K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-01-2013, 21:13   #1
MLT
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2012
Indlæg: 118
Styrke: 13
MLT er ny på vejen
Fastholdes i systemet, frustreret, ked og vred

Øv hvor er jeg frustreret, jeg har været sygemeldt siden 14 Januar sidste år.

Alt hvad der er foregået via jobcenteret har jeg selv igangsat.

Jeg er igang med erhvervsevne afklaring gennem anden aktør. Det er så min anden afklaring.

Kommunen har begge gange meldt ud at de ikke kunne finde steder til mig fordi min by var lille og bla bla bla, efterfølgende har jeg så begge gange selv henvendt mig til virksomheder i byen og forespurgt om jeg kunne komme i afklaring hos dem

- underligt / utroligt nok har de begge gange sagt ja, dette tiltrods for at bla anden aktør meldte pas, efter at have kontaktet 5 steder - ud af 30 mulige ......

Jeg har fået ja begge gange i første besøg....

Mine sygedagpenge udløber 28 februar, og jeg har nu kommet med op til flere forslag til hvordan jeg kunne udnytte de ressourcer jeg har, med de begrænsninger og barriere jeg har.

Bl.a har jeg undersøgt og foreslået muligheden for 2 slags revalideringer som på sigt ville kunne gøre mig selvforsørgelse.

Men nej.. Ak nej.... Vi ser på det når du er færdig i din praktik, " jeg skal lige tale med faglig gruppe " osv osv...

Den bedste jeg har hørt = når nu du bliver rask og kommer ud på det ordinære arbejdsmarkedet"

Arghhh jeg er Så frustreret og vred.... Jeg kommer ikke ud på det ordinære arbejdsmarkedet på alm vilkår, for det KAN JEG IKKE....

Jeg er 41 år, gift og har hus samt børn, ... Alle skal tage ansvar for dem selv og deres situation, det syntes jeg bestemt jeg gør... Men får jeg sparring / hjælp ?

Næ nej.... Min nuværende praktik er sat til den 3 marts, sygedagpenge udløber 28 februar, jeg er godt nok ikke varslet stop af dem endnu - men jeg ved heller ikke hvad planen er ?!

Jeg har haft selvstændige sagsbehandlere på til at kræve svar på hvad fremtidsplanerne er, men de kan heller ikke få konkrete svar.

Hvad skal der snart til ? - uanset hvor meget de presser mig økonomisk og psykisk, så bliver jeg ikke før rask eller mere eller hurtigere rask, så nu sætter jeg mig med hænderne i skødet og afventer....

Det er åbenbart det de vil have.

Jeg er i praktik 3 dage om ugen x 2 timer, jeg ved mit max kommer ved 3 timer - dette incl pauser.... Så det er hvad jeg kan- uanset hvor mange praktikker eller hvor mange aktører de sender mig til.

Men værsågod kommune, i har endnu en livs lang forsørgelse på jeres liste...

Hvor var den besparelse ?

Tak fordi jeg måtte få luft
MLT er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2013, 21:26   #2
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Hvad med lægepapirer der siger noget om behandlingsmuligheder,tidshorisonter, stationær, funktionsniveau osv... ?
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2013, 21:42   #3
MLT
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2012
Indlæg: 118
Styrke: 13
MLT er ny på vejen
Mine lægepapir, incl lægekonsulentens udtalelse siger at jeg er i optimal men langvarig behandling på ubestemt tid.

Samt jeg ikke skal tilbage til gamle fag, men at det vil være godt for mig at bevarer tilknytningen til arbejdsmarkedet.

Lægekonsulenten har dog foreslået noget medicin samt dosis.

men hvad er formålet med at holde mig her ?

Jeg ved der kan gives revalidering, så man opnår fuld eller delvis selvforsøgelse, jeg ville kunne honorere den sidste, men skal åbenbart slæbes igennem nytteløse praktikker som på intet tidspunkt giver et reelt billede af min arbejdsevne...

De kunne feks prøve at sende mig i praktik ude af byen, så ville de se at min arbejdsevne er lig 0 !
MLT er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2013, 21:45   #4
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Øhh lægekonsulenten hverken må eller skal behandle dig...du er jo ikke hans patient...

Så det ville jeg da helt sikkert stitte imod...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2013, 21:49   #5
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Hvis din arbejdsevne er 0, så vil de nok ikke lige tænke revalidering.....der skal jo være et fremtidsperspektiv der er realistisk.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2013, 21:50   #6
MLT
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2012
Indlæg: 118
Styrke: 13
MLT er ny på vejen
Web - da min sagsbehandler læste lægekonsulentens konklusion op, og hun nævnte det med medicin samt dosis, valgte jeg helt bevidst at overhøre det.

Jeg er i psykologisk behandling på sygehus, incl psykiater, så jeg vælger at tro de har mere styr på det når de kender mig som patient.

Helenekr -

Min arbejds evne er lig nul hvis jeg skal arbejde udenfor byen.

De revalideringer jeg har foreslået dem, kan gøre mig selvforsørgende hjemmefra samt jeg kan arb de timer jeg magter i vores by...

Altså en mere effektiv arbejdsevne...
MLT er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2013, 21:57   #7
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Umiddelbart tænker jeg at de vurderer at du skal være mere stabil og kunne yde en større arbejdsindsats for at kunne gennemføre en revalidering.

Hvis du pt har vist 6-9 timer om ugen og kun i den by du bor i, ligger det jo langt fra en revalidering.. de fleste revalideringer er jo på fuld tid... hvilken uddannelse vil du tage med det timetal ?
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2013, 21:58   #8
MLT
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2012
Indlæg: 118
Styrke: 13
MLT er ny på vejen
Glemte en smiley, for jeg er NØD TIL at smile og tænke positivt...
Jeg lærte engang - ved en psykolog, at jeg skal smile og tænke " jeg smiler - jeg er glad "
Det skulle efter sigende narre hjernen og kroppen til at tro på det
MLT er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2013, 22:05   #9
farmormor
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2012
Indlæg: 50
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
farmormor er ny på vejen
Unhappy

kære MLT

Jeg står i en situation som ligner din på en del områder.

Jeg er lige så frustreret, gal, ked af det over min sygemelding.

Ja jeg ved snart ikke hvad jeg skal skrive, men har i dag været til samtale med sagsbehandler plus en anden person fra jobcenteret.
Det korte af det lange er, at jobcenter konkluderer at jeg snart er klar til arbejde igen!! GUD er jeg ej

Jeg kørte grædende fra mødet og ud på min fagforening, for jeg magter ikke mere at stå alene med min sag..så nu er de sat i den, og det har givet lidt ro i sjælen.

Venlig hilsen farmormor
farmormor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2013, 22:09   #10
MLT
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2012
Indlæg: 118
Styrke: 13
MLT er ny på vejen
Pip - ifølge sagsbehandleren, er der også mulighed for revalidering på deltid.. Og dette deltid har ikke noget min. Timetal, så længe du opnår delvis selvforsørgelse.

Jeg ville revalideres til selvstændig, advokater og revisorer har kigget på det og sagt god for det...
Jeg arbejder kontor hjemmefra, og har allerede et kunde grundlag, hvis kommunen ville støtte mig med revalidering i 6 mdr, til det kommer helt op og stå... Alt overskydende indtægt kan de jo fratrække revalideringsydelsen .

Den anden revalidering jeg har foreslået dem er en anden udd, som efterfølgende også ville kunne gøre mig selvforsørgende som selvstændig.

Jeg går i behandling 1 dag om ugen, derfor kan jeg ikke være i praktik denne dag, ellers ville der her kunne ryge 3 timer mere oven i regnskabet.

Alt i alt kan jeg effektivt arbejde 15 timer ude i marken samt de resterende 5-10 timer i løbet af ugen hjemmefra.

Når nu jeg har muligheden for selvforsørgelse , hvorfor og h ad er så meningen med at afvente et mere stabilt forløb ?

Jeg er stabil hvor jeg er nu. Møder altid op, er de timer jeg skal og overholder alle aftaler, det bliver ikke mere stabilt end det er nu.
MLT er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Frustreret og meget vred eskemand Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 39 04-09-2012 20:42
Jeg er vred.... Yasmin Din historie 13 27-10-2010 22:01
Jeg er så vred så vred! Ragdoll Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 16 13-09-2010 15:33
jeg er SÅ vred... ville Spørgsmål ang fleksjob 4 07-03-2009 20:02
er bare så vred buster Dit og Dat 0 31-05-2008 09:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension