K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-01-2013, 13:11   #1
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Exclamation Danske bank vil opkræve abonnement

Tænk, jeg synes det er noget svineri, at jeg som privat-kunde skal til at betale abonnement for at være kunde hos dem. Jeg har ellers altid været tilfreds med dem, men hvis jeg skal betale hver måned for at være kunde, så gider jeg ikke være kunde mere.....


Privatkunder skal fremover betale abonnement i Danske Bank for at være kunder, skriver Ritzau Finans. Desuden fremgår det, at banken vil droppe rådgivning til privatkunder med mindre engagementer.

Den mindste koster fra 0 til 25 kroner, og den største koster op til 120 kroner om måneden. Kun kunder med et samlet engagement i banken på over 750.000 kroner slipper for abonnementet, fremgår det.

Den højeste udgift for en privatkunde kan komme op på 1.440 kroner om året.

http://www.business.dk/finans/danske...eve-abonnement
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2013, 13:32   #2
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Psst beløbet er pr kvartal, men stadig noget svineri...
__________________
Godkendt til fleksjob pr 1/4 - 2012 efter 8 års kamp.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2013, 13:49   #3
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Og igen er det de "små", der skal betale for, at de store slipper og bare får flere penge at spekulerer med...

Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2013, 14:01   #4
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg er bare træt af dem nu - de har også nedlagt min afdeling, og den anden afdeling er pengeløs, så hver gang jeg skal sætte penge i banken, så skal jeg nærmest ud på en længere rejse, for den bank jeg bor ved siden af, kan ikke sætte penge ind.........og så skal man til og med betale abonnement fordi der ikke er nogen service mere??

Nu talte jeg lige med en bankrådgiver fra Nordea, og hun sagde at de også vil lave abonnementer hvis Danske bank gør - så jeg kan vel lige så godt blive i danske bank, hvis det alligevel er noget der vil brede sig til andre banker også. GAB!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2013, 15:33   #5
carolines
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 03-04 2012
Indlæg: 381
Styrke: 13
carolines er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Jeg er bare træt af dem nu - de har også nedlagt min afdeling, og den anden afdeling er pengeløs, så hver gang jeg skal sætte penge i banken, så skal jeg nærmest ud på en længere rejse, for den bank jeg bor ved siden af, kan ikke sætte penge ind.........og så skal man til og med betale abonnement fordi der ikke er nogen service mere??

Nu talte jeg lige med en bankrådgiver fra Nordea, og hun sagde at de også vil lave abonnementer hvis Danske bank gør - så jeg kan vel lige så godt blive i danske bank, hvis det alligevel er noget der vil brede sig til andre banker også. GAB!
Nordea er mindst lige så meget på "rov" hos kunderne som danske bank - så de kan absolut ikke anbefales!

Personligt kan jeg anbefale små lokele sparrekasser.
carolines er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2013, 16:28   #6
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
http://www.bt.dk/danmark/ekspert-eft...e-andre-banker
__________________
Godkendt til fleksjob pr 1/4 - 2012 efter 8 års kamp.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2013, 16:38   #7
alanabith
Hjemmevant på K10
 
alanabiths avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-04 2011
Lokation: vordingborg
Indlæg: 259
Styrke: 14
alanabith er ny på vejen
har os lige hørt det og ringede da straks til min bank og fik bare den oplysning at det måtte jeg vente til mandag med at få mere at vide om, er sku gal over det,os små som ik har mange penge i forvejen skal nu havde flere udgifter,kan kun sige en ting FØJ!,hvorfor skal vi betale fordi bankene har smidt os ud i den finanskrise vi er i nu..

giver dårlig smag i munden gør det,nu kan jeg godt holde øje med nabo bankerne her i byen da,vi har heldigvis mange banker her i byen selv om den er lille,for er der en der ik følger med danske bank er jeg den der hopper over til dem,for synes ik jeg vil betale sådan en afgift oveni mit visa dankort som i forvejen er 150kr om året ca...
__________________
Førtidspensionist pr 1-1-2010. Min bogblog http://believeangelus.wordpress.com/
alanabith er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2013, 16:44   #8
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Tak for link supersus - men nu virker deres link ikke til, hvor man kan finde sig selv på listen over, hvad man fra på Mandag skal betale i abonnement.....
- men det kommer måske op at køre igen....

Det er heller ikke så meget pengene, det er mere princippet....

Og nu kører de den over på ''at sådan var det også i gamle dage'' yeah, right.......det var jo dem selv den gang, der sagde at det var tåbeligt, og at en bank naturligvis skulle være gratis.

Det ser ud som om at det bliver ALLE banker der vil opkræve abonnement af kunderne...............tsssk.

Og jeps, alanabith, jeg betaler også de der 150 kr for visa/Dankort....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2013, 16:57   #9
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Det groteske i det er, at man ikke kan få udbetalt løn eller overførselsindkomst kontant eller på en check - man skal have lønkonto eller nemkonto. Og dermed har man reelt ikke noget valg, om man vil betale for det eller ej, specielt hvis alle andre banker nu trækker med...

Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2013, 17:02   #10
alanabith
Hjemmevant på K10
 
alanabiths avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-04 2011
Lokation: vordingborg
Indlæg: 259
Styrke: 14
alanabith er ny på vejen
men visa-dankortet kan man vælge fra hvis man ik har/eller vil give pengene, men med de nye gebyre kan vi ik gøre en dyt andet end at se på og betale som en glad julegris,man føler sig virkelig magtesløs

alså nu har jeg pengene og jo det er små penge,men mange sidder virkelig så stremt i det i forvejen og ja de er små fisk i banken som så får den største gebyr,så de 20-30kr det er om mdr er mange penge for dem og ja man kan jo ik rigtig fravælge en konto for ellers kan man ik få sin ydelse fra kommunen,de udbetaler desvære ik penge på selve kommunen som de engang gjore mere..

jeg er bare spændt på om jeg skal til at lukke kontoer,som mine 2 opsparings kontoer+budget for hvis det beløb er pr konto ja så skal de da væk og så må pengene herhjem istedet og ja min datters opsparing er jeg da os noget spændt på..

men ja vi må se hvor slemt det bliver på mandag og om man skal til at gemme penge i madressen som i de gamle dage
__________________
Førtidspensionist pr 1-1-2010. Min bogblog http://believeangelus.wordpress.com/
alanabith er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Nu skal man betale abonnement i banken halse Politik og Samfund 1 19-01-2013 04:18
Danske Bank klar til at give 7 årige bankkort/hævekort.. Indiansummer Politik og Samfund 3 15-12-2012 16:29
opkræve betaling for regning 3 år tilbage ?? Marolle Dit og Dat 21 11-08-2010 21:05
8 danske krigsveteraner bor i de danske skove! Ninja Politik og Samfund 15 26-06-2010 16:27
Danske Bank tjener millioner på privathospitaler zuza Politik og Samfund 1 12-08-2008 23:01




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension