om mange, der er rigtig glad for de kasser, 'Årstiderne's er dem jeg har hørt mest om:

http://www.aarstiderne.com/?gclid=CP...FW96cAodDAMAsw

Du skal bare huske, at selv om du får råvarer og opskrifter, skal maden stadigvæk laves.
Det kræver også noget energi.

Ved du hvad søde Nille - jeg tro altså du har fået lavet en lille historie inde i hovedet, der siger, at du ikke orker/kan så mange ting, - og det synes jeg faktisk du GØR/KAN, trods dine skavanker.

Du går med aviser og støtter en kæreste, og er meget aktiv debattør andre steder på nettet, såvidt jeg forstår, så du orker da meget.

Hvis du bliver træt af at lave mad hver eneste dag - det kan vi alle blive -, så vil jeg på det varmeste anbefale en mindre skabsfryser, og at lave mad i større portioner, og så fryse ned i mindre portioner.

Man kan også fryse sine grøntsager når de bliver lidt slatne, og så få dem brugt i gryderetter senere, og købe kød på tilbud, hvis man har fryseren.

Den tjener sig hurtigt hjem, på den måde, og så kan du køre dit helt eget køkkenshow.

Håber at høre om andre firmaers 'kasser' i denne tråd.

L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2013, 18:52   #4
carolines
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 03-04 2012
Indlæg: 381
Styrke: 13
carolines er ny på vejen
Hvis det drejer sig om indkøb helt generelt, og ikke "bare" måltidskasser som sådan, så kan jeg anbefale at forhøre sig hos eks. superbest/superbrugsen/kvickly med flere, da flere af dem har leveringsordning.

Det koster lidt ekstra til udbringning, men det er altså ikke fordi det er så galt (jeg betaler 50 kr. pr. uge).

Superbest: http://www.superbest.dk/forside

Sidst redigeret af carolines; 26-01-2013 kl. 20:08.
carolines er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2013, 01:17   #5
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af L.S. Se meddelelser
Hvis du bliver træt af at lave mad hver eneste dag - det kan vi alle blive -, så vil jeg på det varmeste anbefale en mindre skabsfryser, og at lave mad i større portioner, og så fryse ned i mindre portioner.
Det kan varmt anbefales.

Tidligere på vinteren lavede jeg en stor "balje" mørbradgryde (jeg bruger dog svinefilét istedet for mørbrad), og kom i bøtter, som passer nogenlunde til et måltid til ungerne og mig.

Sidste weekend lavede jeg en "balje" bolognese, uden kød, men med masser af grøntsager. Jeg kom det i fryseren i portioner, så jeg kan tage sådan en pose op istedet for, at købe et glas Dolmio.

Nogle grøntsager skal lige blancheres (koges et øjeblik) inden de fryses.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2013, 21:52   #6
nille60
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 42
Indlæg: 649
Styrke: 15
nille60 er ny på vejen
hejsa tak for jeres svar :-) har bestilt kasser hos aarstiderne så må jeg jo se om det er noget :-)
__________________
FØRTIDSPENSIONIST PR 1/10-2010
nille60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2013, 22:56   #7
KBR
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-08 2012
Lokation: Næstved
Indlæg: 254
Styrke: 12
KBR er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af nille60 Se meddelelser
hejsa tak for jeres svar :-) har bestilt kasser hos aarstiderne så må jeg jo se om det er noget :-)
Det bliver spændende, at høre hvordan det går - om du får prøvet noget nyt ognoget du måske ikke selv havde købt i en "rigtig" forretning
KBR er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2013, 23:48   #8
Boras
Elsker at være her på K10
 
Borass avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-06 2011
Lokation: Nordsjælland
Indlæg: 95
Styrke: 13
Boras er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af nille60 Se meddelelser
hejsa tak for jeres svar :-) har bestilt kasser hos aarstiderne så må jeg jo se om det er noget :-)
Der er ingen tvivl om, at det er let, rart og god kvalitet, med frugt/grønt bragt til døren fra aarstiderne (har prøvet), men vi gik over til et lidt billigere alternativ hvor kvaliteten også er i orden er et firma der hedder Sartorvet, det er dog ikke økologisk, men som sagt kvaliteten har været i orden, på det vi har modtaget.
http://www.sartorvet.com/
__________________
Ledighedsydelse siden 01.08.12
Boras er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2013, 23:59   #9
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg ville også have bestilt fra årstiderne på et tidspunkt - ungerne er oppe på omkring 50-70 stykker frugt/grønt om ugen. Men der var et problem med at give dem min nøgle eller hvad det var - husker bare det ikke kunne lade sig gøre.

Jeg bestiller ret ofte kød fra www.grisogko.dk og det har simpelthen været så lækkert, og så er det pakket så man kan lægge det direkte i fryseren. virkelig lækkert.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ingen sygedagpenge mere, ingen penge Mivsen Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 35 05-01-2012 12:20
Staten har overskud på budgettet ( indtil videre ) halse Politik og Samfund 5 26-05-2011 14:25
brug for hjælp,står med papir om sygedagpenge,men døren er lukket for persomlig hendv c.l.e.o. Alt det andet 10 06-10-2010 16:38
Ingen post betyder ingen sygedagpenge Webmaster K10 Nyheder 0 22-12-2008 13:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:38.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension