K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-12-2012, 18:17   #1
Singed
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 07-12 2012
Indlæg: 3
Styrke: 0
Singed er ny på vejen
Kan det virkelig passe jeg skal straffes?

Jeg sidder i den situation at jeg sagde op fra min tidligere arbejdsplads pga. mangel på respekt af mit privatliv og ekstrem mobning af min tidligere chef. Det har medført at jeg har ekstremt svært med det sociale jeg ryster (som om jeg havde abstinenser når folk nærmer sig mig) er blevet meget aggressiv -truede overfor alle folk og opfatter at alle folk er som ham efter jeg tilflyttede hertil.

Det skal siges jeg selv kommer fra en branche hvor tonen er RIGTIG hård! Har selv fået smidt ting efter mig, blevet svinet til hvis man ikke gjorde det godt nok, trusler om det ene eller andet. Men der har vi altid haft en streng politik mellem det professionelle liv og privatlivet og det har kun været for at presse os til det bedre og piv vi efter arbejdstiden var slut kostede det dumme bajer til alle fordi når vi havde fri så havde vi fri og der grinede man sammen med chefen og hyggede sig selvom man har fået en sviner på jobbet.

Men efter jeg flyttede til den anden side og skiftede arbejdsplads er alting gået ned af bakke! Har altid været social, glad, imødekommende osv. før jeg mødte min sidste chef.

Nu er det sådan at jeg imens jeg arbejde for ham (idioten!) har prøvet at starte som selvstændig og igennem længere tid har overtalt en stor europæisk leverandør til at samarbejde og levere til min webshop. De krævede dog nogle betingelser bl.a. CVR nummer.

Jeg snakkede med en fra jobcenter om det kan lade sig gøre at jeg fik et CVR nummer mens jeg var på kontanthjælp. Nu hvor jeg har tigget og bedt om bare at komme inden for hos dem! At de så godkender mig lige efter jeg har sagt op er jo ironisk og virkelig dårlig timing! I aner ikke hvor meget jeg har kæmpet for det.

Hende jeg snakkede med på jobcenteret kunne ikke se noget galt i det og hun var glad for der var nogen der tager innovativ og chancer for at springe ud som iværksætter og hun var glad på mine vegne at jeg endelig slog igennem efter den tur fra min tidligere chef. Så hun sagde jo "Go for it!"

Så godtroende som jeg var oprette jeg hurtigt et CVR nummer for ikke skulle misse chancen for den leverandør. Da jeg så i dag kommer ned og skal aflevere mine papirer og ansøgning til kontanthjælp får jeg så at vide jeg ikke måtte oprette en enkeltmandsvirksomhed. Jeg forklarede hende jeg snakkede med en af hendes medarbejder at hun forklarede mig noget helt andet og desuden var forretningen slet ikke oppe at køre, webshoppen er låst af, jeg har hverken bestilt eller haft noget som helst brugt penge eller omsat for noget og jeg ville gå live når jeg var tilbage på rette spor og ude af systemet igen og de måtte få alle de dokumentationer og regnskaber de ville have for der står alligevel kun et stort 0 på og står selvfølgelig til rådighed alle timer på døgnet hvis der dukker en arbejdsplads op.

CVR nummeret blev kun brugt til at jeg måtte komme ind i deres system og ikke andet og det er noget jeg har kæmpet månedsvis for at måtte før jeg røg på kontanthjælp!

Kan det virkelig passe alt der her at jeg skal lukke ned efter alt den arbejde? Jeg er en der har knoklet min røv ud siden jeg var 10 år da jeg selv kommer fra en iværksætter familie, knoklede minimum 60 timer om ugen, rejste Danmark rundt, når turist sæsonen var over, og arbejdede forskellige steder som kostede mig kassen på privatkontoen!

Hurra for de skide politiker der mener vi skal være fleksible når det gælder arbejdspladser og være indstillet på at tage jobs på den anden side, tja, det gik da fint indtil jeg mødte det forpulet møgdyr! Og hurra for dem der mener vi skal have flere iværksætter i Danmark.

Hvor jeg bare fortryder jeg har knoklet i så mange år, betalt min skat, været en god borger, at jeg hverken drikker eller fester, at jeg stak en ung gæt 1000 kr. nede i hans Røde Kors bøtte, at jeg stod til fuldt ud rådighed til de gamle mennesker, der boede tæt op af mig, som havde brug for en hånd til f.eks. indkøb eller andet selvom man kom hjem fra en lang arbejdsdag, at jeg stoppede op og hjalp en ældre dame op igen efter hun styrtede på cyklen når ingen andre ville, at jeg aktivt halp folk der havde et handicap eller sygdom med at komme ud i weekenderne.

Jeg fortryder alt efter jeg flyttede herover til og mødte ham -det har udviklet mig til det værste.

Fordi jeg har været mega uheldig, og fordi jeg har truffet nogle dumme beslutninger skal jeg straffes fordi jeg går med en drøm om at være iværksætter og endelig slog igennem hos leverandøren for kun at blive pillet ned igen.

Det skal siges jeg intet kendskab havde til kommunen og havde et fantastisk liv før jeg flyttede hertil. Jeg tog chancer mens andre ventede på turist sæsonen startede igen og er ikke den type der bare gider feste og vente.
Jeg har aldrig haft problemer med de tidligere chefer jeg har arbejdet for, selvom de har været hårde, men når man blander privatlivet ind i mit professionelle liv sammen og samtidig udsætter en for mobning var det nok til jeg gik nedenom og hjem. Men godt spillet af jer folk her over!

Sidst redigeret af Singed; 07-12-2012 kl. 18:27.
Singed er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2012, 19:26   #2
havmanden60
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-12 2011
Indlæg: 295
Styrke: 13
havmanden60 er ny på vejen
hej singed det er jo en frygtelig historie,, du har her jeg kan godt se du har kæmpet hele livet - men der gives åbentbar ikke meget tak for dette - kan godt se at jobcenteret taler med flere tunger også at du var nød til at have et cvr nr men så er det at loven siger du åbentbar ikke må det - det er ikke nemt at prøve at klare sig selv. jeg har været igennem selv samme forløb - næsten startede op gik konkurs det straffes hårdere end mord -- det er hvis du ikke kan betale straf resten af livet . jeg tænker om du ikke må opgive det cvr indtil du er kommet lidt på fode igen . arbejdslivet var og er svært håber det går
havmanden60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2012, 20:37   #3
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
Jeg kan ikke finde noget om at det skulle være mod loven at have CVR nummer som kontanthjælpsmodtager.

Som en sidste udvej, måske have en anden til at oprette firmaet.
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2012, 20:37   #4
Buddha
Banned
 
Tilmeldingsdato: 25-09 2011
Lokation: Jylland
Indlæg: 195
Styrke: 0
Buddha er ny på vejen
Tag til lægen og få en henvisning til en psykiater,det er en arbejdsskade og du burde have ret til erstatning..selvom du er en fighter tror jeg du kunne have brug for noget beroligende,så du kan tænke lidt klart igen.
Er du i fagforening burde de også komme på banen.
Det er fuldstændigt forståeligt at du er vred!..men du er nødt til at gribe det strategisk an.
Buddha er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2012, 20:43   #5
havmanden60
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-12 2011
Indlæg: 295
Styrke: 13
havmanden60 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Abraxus Se meddelelser
Jeg kan ikke finde noget om at det skulle være mod loven at have CVR nummer som kontanthjælpsmodtager.

Som en sidste udvej, måske have en anden til at oprette firmaet.
nææ det er rigtigt men de vil forlange -- det --du kan ikke ha selvstændig forretning og få kontanthjælp -- uden regnskab rivisor

Sidst redigeret af havmanden60; 07-12-2012 kl. 20:46.
havmanden60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2012, 21:58   #6
Singed
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 07-12 2012
Indlæg: 3
Styrke: 0
Singed er ny på vejen
Hej Havmanden og Abraxus,

Tak for jeres svar, og ked af at høre det der skete med din virksomhed Havmanden.

Nu har jeg læst rundt på diverse forums og ser ud til der er delte meninger mht. CVR-nr og være på kontanthjælp det virker som om der ingen klare rammer.

Jeg handlede i god tro og henvendte mig til jobcenter og spurgte hvorvidt det var muligt eller ej pga. jeg var i tvivl. Jeg har intet foretaget udover at få et CVR nummer og indsent det til leverandøren da det var en af de kriterier de havde. Ansøgnings proceduren er lang hos dem og fik afslag gang på gang, men pga. vilje og engagement lykkedes det mig endelig at få en email fra dem og de gerne ville give mig adgang hvis jeg opfyldte de kriterier og kunne indsende dem en forretningsplan. Det er en kendt og stor leverandør der handler inden for EU.

Jeg er ret presset og en del afhængig af at få kontanthjælp ikke fordi det er jul, men pga. en investering på en restaurant som jeg håbede på vi kunne få på rette kurs igen og uheldigvis gik det ikke ligesom planlagt, om jeg har fortrudt? nej, for jeg tog chancen ligesom mine forældre gjorde og er det ikke det iværksætteri handler om? Heldigvis har jeg fået en god afdragsordning og gælden er til at overkomme og det skal siges det var dengang jeg stadig var i arbejde og tjente godt.

Hvad der værre er at jeg rejste rundt og arbejdede forskellige steder i Danmark den har tæret en del på opsparingen.

Og nej, er langt fra en af de rich kids der bare ringer hjem til mor og far fordi alting er gået skævt og af helvede til, selvom de er iværksætter og har en del aktiver.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Buddha Se meddelelser
Tag til lægen og få en henvisning til en psykiater,det er en arbejdsskade og du burde have ret til erstatning..selvom du er en fighter tror jeg du kunne have brug for noget beroligende,så du kan tænke lidt klart igen.
Er du i fagforening burde de også komme på banen.
Det er fuldstændigt forståeligt at du er vred!..men du er nødt til at gribe det strategisk an.
Det er svært når man går fra at have en stolthed til at være flov og ydmygende og havnet der hvor jeg er på så kort tid.

Mht. fagforeningen var de fuldstændig uduelige. Jeg ringte ind flere gange og brokkede mig over chefen og at det fanme ikke kunne være rigtigt han kunne køre det tyranni på sine medarbejder og hvor respekten til folk var henne her over? Deres råd var at jeg skulle sygemelde mig hvis jeg ikke kunne overkomme at være der.

Heldigvis er jeg da blevet opdraget sådan, at man skulle have respekt for alle folk! Mine forældre tog engang en hundred krone seddel, smed den på gulvet, trampede på den og spurgte mig hvad den stadig var værd? og det skulle jeg tænke over overfor alle de folk jeg mødte modgang eller medgang, men lige netop med ham chefen den arrogante indstilling, manglende respekt for omverden og de mennesker omkring ham. Jeg har aldrig mødt så dumt et svin i hele mit liv og jeg må erkende at jeg er flov over det på hans vegne.

Men du har nok ret at det er at komme videre og tænke strategisk .
Singed er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2012, 05:21   #7
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ja det virker jo helt hen i vejret når de så gerne vil have at folk skal videre ud og blive selvforsørgende...

En ting du skal vide når du har med det kommunale at gøre....

Det er at man ikke taler med dem...man gør alt skriftligt....også når man bare skal spørge efter råd osv....

Mange gange kan det lige frem svare sig at optage det de siger hvis man skal til møde osv...

Det sker desværre ret tit at man ikke kan stole på dem når tingene sker mundtligt...

Men det har du jo mærket på egen krop nu....

Så husk dette fremover....så du ikke kommer ud for samme ting igen...

Ang firma...måske du kender en...evt familie...som kunne stå for det alt imens du får samlet op på dit liv....

Du kan evt senere blive "ansat" eller føre firmaet tilbage når du får samlet op på dit liv...

Nu siger jeg ikke dette for at du skal snyde dig igennem....men hvis det kan hjælpe på at du måske kan få den kontrakt du skriver om og sørge for at det kommer op at stå....ja så vil det jo reelt være at hjælpe skatteyderne i det lange forløb...da du jo så vil kunne komme videre med dit liv og blive aktiv på arbejdsmarkedet...og det er jo i sidste ende det alle gerne vil have der skal ske for dig...

Ang din tidligere arbejdsgiver....

Nu ved jeg jo ikke hvor slemt du har det....men jeg kender da flere som er gået ret langt ned på mobning på deres arbejdsplads....

Man kunne måske overveje at køre en sag på det firma...evt via fagforening eller på anden måde....

Jeg ved ikke hvor meget man kan få ud af det...eller om det i det hele taget er det værd...men det var bare en tanke....

Ham der har udsat dig....han kommer sikkert til at udsætte andre for lignende ting....
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2012, 07:46   #8
Pinny
Klart Afhængig af K10
 
Pinnys avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-11 2011
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 494
Styrke: 13
Pinny er ny på vejen
Thumbs down CVR-nummer

Det kan alle få, men det betyder ikke, at du kan starte firma på overførselsindkomst.
Det er nok det, du har misforstået. Desværre!

Alle og enhver kan få CVR, (momsregistrering), men det anbefales først, hvis man omsætter for øh... hvad er det nu- 60.000 kr/år. Allerede der har du udgifter til nogen (revisor), der kan føre regnskab, det er påkrævet- det med momsregnskab.

Men det er dumt ikke at sætte sig ind i den slags, der er allerede flere gode offentlige hjemmesider om det! Der er rigtig mange steder, du SELV kan lede. Du er ikke vildledt, instansen har ikke sagt noget galt. Du har SELV pligt. Sådan er det. Og hellere nu end, du sidder med fletningerne i postkassen og mere gæld.

Reglene er indviklede, man må heller ikke starte firma, hvis man får fra i A-kassenn eller er på understøttelse.

Man må måske på kontanthjælp- men så har man nok ikke brug for den!
Mvh
Pinny- der har tjekket
__________________
Mvh Pinny


"Det er godt at kunne det man vil, og ville det man kan"
Charles M. Schultz ("Radiserne")
Pinny er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2012, 14:41   #9
Singed
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 07-12 2012
Indlæg: 3
Styrke: 0
Singed er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Ja det virker jo helt hen i vejret når de så gerne vil have at folk skal videre ud og blive selvforsørgende...

En ting du skal vide når du har med det kommunale at gøre....

Det er at man ikke taler med dem...man gør alt skriftligt....også når man bare skal spørge efter råd osv....

Mange gange kan det lige frem svare sig at optage det de siger hvis man skal til møde osv...

Det sker desværre ret tit at man ikke kan stole på dem når tingene sker mundtligt...

Men det har du jo mærket på egen krop nu....

Så husk dette fremover....så du ikke kommer ud for samme ting igen...

Ang firma...måske du kender en...evt familie...som kunne stå for det alt imens du får samlet op på dit liv....

Du kan evt senere blive "ansat" eller føre firmaet tilbage når du får samlet op på dit liv...

Nu siger jeg ikke dette for at du skal snyde dig igennem....men hvis det kan hjælpe på at du måske kan få den kontrakt du skriver om og sørge for at det kommer op at stå....ja så vil det jo reelt være at hjælpe skatteyderne i det lange forløb...da du jo så vil kunne komme videre med dit liv og blive aktiv på arbejdsmarkedet...og det er jo i sidste ende det alle gerne vil have der skal ske for dig...

Ang din tidligere arbejdsgiver....

Nu ved jeg jo ikke hvor slemt du har det....men jeg kender da flere som er gået ret langt ned på mobning på deres arbejdsplads....

Man kunne måske overveje at køre en sag på det firma...evt via fagforening eller på anden måde....

Jeg ved ikke hvor meget man kan få ud af det...eller om det i det hele taget er det værd...men det var bare en tanke....

Ham der har udsat dig....han kommer sikkert til at udsætte andre for lignende ting....
Jeg elsker den danske mentalitet når det kommer til iværksætteri. Det der har været en succes var at jeg fik forhandlet mig til en meget lavere MOQ, faktisk sådan at de kunne indsamle mine ordre hver tredje dag i hverdagene og få dem fragtet til mig, hvor de så kunne videre sendes igennem mig. Det korrekt at jeg så ikke kan vinde på leveringstiden og indtjeningen er en del lavere, da jeg hverken hedder Stein Bagger, Mads Dinensen (som stadig mangler at betale den faktura jeg sendte år tilbage) osv. og har en masse fiktive aktiver og penge rundt omkring, kan jeg altså ikke opbygge et lager med min nuværende situation.

Det her var også en chance for at teste markedet da det næsten fungere som dropshipping bortset for de kommer direkte til mig og ikke ud til slutkunden som BilligVVS.dk, Wupti.dk m.m. gør og derfor også en lavere risiko.

Det har var noget der skulle køres som et sideprojekt mens man var igang med enten fuld beskæftigelse eller en ny uddannelse. Og selvfølgelig stiller jeg mig til fuld ud til rådighed på arbejdsmarked hvis der kommer en op! Desværre heller ikke et netværk jeg kan trække på her, faktisk har jeg intet som ny tilflytter.

Jeg finder det bare underligt at man skal straffes fordi man viser innovativ og engagement, alternativt kunne jeg da også bare bruge tiden på fest og farver eller glo reality programmer. Jeg opfylder alle de betingelser de stiller og har da også "spammet" mit CV rundt forskellige steder, men når de får 200 ansøgninger om ugen hvor store er mine chancer så?

Men har nu lukket mit CVR-nr. ned og printet emails, ordre bestillingen osv. så de kan se der intet er foretaget og der kun står et stort nul på indkøb samt dato.

Det var også en mulighed med at lade en fra familien oprette CVR-nr. også køre igennem det. Situationen der den at mine nærmeste slet intet kender hvad der er sket, indrømmet at jeg er så flov over alt hvad der er sket her over at de intet kender til det.

Åbenbart er det kun de stærke samt platugler der må vise engagement og fremme iværksætteriet her i Danmark.

-

Med min tidligere arbejdsgiver så nej, har allerede brugt nok energi på ham og vi kom i klammeri da jeg sagde op for jeg finder mig sgu ikke typer som ham! Og med respekt til mine tidligere medarbejder som alle er over 45+ de er allerede trætte af det hele efter han overtog. Han har en kæmpe fordel og selvfølgelig ved han, han har dem i kort snor for hvor fanden skulle de få arbejde som ufaglært og når man samtidig er oppe i årene?

De medarbejder var dog fantastiske at arbejde sammen med! Og havde også en kæmpe opbagning fra dem og der blev også spurgt "hvorfor? Du er bedre end det her" og at jeg aldrig skulle været kommet når jeg nu stadig havde hele livet foran mig som ung.

Det er dejligt med forums som k10.dk hvor man kan komme ud med sine frustrationer og de modgang man møder her i livet!

Tak.
Singed er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2012, 15:17   #10
Buddha
Banned
 
Tilmeldingsdato: 25-09 2011
Lokation: Jylland
Indlæg: 195
Styrke: 0
Buddha er ny på vejen
Jamen systemer er Sort/Hvide og vi mennesker lever i gråzonen derimellem..så selvom dine hensigter har været reelle kan du sikkert hurtigt forestille dig hvordan nogle platugler ville udnytte systemet hvis man kunne være momsregistreret og samtidigt modtage offentlige ydelser.

Du må bare ikke tabe dig selv midt i alt det her og jeg er som sådan mere nervøs over hvordan du selv har det hvis du ser bort fra alt det praktiske..du skriver "Har altid været social, glad, imødekommende osv"...det fixer penge eller dit firma altså ikke.
Buddha er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
kan det virkelig passe ? girly35 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 08-09-2011 07:23
kan det virkelig passe !! Garfield Dit og Dat 17 06-10-2010 18:22
kan det virkelig passe? jensen79 Spørgsmål ang fleksjob 34 15-03-2010 14:30
Kan det virkelig passe? Bambi Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 15 01-12-2009 15:46
KAN DET VIRKELIG PASSE AT DET SKAL VÆRE SÅ BESVÆRLIGT ?????????????????????????? cirkeline Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 23-12-2006 12:37




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension