K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-01-2013, 15:38   #1
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Sådan er livet som fattig

En artikel - og et budget - man kan nikke genkendende til... Hvad mon jbo siger til dét...?

Citat:
Mor til to: Sådan er livet som fattig i Danmark
http://www.bt.dk/danmark/mor-til-to-...ttig-i-danmark

Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2013, 15:46   #2
carolines
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 03-04 2012
Indlæg: 381
Styrke: 13
carolines er ny på vejen
Mangler der ikke indkomst på børnebidrag fra faderen, eller er det bare mig?
carolines er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2013, 15:57   #3
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Måske har de lavet deres egen aftale omkring børnebidrag fra faderen?

Jeg havde i mange år den aftale med faren, at han stod for betalingen af børnenes skole i stedet for.

Hvis man har børnene ligeligt, så er det også normalt at man laver sine egene aftaler - nogen gør det, at faderen så fx betaler børnenes sommerferie i stedet for at bidrage på månedsbasis. Der findes rigtig mange måder at gøre det på.
Min venindes eks mand, sætter dem ind på børnenes konto - som en form for lommepenge.
Så det er langt fra altid, at børnebidragene er moderens indtægt. Lige så ofte er det bare børnenes penge.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2013, 16:11   #4
carolines
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 03-04 2012
Indlæg: 381
Styrke: 13
carolines er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Måske har de lavet deres egen aftale omkring børnebidrag fra faderen?

Jeg havde i mange år den aftale med faren, at han stod for betalingen af børnenes skole i stedet for.

Hvis man har børnene ligeligt, så er det også normalt at man laver sine egene aftaler - nogen gør det, at faderen så fx betaler børnenes sommerferie i stedet for at bidrage på månedsbasis. Der findes rigtig mange måder at gøre det på.
Min venindes eks mand, sætter dem ind på børnenes konto - som en form for lommepenge.
Så det er langt fra altid, at børnebidragene er moderens indtægt. Lige så ofte er det bare børnenes penge.
Helenekr, ja okay - der er mange måder at gøre det på kan jeg fornemme, jeg har bare altid fået dem pr. måned fra faderen

Nu kan det altså godt være jeg spørger dumt, men er det et specielt lille rådighedsbeløb?

Altså, jeg synes da ikke det er specielt højt - men ærligt så synes jeg heller ikke det er specielt lille (udelukkende basseret på egne oplevelser på kontanthjælp)...
carolines er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2013, 16:44   #5
Buddha
Banned
 
Tilmeldingsdato: 25-09 2011
Lokation: Jylland
Indlæg: 195
Styrke: 0
Buddha er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af carolines Se meddelelser
Helenekr, ja okay - der er mange måder at gøre det på kan jeg fornemme, jeg har bare altid fået dem pr. måned fra faderen

Nu kan det altså godt være jeg spørger dumt, men er det et specielt lille rådighedsbeløb?

Altså, jeg synes da ikke det er specielt højt - men ærligt så synes jeg heller ikke det er specielt lille (udelukkende basseret på egne oplevelser på kontanthjælp)...
Ja,til mor og 2 børn er det et lavt beløb..men det har dit rådighedsbeløb på kontanthjælp også været.
Buddha er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2013, 19:28   #6
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
jeg undrede mig også lidt over beløbene og børnepengene,men det ka sagtens være rigtig det helene siger..

hvis man er enlig plejer man så ikke NORMAL at få fra faderen,alm som alle,og ekstraordinær..eller er jeg forkert på den..så ret mig gerne
min eks og mig ordner også altid selv børnepenge,jeg har aldrig snakket m.statsamt,kommune osv om det og vi har fælles forældremyndighed..
vi snakker bare engang imellem om hvad der passer bedst..en overgang fik jeg det hvert halve år,vi har sprunget nogle gange over hvis han har fået nogle store ting osv..synes kun det er fint det ka være sådan..
´synes dog ikke hvis de her beløb passer at der er særlig mange kr..til hende det her handler om

stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2013, 19:51   #7
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Der står ikke noget om samværsordning.. hvis de har en 7/7 ordning, betales der normalt ikke børnebidrag, så det kan være det.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2013, 19:57   #8
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
3593 kr - det ville jeg da ALDRIG kunne få til at løbe rundt, med mindre jeg skulle rende rundt med kommeregneren konstant og VIRKELIG tænke kreativt.

Jeg ville måske kunne klare det, hvis der ikke var andre udgifter den måned. Men hvis ungerne manglede vinterstøvler, skidragter osv, så ville det hele tippe fuldstændig.

Er rådighedsbeløb bør - i følge min bank i hvert fald, være 4000 pr voksen, og 2000 pr barn, for at kunne leve på en måde hvor økonomien er stabil og sammenhængende selvom børnene mangler en ny cykel, skoletaske eller garderobe alt efter sesson.
Det er også min egen erfaring.
Det er som regel med det lave rådighedsbeløb, at børnenes fritidsinteresser begynder at blive skåret væk, fordi der simpelthen ikke er råd til det.

Med 3593 kr, er det vist kun lige råd til mad og almene fornødenheder som vaskepulver, tandpasta, toiletpapir osv.
Det kan lade sig gøre, men det er ikke sjovt i månedsvis.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2013, 20:16   #9
susa71
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2011
Lokation: nordjylland
Indlæg: 147
Styrke: 14
susa71 er ny på vejen
hej,.. læste artiklen, og tænkte, kan hun ikke flytte tættere på skolen, så børnene kun får 20-30 min med bus, og måske finde en billigere lejlighed..
bare en tanke, ved godt hun ikke har råd til indskud, men kan de ikke lånes et sted..
måske deet kunne give dem 1-1500 mere mdr..
eller er det helt urealistisk..
bare en tanke..
__________________
Hej Er FP pr 1 Juli 2011
susa71 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2013, 20:26   #10
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det er hundedyrt at flytte, hvis man skal låne til indskud, skal de jo også betales tilbage...

Hvis man skal låne til selve flytningen, skal de også betales tilbage....ikke alle har en bror der er flyttemand.

Når man fraflytter et lejemål, så kommer der RET ofte en ekstra regning fra boligselskabet - de skal nok finde på noget.
Det skal også betales tilbage.

Så de 1000-1500 der kunne spares, bliver RET ofte lagt i form af afdrag til flyttegæld, indskud og flyttemænd...

Og min oplevelse er også, at hver gang man flytter, så er der bare noget der ikke passer - gardinerne har sjældent samme mål, måske er der ikke køleskab i den nye lejlighed, måske er der ikke plads til vaskemaskinen osv osv.

Jeg har flyttet meget i mit liv, men det har altid været ekstremt dyrt.

Og hvem siger at damen med børnene ikke flyttede fra en endnu dyrere lejlighed, til en meget billigere, og besluttede så, at lade børnene blive på deres vante skole, som et lille plaster på såret - for DET kan jeg meget levende forestille mig har været tilfældet.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
livet havmanden60 Alt det andet 16 28-01-2013 10:55
Fattig = rask? buster Politik og Samfund 5 02-03-2012 03:11
Fattig i Gentofte! buster Politik og Samfund 0 31-08-2011 10:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:33.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension