K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-12-2012, 12:42   #1
Indiansummer
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2009
Indlæg: 637
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Indiansummer er ny på vejen
Nu er det faktisk vores egen skyld at krisen består!

Hvordan blev det så lige det?

*Først får vi af vide vi skal spare, når vi så bliver så dygtige til det, at landet næsten sættes i stå, ja så er det os selv som forværre krisen.

Nej hør nu i Dumme mennesker inde på borgen. Min gamle far sagde altid " man kan ikke spare ved at sætte hjulene i stå, man skal sætte hjulene i gang.

Og så i øvrigt TAK fordi I har sørget for at mange store firmaer er flygtet ud af dette land, og efterladt mennesker i arbejdsløshed, at I for at spare til det bundløse hul som hedder EU, har sørget for at mange mennesker slet ikke kan få et arbejde, for de findes ikke mere i dette land.

At det ikke er os folket, som er skyldige i dette her møg vi befinder os i, men Jer som har taget forkerte valg, og burde fyres alle sammen på stedet. indiansummer
Indiansummer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-12-2012, 12:50   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Og man kan heller ikke købe, når der ikke er penge nok at købe for...............længere er den som ikke.

Men jeg kan da godt støtte op og købe meget mere, hvis de lige sætter pensionen op med et par tusinde om måneden.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-12-2012, 12:56   #3
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Men jeg kan da godt støtte op og købe meget mere, hvis de lige sætter pensionen op med et par tusinde om måneden.
De burde give skattelettelser ell.l. til dem der har mindst, hvis de vil have gang i hjulene.

Hvis man giver millionæren 1.000 kr. mere om måneden, hvad vil han så gøre med de 1.000 kr.?

Jeg tror han vil lade dem stå på kontoen sammen med alle de andre penge.

Hvis man derimod give 1.000 kr. mere om måneden til kh-modtageren og fp'eren, hvad vil de så gøre med de 1.000 kr.?

Jeg tror de vil købe varer for pengene.

Ergo vil det sætte flest hjul igang, at give penge til de mindst bemidlede frem for, at give dem til de rigeste.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-12-2012, 13:00   #4
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja jeg kan kun svare for mig selv, og her ville stigningen blive brugt på varer....masser af varer
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-12-2012, 13:08   #5
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Ja jeg kan kun svare for mig selv, og her ville stigningen blive brugt på varer....masser af varer
Lige præcis.

Enten køber vi flere varer, eller også køber vi nogle bedre varer.

Men under alle omstændigheder vil den største del af de penge, man tilfører de fattigste komme i omløb igen.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-12-2012, 13:10   #6
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Nemlig, så jeg synes altså godt de kunne tage sig lidt sammen, og så fylde lidt ekstra på kontoen - man vil jo heller ikke være skyld i, at hjulene ikke drejer, vel
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-12-2012, 13:56   #7
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Ja jeg fatter ikke et dyt af hvad dronning Magrethe Vestager siger, at fra næste år skal danskerne bare forbruge mere.

Kan ikke se hvordan det skulle kunne lade sig gøre, når de har sørget for at rådighedsbeløbet bliver mindre.

Men nøøøj hvor jeg glæder mig til en billig pk. kærgården igen :-)
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-12-2012, 23:43   #8
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Nemlig, så jeg synes altså godt de kunne tage sig lidt sammen, og så fylde lidt ekstra på kontoen - man vil jo heller ikke være skyld i, at hjulene ikke drejer, vel
Ja, giv os nogle flere penge, så vi kan hjælpe med, at holde hjulene i gang.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kommunen kan rent faktisk nægte en at bruge Diktafon Rawhite Alt det andet 13 14-03-2015 06:58
Har det faktisk lige tilpas nu (smiler) KatrineB Alt det andet 2 23-06-2011 17:00
Nu er alt da faktisk håbløst :( jabma Alt det andet 10 23-04-2010 14:11
Det er Hjorts skyld Mai-Britt Dit og Dat 1 18-06-2008 13:44




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:45.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension