K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-12-2012, 13:40   #1
Indiansummer
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2009
Indlæg: 637
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Indiansummer er ny på vejen
Angsten æder sjæle. Hvornår får vi nok?

Jeg våger den påstand, at med angst for at miste arbejdet kan man tryne folk til hvad som helst. Gå ned i løn, op i tid osv.

Det vil rent faktisk sige, at på grund af de uduelige politikere vi har, og har haft i mange år nu, så har de været med skyldige i, at arbejdspladser og store fabrikker og små selvstændige virksomheder hænger i neglene for at overleve.

Næsten 60 % af den arbejdende befolkning vil gå ned i løn for at beholde deres job, på den måde bliver folket kanøflet af systemet, fordi det ikke virker, og der ikke bliver skabt flere arbejdspladser.

Samtidig skal priserne sættes op på snart sagt alt, mens vi som faktisk bære byrderne for dette land, betaler prisen.

Betaler den største skat i verden, og denne skulle gå til de goder som der var engang, nu skal man selv forsikre sig mod alt, mens vores penge som skulle være gået til goder for hele samfundet, bliver kastet i den sorte EU gryde uden bund.

Lad os komme ud af det L..., det har aldrig været og bliver aldrig vejen frem for dette land.

Vi er ikke europæer, vi er nordiske med alt hvad det betyder. Vi kan ikke sammenlignes med lande som ligger længere nede, hvorfor kunne vi ikke forene os i norden, og stå stærkt med alt det vi kan?

Og hvorfor får vi ikke skiftet alle de uduelige politikere ud, som kun meler deres egen kage, og tænker spin og løgnehistorier. Ikke en af dem kan noget som helst som vil gavne dette land. Ud med hele L...., ud af EU som trækker os ned , og lad os alle rejse os, for ingen er bedre end andre. Indiansummer
Indiansummer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-12-2012, 00:16   #2
Birkes-musen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Birkes-musens avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-03 2011
Lokation: Muse-by
Indlæg: 175
Styrke: 14
Birkes-musen er ny på vejen
Der er ingen nød-bremse vi kan hive i og "toget" er for længst kørt afsted.
Jeg tror det er for sent at gøre noget nu.
Jeg læste på nettet at USA er ved at bryde sammen økonomisk og det kommer til at smitte af på os.
Samtidig har vi bundet os økonomisk til lande i EU som er ved at gå bankerot.

Fremover gælder det om at have sine forbindelser i orden.
Det er os der i årevis bliver parkeret på kontanthjælp og som ikke er i stand til at klare et arbejde der i første omgang kommer til at mærke det.
De rige og sussecfulde kommer til at mærke det til allersidst.

Hvis jeg ikke var så indadvendt og med minus energi osv. ville jeg begynde at etablere et net-værk hvor rige mennesker kunne donere lidt af deres overflod til folk på "bunden".
Det er næsten kun til jul at man hører om sådanne projekter og det er ærgerligt.
Birkes-musen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-12-2012, 09:12   #3
havmanden60
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-12 2011
Indlæg: 295
Styrke: 13
havmanden60 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Birkes-musen Se meddelelser
Der er ingen nød-bremse vi kan hive i og "toget" er for længst kørt afsted.
Jeg tror det er for sent at gøre noget nu.
Jeg læste på nettet at USA er ved at bryde sammen økonomisk og det kommer til at smitte af på os.
Samtidig har vi bundet os økonomisk til lande i EU som er ved at gå bankerot.

Fremover gælder det om at have sine forbindelser i orden.
Det er os der i årevis bliver parkeret på kontanthjælp og som ikke er i stand til at klare et arbejde der i første omgang kommer til at mærke det.
De rige og sussecfulde kommer til at mærke det til allersidst.

Hvis jeg ikke var så indadvendt og med minus energi osv. ville jeg begynde at etablere et net-værk hvor rige mennesker kunne donere lidt af deres overflod til folk på "bunden".
Det er næsten kun til jul at man hører om sådanne projekter og det er ærgerligt.
hej det er rigtigt, vi er helt sikkert ude i at, dem der arbejder må gå ned i løn, har lige læst at ,syge der er på kontanthjælp skal bruge de penge de evt får i erstatning, for en kritisk sygdom , selv om regeringen før valget sagde det var umenneskeligt-vil de aligevel ikke lave det om, det er jo kun,ca 500 familier om året??? det med at få penge fra de rige , er en god ide- men det kræver så meget--energi og overskud- regnskaber- hvem er det der trænger mest-- nogle der snyder- men ideen er der- det er os på overførelses- der kommer i klemme - vi har jo ikke fravalgt arbejdet- men er blevet syge -- mange netop fra arbejdspladsen-- ta nu bare hvis man arbejde hvor det blev svejset hele dagen- ja så ku man få en halv liter mælk ??? -- eller som mig da jeg var 14 år på landet-- så bar vi sække op ( 50 kg ) hele dagen ,og jamre vi os så var vi nogle kyllinger?? - da jeg var barn var det de begyndte at sprøjte men bladan fra flyvemaskiner , der var ingen der sagde det var farligt-- om sommeren stod vi lige for enden ef markerne i korte bukser som det eneste og når vi nåede aften var vi helt hvide eller gule - så var vi kineser -- jo der er gjort meget i fremskridtets interesse ???
havmanden60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-12-2012, 14:25   #4
Birkes-musen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Birkes-musens avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-03 2011
Lokation: Muse-by
Indlæg: 175
Styrke: 14
Birkes-musen er ny på vejen
Nu har jeg lige set inde under lokale nyheder at ham Joakim B. Olsen er igang med at udregne indkomster for kontanthjælps-modtagere

Den mand pønser på et eller andet der ikke lover godt

Det er ligesom han jagter de syge og arbejdsløse helt bevidst, jeg er virkelig begyndt at hade den mand som pesten
Birkes-musen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-12-2012, 15:46   #5
havmanden60
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-12 2011
Indlæg: 295
Styrke: 13
havmanden60 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Birkes-musen Se meddelelser
Nu har jeg lige set inde under lokale nyheder at ham Joakim B. Olsen er igang med at udregne indkomster for kontanthjælps-modtagere

Den mand pønser på et eller andet der ikke lover godt

Det er ligesom han jagter de syge og arbejdsløse helt bevidst, jeg er virkelig begyndt at hade den mand som pesten
det skal du ikke, gør som jeg når han toner frem slukker jeg. artikler går jeg udenom -- du må ikke ta ham alvorligt ,han er et pjok der kun udtaler sig når samuelsen siger noget -- så bruger de ham ? du skal tænke på han har altid været forsørget af det offentlige -- og så sidder han og sover for sin løn -- nææ det er kun en sprællemand - med en intiligent langt under hvad man ellers må forvente af en politiker - glem ham og bliv lykkelig som mig
havmanden60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-12-2012, 16:48   #6
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Problemet er bare, at han appellerer til et eller andet hos rigtigt mange. Han siger nogle ting, som mange går og tænker, men så alligevel ikke vil sige højt. Ting som, måske, bunder i uvidenhed og manglende medfølelse og forståelse for, at andre kan have det svært - og at det også kan ramme én selv... Måske årsagen er 10 års blå "mig-mig-mig"-politik... Måske årsagen er manglende indsigt i, hvordan det virkelige arbejdsmarked fungerer... Måske årsagen er en total fokusering på penge-penge-penge til yderligere topskattelettelser... Desværre går det ikke bare væk ved, at man lukker øjnene og ørene for ham...

Ps. Birkes-musen har du et link til det?

Sidst redigeret af Risa; 05-12-2012 kl. 16:52.
Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-12-2012, 23:34   #7
Birkes-musen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Birkes-musens avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-03 2011
Lokation: Muse-by
Indlæg: 175
Styrke: 14
Birkes-musen er ny på vejen
Hej Risa,

Jeg er ikke så god til tekniske ting med at linke men det er under TV2 Fyns hjemmeside og under mest læste nyheder. Det er en meget kort artikel og den hedder Joachim B. Olsens tal.

Min veninde siger at det er et eller andet med at ham Joachim er forarget fordi der er mange familer der har søgt om julehjælp i år og han forstår ikke at de mangler pengene til det

Men at sidde og sove inde i folketinget, det kan han da finde ud af
Birkes-musen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2012, 08:25   #8
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Fandt det:

http://www.tv2fyn.dk/article/384226:...-B--Olsens-tal

Og til to indsalg på tv2 Fyn - hvor han IGEN siger, at der ikke findes fattige i DK:

http://www.tv2fyn.dk/arkiv/2012/12/3...295&autoplay=1

http://www.tv2fyn.dk/arkiv/2012/12/4...325&autoplay=1

Gad vide, hvor han vil hen med dette...?! Vil han til at beskære rådighedsbeløbet for enlige forsørgere...? Eller finder han bare de højeste tal frem, for at bruge dem til at beskære rådighedsbeløbet generelt for kh-mpdtagere...? Tal som jo ikke nødvendigvis er gældende i den virkelige verden...?!

Ps. Vi vandre fra trådstarterens enme - håber det er ok...?

Sidst redigeret af Risa; 06-12-2012 kl. 08:43.
Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2012, 08:04   #9
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Jamen, for h.... da også! LA har åbenbart startet et frontalangreb på de fattige - igen! Og så lige i julemåneden, hvor de mennesker har det svært og søger julehjælp - som er afhængig af, at folk donerer penge. Og nu giver LA dem lige argumenterne for ikke at give penge...

Citat:
Ammitzbøll: Fattige bruger pengene på smøger og hundemad
Citat:
- Hvis du bruger dine penge på smøger, hundemad, og hvad ved jeg - i stedet for at sørge for, at dit budget hænger sammen, så du kan sørge for at tage dig af dine børn. Så synes jeg, du har et moralsk problem som voksen.
Og Pernille Skippers svar til Ammitzbøll:

Citat:
- Jeg kan godt forstå, at det kan være svært for dig, at sætte dig ind i, at det kan være svært at få et budget til at hænge sammen. For du tjener i hvert fald 55.000 kroner om måneden og kører BMW. Men der er altså nogle mennesker, der lever i den verden, og de har også børn.
http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/201...6/06212450.htm

Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2012, 14:46   #10
Indiansummer
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2009
Indlæg: 637
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Indiansummer er ny på vejen
Vi kan hvad vi vil.

Lad være med at miste modet pga af vores politikere. De er trods alt stadig folkevalgte ikke sandt? Endnu ikke indført tvang og nepotisme der. Lad være med at stemme på nogen du tror du kender, fordi de har været i fjernsynet eller sportfolk, de har jo ikke forstand på et helt land, og siger ting som de har forstand til.

Når så mange kan ændre noget i Kairo, Tunesien og andre steder i verden, så kan vi også bare vi står sammen.

Og det er lige præcis det der er problemet med den regering som vi havde i mange år før denne ( og denne ligeså), det er at vi blev hjernevasket til at tro at vi var vores egen lykkes smed, men alle de goder som vi trods alt stadig har, DEM VAR DER NOGEN SOM HAVDE KÆMPET FOR AT VI FIK.

Ikke kun ved at skrive på sin blog, men på at vi som folk stod sammen om at ændre det, som vi ville have lavet om.

Det kan vi gøre igen, og i dag er der så mange andre muligheder, som face book hvor man kan opretter grupper, så opret jeres grupper imod systemet, imod vores død dårlige politikere, som kun pønser på et job i EU bagefter, når de har kørt os ( folket) helt på r....

Men gør det, vis dem at vi ikke gider deres løgne og bedrag. Indiansummer
Indiansummer er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Drypvis ferie æder dagpengeret. Del din erfaring med Avisen.dk sørenfriis Alt det andet 0 02-07-2012 10:49
Angsten ved ventetiden falentin Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 12 20-06-2011 07:06
Angst æder sjæle op ... Stella Politik og Samfund 1 21-12-2007 14:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:55.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension