K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-01-2013, 15:08   #1
Betina1977
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 26-08 2012
Lokation: Svendborg
Alder: 47
Indlæg: 20
Styrke: 12
Betina1977 er ny på vejen
Question Skal jeg optage samtalen???

Kære Alle

Jeg skal til møde i morgen med ENDNU en ny sagsbehandler på Jobcentret..
Jeg er på kontanthjælp efter stop af sygedagpenge - og håber på at komme i arbejdsprøvning.

Problemet er jeg flere gange har oplevet at referatet ikke stemte overens med, hvad jeg hørte/fortalte til mødet.

På den ene side tænker jeg: Giv nu den nye SB en chance
På den anden side tænker jeg: det er påstand mod påstand bagefter

Hvad er jeres erfaringer???
Betina1977 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2013, 15:12   #2
frup
Mit andet hjem K10
 
frups avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Indlæg: 632
Styrke: 13
frup er rigtig godt på vej
Mine erfaringer er, at jeg optager ALT - dvs. møder og telefonsamtaler.

Hvis det var mig, ville jeg ikke engang gide overveje om jeg burde give den nye sagsbehandler en chance - jeg ville optage samtalen. Hvis det så viser sig, at din nye sagsbehandler er fair, ja så har du jo samtalen alligevel - også for din egen skyld, så du bedre kan huske, hvad I har talt om... Det er jo lovligt at optage sådanne møder, hvor du selv er deltager.
Livrem og seler er havd jeg ville gå med...
frup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2013, 16:33   #3
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
husk alle behandlingsmuligheder skal være udtømte før kommunen kan bruge en arbejdsprøvning.
samt du er kommet under de nye regler og dem kender ingen på k10
udover hvad der stå i loven.
for udtrykket arbejdsprøvning findes ikke i den nye reform af fleks og pension.
intet er på plads endnu, selvom loven er trådt i kraft den 1.1.2013
http://bm.dk/da/Beskaeftigelsesomraa...0fleksjob.aspx

samt denne
http://bm.dk/~/media/BEM/Files/Dokum...fop%20pdf.ashx
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2013, 17:03   #4
HvadNuLilleDu
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-03 2012
Indlæg: 115
Styrke: 13
HvadNuLilleDu er ny på vejen
Skal man ikke lige huske at oplyse man optager samtalen det mener jeg loven siger man skal, det hjælper jo ikke vi skelder ud på dem for at bryde loven også selv gør det, nogle skal jo vise et godt eksembel og ledelsen af dette land gør det åbenbart ikke.
HvadNuLilleDu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2013, 17:32   #5
Betina1977
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 26-08 2012
Lokation: Svendborg
Alder: 47
Indlæg: 20
Styrke: 12
Betina1977 er ny på vejen
Jeg håber på, jeg kan tage mig sammen til at spørge om det er ok med ham jeg optager samtalen - men selvtilliden har det med at svigte ved de møder

Jeg kan tilføje min sygdom er kronisk og jeg er i behandling, men rask bliver jeg jo aldrig. Før jeg blev syg arbejdede jeg 32-45 timer pr. uge og vil rigtig gerne snart i gang med noget - problemet er bare helbredet aldrig bliver det samme igen Og jeg skal aflaste ankler, fødder, håndled og hænder....

Derfor håber jeg på at komme i arbejdsprøvning, så jeg kan se, hvad jeg reelt kan
Betina1977 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2013, 17:40   #6
Gizmo
Ved at flytte ind på K10
 
Gizmos avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Indlæg: 508
Blog Indlæg: 3
Styrke: 15
Gizmo er ny på vejen
Du behøver ikke oplyse, at du optager samtalen. Det er fuldt ud lovligt at lade være. Og du må optage samtaler, du selv deltager i.

Og synes måske, det kunne være en god idé. Så er du i hvert fald på den sikre side.
__________________
* Førtidspensionist pr. 1/12-2010 *
Gizmo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2013, 17:42   #7
frup
Mit andet hjem K10
 
frups avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Indlæg: 632
Styrke: 13
frup er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af HvadNuLilleDu Se meddelelser
Skal man ikke lige huske at oplyse man optager samtalen det mener jeg loven siger man skal, det hjælper jo ikke vi skelder ud på dem for at bryde loven også selv gør det, nogle skal jo vise et godt eksembel og ledelsen af dette land gør det åbenbart ikke.
Nej.
Sålænge man selv deltager i samtalen/mødet må man helt lovligt optage uden at oplyse om det.
Hvis man derimod spørger om lov og sagsbehandler siger nej, så må man IKKE optage. Her gælder det altså: 'hvis du undlader at spørge, kan du ikke få et nej'...
frup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2013, 18:05   #8
Søssøs
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 19-12 2012
Indlæg: 23
Styrke: 12
Søssøs er ny på vejen
Det er ikke nødvendigt at oplyse du optager samtalen, men du må ikke bruge det som bevismatriale, udmærket for at huske tingene bedre til dig selv :-D
Søssøs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2013, 18:15   #9
mookmik
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 13-04 2011
Indlæg: 260
Styrke: 0
mookmik er ny på vejen
På min arbejdsplads før jeg blev sygemeldt havde jeg en chef der havde ( lad mig sige det mildt ) en møg beskidt mund.

Vores chef var specielt efter en af mine kollegaer, min chef kaldte ham en dag ind på hans kontor til en skideballe min kollega optog samtalen og efter samtalen spillede han samtalen for vores tillidsmand.

Det korte af det lange er at der blev rejst en sag mod chefen og de indgik et forlig og min kollega fik en undskyldning.

Dette kom som sagt fra den samtale min kollega optog på sin mobil den dag han blev kaldt ind til vores chef, så optag du roligt den samtale uden at fortælle nogen om det.
mookmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2013, 18:38   #10
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Jeg har kroniske smerter og jeg har kognitive problemer (tror næsten alle der har været i dette system i et par år har problemeraf den ene eller anden slags).

Jeg skrev det til sagsbehandleren, og jeg oplevede at der blev taget hensyn til det.

Jeg fik ekstra tid til at gennemlæse ressourceprofil, jeg snakkede ikke i telefon med dem og havde aftale om at optage samtaler da jeg ikke kunne huske alt vi havde snakket om.
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
App til at optage telefonsamtaler Svaninden Alt det andet 14 28-02-2014 15:51
At optage samtaler /møder? Lejeko Alt det andet 6 04-01-2014 23:55
optage samtale med sagsbehandler Teletrold Alt det andet 11 28-04-2011 22:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:48.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension