K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-12-2012, 13:28   #1
Stute.
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 30-08 2011
Lokation: Vejle
Alder: 40
Indlæg: 17
Styrke: 13
Stute. er ny på vejen
hva kan jeg så forvente nu??

her er min historie- forkortet, så det er til at ha med at gøre. Det jeg ønsker at få ud af det er lidt en ide om hvor jeg måske står i hht fleks el andet mm.

Da jeg var 14 stod jeg med ulidelige smerter i først den ene skulder, så den anden. Udover allerede at ha bøvl med knæ og ryg.

Den daværende læge fylder mig med gigtpræperater og jeg skal lave øvelser/svømme ect.

Intet virker- jeg går til noget fys halløj hvor jeg får massage og ultralyd. Det virker her og nu mens det står på ellers ikke.

Jeg har lavet mange forskellige øvelser, svømmet mm. Holderm ig i gang i det tempo og med de ting jeg kan stille og roligt.

Jeg har on/off været på kontanten da det aldrig er lykkes mig at kunne fastholde et job pga smerterne. Dermed har jeg jo ik kunne spare nok op ved en a-kasse.

Efter 15 års råben om hjælp - lykkes det i år at blive undersøgt. Den første reumatolog ville ikke give mig en diagnose men påstod at jeg abre havde myoser pga mine muskelspændinger som jeg har!!)

Jeg kom på Vejle sygehus, hvor de sagde kronisk smertesyndrom - skulle dog undersøges hos en overlæge for at være sikker. Det blev jeg i går og fik så at vide jeg har fibromyalgi (han ville hellere kalde det smerte syndrom!!), men lovede at skrive fibromyalgi i papirerne.

Jeg har igen været i arbejdsprøvning. De ner færdiggjort. Kommunen mente jo jeg bare skulle arbejde fuldtids. Min vejleder har indset det ik lader sig gøre.

Hun indsender til udvalg, og henter dermed de sidste lægelige papirer i januar. Jeg har hele tiden sagt fleks job, så går ud fra det sendes til udvalg om dette... (Ved ik hva udvalget hedder?).

Men hva så? Hva skal der ske nu?

Pt. i min praktik 5 timer om dagen har jeg haft 1-2 sygedage pr uge/14 dag. Fordi jegi k har kunnet pga smerter. (Får dog ik medicin da min nuværende læge selvfølgelig ik vil fylde mig med alt muligt uden at kende diagnose).

Hva kan jeg forvente fremadrettet set? Flere arbejdsprøvninger fordi man ik vil give mig fleks? De taler jo om at kan man arbejde 20 timero m ugen erm an selvforsørgende nu!

Men ingen vil ha en der har så mange sygedage og er så tit med influenza/forkølelse mv formegentligt pga fibroen som kan gøre ens immunforsvar svækket/modtageligt over for virusser mm? Hva så?
__________________
Be you - Be proud
Stute. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-12-2012, 14:02   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Uanset hvad...så drejer alt sig om din arbejdsevne og ikke om hvor du har ondt eller hvilken diagnose du har....bare så du forstår hvad kommunen ser på...og træffer afgørelser ud fra....

Med fem timer pr dag...ville jeg personligt ikke turde håbe på at kunne blive visiteret til et fleksjob....

For at blive visiteret til fleksjob...der skal man have en varigt nedsat arbejdsevne og der må ikke være nogle behandlings muligheder...

Der findes noget som hedder en paragraf 56 aftale....

Den kompensere arbejdsgiveren hvis de har en medarbejder der er syg med jævne mellemrum...

Måske det kunne være noget du kunne undersøge og evt snakke med dit jobcenter om...

Du kan læse mere om paragraf 56 her http://vidensnetvaerket.dk/ordninger...013-ved-sygdom

Om hvorvidt du skal have flere arbejdsprøvninger eller ej....så er det ikke noget vi kan svare på uden at kende meget mere til din sag...

Men nogle tips til at holde lidt styr på sin sag kommer der her...

Gør alt skriftligt.....tal ikke med kommunen i telefonen....med bed om at alt skal forgå skriftligt....

Sørg for at du ved hvad der ligger i din sag af papirer....søg aktindsigt...

Få orden på din ressourceprofil....

Dette er godt nok nemmere sagt end gjort....

Man kan nemlig ikke klage over sin ressourceprofil....hvis den er mangelfuld eller andet....

Men hvis kommunen træffer en afgørelse i din sag....på baggrund af oplysninger i din ressourceprofil.....

Ja så kan man klage over mangelfuld ressourceprofil....

Inden kommunen træffer en afgørelse i ens sag....så skal de partshøre dig....

Der vil du få mulighed for at komme med rettelser til din ressourceprofil....

Det er super vigtigt at du får lavet disse rettelser...da ressourceprofilen er det vigtigste dokument i din sag...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2012, 09:33   #3
Stute.
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 30-08 2011
Lokation: Vejle
Alder: 40
Indlæg: 17
Styrke: 13
Stute. er ny på vejen
det skal lige

siges at de 5 timer pr dag, indtil nu ik har været i et job som reelt er et job ude på markedet, så at sige. Med det mener jeg at der er holdt meget pause, at jeg er skånet så meget som det lader sig gøre de steder jeg har været i praktik, samt har mange sygedage fordi jeg ik kan holde til 5 timer pr dag, selv i et job hvor jeg ik laver meget andet end at tale med folk. Jeg har jo ik en arbejdsevne til 5 timer i et rigtigt job som sådan pr dag. Det er netop derfor jeg er syg så mange dage - fordi jeg ik kan holde til det. Dette foruden alle de dage jeg er troppet op og har lignet et lig, el været så træt pga søvnmangel pga smerter, at jeg dårligt har kunnet være noget alligevel.

Jeg ved godt at de ser på arbejdsevnen...
__________________
Be you - Be proud
Stute. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2012, 10:06   #4
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Din effektive arbejdstid, skal beregnes.

Den SKAL være nedsat, varigt, med over 50%, for tilkendelse af fleksjob.

VH POpiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvor længe kan jeg forvente sygedagpenge? odense Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 12 08-02-2012 13:32
Hvad kan jeg forvente sker ?? Frk. Horsens Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 13-10-2011 14:51
Hvad kan jeg forvente? Nullemusen Alt det andet 3 25-06-2010 07:08
Hvad kan jeg forvente? FrkNorden Alt det andet 13 24-02-2010 18:08
Boligsikring nu og hvad kan jeg forvente!!! andersand10 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 24-01-2010 19:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension