K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-12-2012, 20:53   #1
BubberDK
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-05 2012
Indlæg: 60
Styrke: 12
BubberDK er ny på vejen
Oplysning om sygdom ved sygemelding på kontanthjælp.

Hej

Spørgsmålet er ganske simpelt, men jeg kender ikke svaret, så derfor spørger jeg jer

Jeg ringede idag på mit aktiveringstilbud for at sygemelde mig.. Min kontaktperson ville ikke godtage at jeg blot sagde jeg var syg... Hun ville have specifikt afvide hvad jeg fejlede og selvom jeg sagde at jeg bare var syg, og at jeg ikke mener hun har ret til at få dette afvide, så blev hun ved, og sagde at hun havde ret til at få det afvide når jeg er på kontanthjælp..

Er det rigtigt? Har jeg pligt til at oplyse hvad jeg fejler når jeg er syg og på kontanthjælp i aktivering? Eller er det nok blot at sige man er syg?

På forhånd tak
BubberDK er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-12-2012, 20:57   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det skal da ikke undre at de er blevet så strikse - næste gang, så fortæl du har tyndskide og kan sende hende en prøve i et lille glas.......

Nej, aner ikke om de SKAL vide den slags.....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-12-2012, 21:08   #3
MarianneNM
Klart Afhængig af K10
 
MarianneNMs avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2011
Lokation: Vrå, Nordjylland.
Alder: 60
Indlæg: 432
Styrke: 14
MarianneNM er ny på vejen
Vores søn er i aktivering på kontanthjælp.
Når han er syg, så ringer han eller vi blåt og siger at han ikke kommer p.g.a. sygdom. Ikke andet, og det er ikke noget problem.

Man har ikke mere magt over folk bare fordi de er på kontanthjælp - sygdom er en privat sag i den forbindelse.

Hvad siger din kontaktperson på forvaltningen?

Marianne
__________________
Er gift med en syg førtidspensionist - og kæmper fortsat med systemet for retfærdighed i hans sag.
MarianneNM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-12-2012, 22:28   #4
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af BubberDK Se meddelelser
Hej

Er det rigtigt? Har jeg pligt til at oplyse hvad jeg fejler når jeg er syg og på kontanthjælp i aktivering? Eller er det nok blot at sige man er syg?

På forhånd tak
Det afhænger af hvor i systemet du er, er du f.eks under afklaring, skal det oplyses, de skal jop vide om det skyldes gentagne aborter, din skade, eller alm virus sygdom.

Da jeg var på REVA skulle vi også oplyse det, og spurgte om grunden til at de skullevide det, og det var at de skulle bla vide om det havde noget med ens skade at gøre o.lign

De kunne stoppe ydelsen, hvis ikke vi oplyste det.
__________________
Godkendt til fleksjob pr 1/4 - 2012 efter 8 års kamp.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-12-2012, 22:29   #5
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Hvad med at sige:
"Jeg ved sørme da ikke hvad min sygdom hedder, jeg ved bare, at jeg føler mig rigtig meget syg og dårlig. Men du er meget velkommen til, at indhente en lægeerklæring fra min læge".

Nu bliver jeg så i tvivl, om der stadig er noget der hedder en "lægeerklæring".

Eftersom vi ikke er læger kan vi vel ikke forventes, at kende til navne på div. lidelser.

Hmmm, jeg kommer i tanker om, engang da jeg gik i skole havde jeg en meget emsig gymnastiklærerinde, det var ikke nok at have skrevet i kontaktbogen at man skulle fritages for gymnastik, hun spurgte vildt meget ind til tingene.
På et tidspunkt havde jeg smerter i håndleddet, så skrev min mor, at jeg skulle fritages for gymnastik p.g.a. seneskedehindebetændelse, men hun skrev det på latin.
Gymnastiklærerinden havde ikke yderligere spørgsmål denne dag.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-12-2012, 22:51   #6
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Synes da det kan være grænseoverskridende at svare på hvad man fejler - specielt hvis det er noget som seksuelt overførte sygdomme, underlivs problemer, hæmorider, svamp eller noget i den dur
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2012, 03:34   #7
BubberDK
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-05 2012
Indlæg: 60
Styrke: 12
BubberDK er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Synes da det kan være grænseoverskridende at svare på hvad man fejler - specielt hvis det er noget som seksuelt overførte sygdomme, underlivs problemer, hæmorider, svamp eller noget i den dur
Hehe så slemt står det dog ikke til med mig

Men det er bare generelt om jeg har pligt til at fortælle hvad jeg fejler eller det er nok at sige jeg er syg.

Jeg er ikke i noget afklaringsforløb el noget som helst... Bare alm aktivering.. Den kontaktperson jeg har, har ingen form for forståelse og så er det nemmere at melde sig syg uden at gå i detaljer.

Jeg har en dårlig ryg med symptomerne på en diskusprolaps.. Det gør bla at jeg får kraftige smerter i lænden og ud i benene så jeg døjer med at gå.. Så meldte jeg mig syg forleden da vi skulle træne i motionscenter den dag, og sagde at jeg ikke kom, fordi jeg havde så ondt i min lænd og ben, at jeg ikke kan gå ret godt.. Så siger min kontakt person "Så kan du da tage derud og så svømme i stedet for"... Ved ikke lige hvordan hun vil have jeg skulle kunne holde til at svømme, når jeg ikke engang kan gå oprejst Og så bliver hun så negativ når man siger at det kan jeg heller ikke holde til den dag..

Derfor vil det bare være meget nemmere for mig, at kunne nøjes med at sige jeg er syg og så er den ikke længere..
BubberDK er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2012, 11:13   #8
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Bare husk at have din læge med inde over - fortæl om dine rygproblemer, og at de engang i mellem gør, at du må tage en sygedag eller flere.
Så er du dækket godt ind, såfremt de pludselig vil have noget dokumentation.....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2012, 09:24   #9
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Eller du bør true mundtlig, som skriftlig, at de har erstatningspligt, hvis du får forværring i dine lidelser, hvis de ikke respektere dine begrænsninger.

Her er det vigtigt at have din læge med, feks, at I aftaler hvad du tåler, og hvad du ikke tåler.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2012, 12:22   #10
mus0025
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-10 2008
Lokation: Vestsjælland
Indlæg: 52
Styrke: 16
mus0025 er ny på vejen
Hej
Jeg er på ledighedsydelse og sendt på kursus og de skal også vide hvad man fejler, hvis man er syg.Jeg skal ringe hver dag, hvis man er syg både på kursusstedet og på kommunen.
Jeg synes det er frækt at de skal vide hvad man fejler.

God dag
mus0025 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Aktivitet under sygemelding på kontanthjælp? Adi_k Dit og Dat 3 20-05-2011 03:29
Orlov for barns sygdom & Kontanthjælp Cordulla Spørgsmål ang fleksjob 5 07-02-2011 15:43
Sygdom og kontanthjælp verdensklasse Alt det andet 3 12-11-2009 13:25
Kontanthjælp og sygemelding sun-lady Spørgsmål ang fleksjob 21 22-10-2009 10:29
Principafgørelse om: kontanthjælp - sygemelding - fleksjob - særlig ydelse Admin Pluto Nyt fra Ankestyrelsen 0 04-08-2007 22:55




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:14.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension