K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-12-2012, 20:33   #1
Lilje
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 07-12 2012
Lokation: Storkøbenhavn
Indlæg: 17
Styrke: 12
Lilje er ny på vejen
Mister en stor del af pension

Hej

Jeg er ny herinde, kan ikke helt finde ud af det endnu, så jeg ved ikke om der er andre der har skrevet om det samme problem før mig.

Kort om mig selv. Har været syg i godt 3 år nu, har fået konstateret fibromyalgi. Føler mig meget dårligt hjulpet og rådgivet ved alle de instanser jeg har været i kontakt med. Er nu placeret på kontanthjælp, og afventer en ny afprøvning under "brug for alle". Sagen er at jeg er meget dårligt fungerende og ikke kan ret meget, men jeg tager den med, og ser hvad kommunen så vil bruge den til.

Det problem jeg er løbet (jeg løber ikke ret meget) ind i, er min opsparede pension i PenSam som lige pludselig er halveret og minus engangsbeløb. Dette henvendte jeg mig til PenSam om, de siger at de har sendt et brev til mig tilbage i maj 2012, og da jeg ikke svarede blev pensionen forringet.

Jeg HAR ikke modtaget noget brev ang. pensionen, og jeg står nu til at skulle bevise at jeg ikke har modtaget det. Jeg vil lige sige at jeg har advokat på da jeg ikke mener at jeg selv kan klare mig imod dem. Min opgave er nu at snakke med postdanmark. Det kommer vel til at lyde sådan her: Kan postbudet huske om han har eller ikke har afleveret et brev til mig fra PenSam engang i maj måned?

Spøg til side. Er der en af jeg gæve mennesker der har et foreslag til hvordan jeg kommer videre. Jeg skal selv kontakte postvæsenet, taksameteret tæller ved advokaten.

Eller er der nogen af jer der har haft en lignende kamp.

Ps. jeg er ikke tilkendt førtidspension, men der er ikke andre muligheder, så det er et spørgsmål om tid.

Kærlig hilsen, og med håb om nogle rigtig gode råd, Lilje
Lilje er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2012, 20:57   #2
Lise1964
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2012
Lokation: Nyborg
Indlæg: 15
Styrke: 12
Lise1964 er ny på vejen
Hej Lilje.

Må sige at det undrer mig meget at du selv skal bevise at du ikke har módtaget brevet.
Normalen er at afsender skal bevise at de har fremsendt brevet samt at du har modtaget det... det er jo derfor man kan sende som anbefalet eller med afleveringsattest.
Håber det lykkes for dig!

Knus Lise
Lise1964 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2012, 20:58   #3
bumblebee
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-02 2008
Lokation: solsystemet
Indlæg: 213
Styrke: 17
bumblebee er ny på vejen
Øv hvor er det bare trist for dig...men vil Pensam udbetale pension uden du er tilkendt ftp ? Syntes jeg har læst de læner sig op af de kommunale afgørelser.
__________________
mange hilsner

Bumblebee

Førtidspensionist siden 2009
bumblebee er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2012, 21:05   #4
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
du er godt klar over at brug for alle, er for dem som ikke ligger til fleks eller pension
hvis kommunen har vurderet du ligger til fleks eller pension, vil de lave en rigtig arbejdsprøving og ikke brug for alle projektet.

hvis du ikke selv har videreført din pension og indbetalt et beløb hver måned
efter et år hvor din tidligere arbejdsgiver ikke indbetaler mere.
ja så udløber den og faktisk er du heldig at de ikke har slettet den helt
en ting man måske ikke lige er opmærk som på.
har selv videre ført min, dog ikke pensam, og har fået med 4 år tilbage plus engangsbeløb og pension resten af livet når jeg går på folkepenison
det indbetaler det samme som min tidligere arbejdsgiver og også med 4 år tilbage.
de har selv vurderet og ikke kigget på kommunens afgørelse, men manlger kun og blive godkendt af nævnet inden 3 måneder

Sidst redigeret af MTVRV1; 07-12-2012 kl. 21:10.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2012, 21:05   #5
Lilje
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 07-12 2012
Lokation: Storkøbenhavn
Indlæg: 17
Styrke: 12
Lilje er ny på vejen
Min advokat har bedt PenSam om at vise en afleveringsattest, men det bruger de ikke, de sender ikke sådan et brev anbefalet.

Og- nej, selvfølgelig skal jeg ikke have pension før jeg bliver tilkendt pension. Men muligheden for at få den pension jeg har sparet op til igennem mit lange arbejdsliv skal vel ikke bare forsvinde.
Lilje er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2012, 21:18   #6
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Nej den pension som din arbejdesgiver har indbetalt forsvinder ikke og den kan du få når du går på folkepension
Det jeg snakker om er tab af erhversvevne og betaling af den
formoder også det er det du mener
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2012, 21:22   #7
Lilje
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 07-12 2012
Lokation: Storkøbenhavn
Indlæg: 17
Styrke: 12
Lilje er ny på vejen
MTVRV1- Min sagsbehandler siger at jeg skal i projekt, og så forventer hun at der kan søges en § 18 igen. jeg gør bare hvad jeg får besked på. Tidligere prøvning viser at jeg ikke kan noget, men det var ikke godt nok for pensionsudvalget.

og det der med pensionsindbetaling og 1 år, det er jo det som jeg ikke er blevet informeret om, så det er det jeg beder om hjælp til.
Lilje er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2012, 21:32   #8
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Pensam burde kunne fremvise at de har sendt den
hvis de kan det, er der nok ikke meget at gøre
men tror ikke rigtig vi kan hjælpe, men formoder din advokat har bedt om det
hvis de ikke kan bevise den er sendt, så har din advokat en noget bedre sag
men nej de sender den ikke som anbefalet, det er som regel kun når man selv sender noget

må indrømme jeg ikke forstå din sagsbehandler, hvis du ikke kan noget
så skal du netop i en rigtig afklaring hvor fokus udelukkende er på at vurdere din arbejdsevne
brug for alle, er jo et projekt hvor det er meningen man skal tilbage på arbejdsmarkedet i en eller anden form

Sidst redigeret af MTVRV1; 07-12-2012 kl. 21:37.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2012, 21:49   #9
Lilje
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 07-12 2012
Lokation: Storkøbenhavn
Indlæg: 17
Styrke: 12
Lilje er ny på vejen
Jeg har som sagt været i en rigtig afklaring. Det projekt hun vil sende mig i nu, ved jeg ikke så meget om. Hun kan ikke forstå at jeg ikke har modtaget et brev om det endnu, men det har jeg ikke (jeg er ved at blive lidt paranoid i forhold til breve som jeg ikke får).

jeg har ikke mentalt overskud til at vurdere hvorfor hun vil sende mig afsted, og det må gå som det nu kan, mere kan jeg ikke gøre.

Ang. PenSam, så har de ikke sendt en kopi af det brev til mig, så jeg ved ikke engang hvad det er jeg har sagt ja eller nej til. Tro mig, det giver mavepine.
Lilje er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2012, 22:07   #10
bumblebee
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-02 2008
Lokation: solsystemet
Indlæg: 213
Styrke: 17
bumblebee er ny på vejen
Har du husket at tjekke din digitale postkasse ?
__________________
mange hilsner

Bumblebee

Førtidspensionist siden 2009
bumblebee er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
En stor julegave. slagteren Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 22 15-12-2010 11:22
Stor beslutning kalona Spørgsmål ang fleksjob 11 02-12-2010 01:21
Udlændinge mister retten til pension brøkpensionist Politik og Samfund 0 15-08-2010 19:38
stor tak til FOA superkok Politik og Samfund 3 05-04-2010 13:06




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:36.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension