K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-12-2012, 14:56   #1
FOB
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-10 2012
Indlæg: 62
Styrke: 12
FOB er ny på vejen
Behandlingsmuligheder

Min venindes SB i Jobcenteret, at valgt at udskyde afgørelsen om indstilling til forlængelse af SDP jf. §27 stk. 1 nr. 2 eller 4.

Een af SB's argumenter er at "Behandlingsmulighederne endnu ikke er udtømte".

Jeg har søgt at få en fortolkning af dette; men uden held.

I min verden kunne udtrykket fastholde den syge i et forhandlingsforløb - lidt i stil med "Helsingør-demmen"; Lad mig forklare mig:

Min veninde har fået lykkepiller som anbefalet af en psykiater. Der benyttes så et bestemt produkt. Dette fungerer så ikke i min venindes tilfælde.

Kan SB så - under påberåbelse af "Alle behandlingsmuligheder skal være udtømte" - kræve at min veninde skal afprøve alle de produkter der findes under begrebet lykkepiller????

Der kan jo så gå årtier med afprøvning af produkter - Altså kan begrebet benyttes som kassetænkning.

Er der nogen herinde der kan fortolke for mig/os????
FOB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-12-2012, 22:19   #2
FOB
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-10 2012
Indlæg: 62
Styrke: 12
FOB er ny på vejen
Behandlingsmuligheder

Jeg skriver nu igen - videre mit tidligere indlæg om lykkepiller.

Min veninde har nu fået afvist forlængelse af SDP, bla. på baggrund af at SB vurderer at der skal prøves flere medicintyper (lykkepiller).

Mit spørgsmål er: Kan SB forlange at man afprøver alle former for lykkepiller der findes i verden. Det vil jo tage en menneskealder!!!!!

Hvad er reglerne om dette????

Eller er det blot et udfald af TERM-modellen???

Ja vi er blevet mistroiske på kommunens udgangspunkter

Håber på jeres svar
FOB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-12-2012, 22:35   #3
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Sb er ikke læge eller psykiater, så hun kan og må ikke ordinere behandling.

Det videre forløb afhænger således af, hvad lægen eller psykiateren mener. Hvis vedkommende foreslår andet medicin, så er behandlingsmulighederne ikke udtømte, og din venindes sag hos kommunen kan så blive svær at afslutte. En psykiater kan efter afprøvning af et vist antal forskellige medicin vurdere, at behandlingen ikke virker efter hensigten og behandlingsmulighederne er udtømte.

Håber det besvarer dit spørgsmål
Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-12-2012, 23:43   #4
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af FOB Se meddelelser
Jeg skriver nu igen - videre mit tidligere indlæg om lykkepiller.

Min veninde har nu fået afvist forlængelse af SDP, bla. på baggrund af at SB vurderer at der skal prøves flere medicintyper (lykkepiller).

Mit spørgsmål er: Kan SB forlange at man afprøver alle former for lykkepiller der findes i verden. Det vil jo tage en menneskealder!!!!!

Hvad er reglerne om dette????

Eller er det blot et udfald af TERM-modellen???

Ja vi er blevet mistroiske på kommunens udgangspunkter

Håber på jeres svar
Din veninde kan prøve at klage over afslag på forlængelse af sygedagpenge. Gør det skriftligt. Hun har forhåbentligt fået det skriftlige afslag med begrundelsen samt klagevejledning. Husk at klage inden 4 uger. Og som det er nævnt, er sb ikke læge. Det kunne man oplyse i klagen. Din veninde kan også tage en snak med lægen, om der er noget der kan tilføjes til klagen...

Det er også lidt svært at vejlede ud fra de få oplysninger, vi har fået her. Det der står i de lægelige oplysninger, som kommunen har fået, har jo også noget at sige. Om sb tolker noget i de lægelige oplysninger som får hende til at sige det sådan, ved vi ikke. Men hun kan og må ikke selv anbefale noget lægeligt..
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-12-2012, 01:09   #5
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af FOB Se meddelelser
Mit spørgsmål er: Kan SB forlange at man afprøver alle former for lykkepiller der findes i verden. Det vil jo tage en menneskealder!!!!!
Hvis man ikke har glæde af det første præparat men prøver, så er det almindeligt, at lægen udskriver et andet præparat.

Der er stor forskel på indholdet i de forskellige midler mod depression, så man kan godt risikere, at skulle prøve nogle stykker før lægen giver op.

For en del år siden kæmpede jeg selv med en depression, jeg prøvede 5 eller 6 forskellige midler før lægen gav op.

Det har intet med Term eller kassetænkning at gøre.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Må BAN pege på behandlingsmuligheder. Enteneller Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 11-03-2012 12:33
Stationær og behandlingsmuligheder udtømt. Bassemanden Alt det andet 14 13-08-2010 00:55
Hvornår er alle behandlingsmuligheder udtømte og lidelsen varig ? Enteneller Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 31 19-07-2010 22:29
Rejsning af førtidspension - udtømte behandlingsmuligheder ? TimeGuest Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 26-01-2010 10:25
Psykologiske behandlingsmuligheder mod skulder- og ledproblemer zuza Manglen på Fleksjob 7 08-07-2008 10:08




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:20.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension