K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-12-2012, 15:52   #1
kimfei
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2012
Indlæg: 4
Styrke: 0
kimfei er ny på vejen
Sygedagpenge ophør

Den 30.11.2012 ophør mine sygedagpenge, partshørings brevet afsendt fra jobcenter den 21.11.2012, de vil have min udtagelse senest den 28.11.2012.

Har jeg ikke 4 uger ??

Jeg lider af Psoriasisgigt og er i behandling med MTX, hvilket hjælper mig en del, jeg har været i arbejdsprøvning og kan klare at arbejde 2 1/2 til 3 timer dagligt, men har endnu ikke modtaget rapporten fra afklaringsstedet, ej heller har kommunen.

Kommune har indhentet en Psykiatrisk Speciallægeundersøgelse: Belastningsreaktion hos pt. som er stærkt smertepåvirket af gigtlidelse, som ikke synes sufficient behandlet .. forslag Biologisk behandling.

Biologisk behandling er nævnt af egen læge, men egen reumatolog har allerede sagt at jeg ikke er egnet til denne behandling i start Juni 2012.

Den 16.11.2012 bliver jeg ringt op af min sagsbehandler som fortæller mig at de vil have en anden reumatolog til at tage stilling til om jeg er egnet til Biologisk behandling, men at min sygedagpeng ophør ved varighedsbegrænsningen den 30.11.2012, selvom kommune skulle indhente statusrapport fra en anden reumatolog.

Jeg er godt nok rundtosset, hvad gør jeg ??
kimfei er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2012, 19:43   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Nej man har ikke 4 uger...til en partshøring...

Nu er det svært at sige hvad du skal gøre...ud over at klage over det sygedagpengestop...

Jeg ved ikke hvor meget du kender til reglerne...men du kan se hvad de går ud på her http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop

Der vil du kunne se om du evt selv mener du kan forlænges efter en af de 7 muligheder...

Men hvis du selv mener at det er forkert at stoppe dine sygedagpenge...ja så har du 4 uger til at klage....

Når du har klaget....så har kommunen 4 uger til at genoverveje sagen og hvis de fastholder stoppet...ja så skal de sende sagen videre til BAN (beskæftigelsesankenævnet)

Nu er partshøring overstået kan jeg forstå....men har du kommet med rettelser til din ressourceprofil...og er den 100 % i orden...

Men jeg synes du skal læse på ovenstående link...der vil du kunne se alle regler vedrørende sygedagpengestop....
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2012, 19:54   #3
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej kimfei,

Jeg havde lige de snævre regler for sdp. stop og evt. forlængelse i kopi quotet form så du får lige overblikket over de 7 punkter som Web henviser til her:

Citat:
§ 27. Kommunen træffer afgørelse om at forlænge sygedagpengeperioden for personer, der er omfattet af varighedsbegrænsningen i § 24, når

1) det på det foreliggende grundlag anses for overvejende sandsynligt, at der kan iværksættes en revalidering, herunder virksomhedspraktik, der kan føre til, at den sygemeldte kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked,

2) det anses for nødvendigt at gennemføre virksomhedspraktik eller andre afklarende foranstaltninger med henblik på at klarlægge den sygemeldtes arbejdsevne, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 39 uger,

3) den sygemeldte er under eller venter på lægebehandling og den pågældende efter en lægelig vurdering skønnes at ville kunne genoptage erhvervsmæssig beskæftigelse inden for 2 gange 52 uger regnet fra varighedsbegrænsningens indtræden,

4) den sygemeldte ikke kan opnå eller fastholde beskæftigelse på normale vilkår og dermed ikke kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked, men det endnu ikke er endeligt afklaret, om den sygemeldte vil være berettiget til et fleksjob eller til førtidspension, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 26 uger,

5) den sygemeldte har en livstruende sygdom, hvor de lægelige behandlingsmuligheder anses for udtømte,

6) der er rejst sag om ret til erstatning efter lov om arbejdsskadesikring eller lov om sikring mod følger af arbejdsskade eller

7) der er påbegyndt en sag om førtidspension.

Stk. 2. Ved forlængelse af sygedagpengeperioden efter stk. 1, nr. 3, ses der bort fra den periode, hvor den sygemeldte venter på behandling på et offentligt sygehus.

Det vigtigste i forbindelse med forlængelse af sdp. er om man er stationær i sine lidelser, spørgsmålet er om det er det din sag pt. falder på!!?

Som nævnt kan du "kun" besvare partshøringen, hvilket du absolut skal gøre for helst at undgå stop eller få det og så klage over det.

Sdp. loven er meget snæver og det står og falder på ovennævnte 7 punkter om hvorvidt du kan blive forlænget.

I din sag ville jeg i partshøringen efterspørge rapporten fra afprøvnings stedet. Denne kan f.eks pege på at du ALDRIG kommer tilbage på det ordinære arbejdsmarked og derfor bør forlænges iht. §27 stk. 1 nr. 4!!

Har de ikke omtalt arbejdsprøvingen i partshøringen? Og hvad skriver de i begrundelsen for de 7 pkt. for at du ikke kan forlænges, for dem har de naturligvis citeret for at "undgå" forlængelse.

At de vil have endnu en rheumatolog til at undersøge dig, kan som sådan være ok, det kan du ikke forhindre, men så må de i det mindste forlænge dine sygedagpenge indtil denne undersøgelse er foretaget og dokumenteret. Det kan kommunen godt og dette skal du ligeledes anføre i din partshøring som et krav fra din side.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2012, 20:04   #4
uffo
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2012
Lokation: 5672
Indlæg: 42
Styrke: 13
uffo er ny på vejen
Velkommen i Foreningen, ved godt det ikke er megen hjælp, men du er nu medlem af ulønnet arbejdegiver. Du kan se tråden under dit og dat.
Men husk at klage øjeblikkeligt, den som tier samtykker.
uffo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2012, 20:07   #5
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
I øvrigt hvis man er i fagforening, så de kan være værd at tage fat i. Desværre er der dog en stor del af dem der ikke har sdp. stop eller lign. genre som deres mærke sager.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2012, 09:40   #6
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Fagforeningen er vigtig.

Du skal holde på, og/eller klage hvis dit afklaringsforløb IKKE er medtaget i vurderingen. Denne SKAL foreligge, når forløbet er overstået.

Ligeledes skal/bør de afvendte lægeerklæringen.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ophør af sygedagpenge JesperR Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 3 21-07-2013 13:24
Ophør af sygedagpenge AnneLilly Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 1 28-12-2012 22:00
Ophør af sygedagpenge AJT Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 9 19-02-2012 09:39
Sygedagpenge ophør? FightForIt Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 9 29-03-2011 10:15
Ophør af sygedagpenge. Amy Alt det andet 0 28-10-2010 13:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:36.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension