K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Det er da strengt !

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Det er da strengt ! Her kan du sætte historier ind som du falder over på nettet. og syntes at andre skal kende til

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-12-2012, 11:38   #1
Birkes-musen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Birkes-musens avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-03 2011
Lokation: Muse-by
Indlæg: 175
Styrke: 14
Birkes-musen er ny på vejen
Vanvittige Odense kommune

Her kommer Odenses kommunes holdning til deres borgere på kontantjælp.
De tror ikke på at vi er syge læs selv.

Pengebonus skal lokke de svageste arbejdsløse
Mere gulerod og mindre pisk. Sådan vil kommunen få folk på kontanthjælp tættere på arbejdsmarkedet i Odense.

Få ekstra penge - op til 2000 kroner ekstra om måneden oven i kontanthjælpen - hvis du går i jobtræning eller i behandling for dit misbrug.

Sådan lyder "arbejdsdusøren" til udsatte arbejdsløse i Odense Kommune, som nu lancerer den utraditionelle bonusbelønning for at motivere sine allersvageste ledige til at komme tættere på arbejdsmarkedet, skriver Berlingske.

- Når det gælder kontanthjælpsmodtagere, har vi indtil nu kun haft hårde incitamenter at arbejde med, men for de svageste har det haft en meget lille effekt, siger Peter Rahbæk Juel (S), rådmand for Social- og Arbejdsmarkedsforvaltningen, ifølge Berlingske.

- Derfor vil vi nu prøve med belønning i stedet. Man pisker jo heller ikke topskatteydere til at arbejde mere, tilføjer han.

Odense, Danmark tredjestørste by, har status som "frikommune", som kan eksperimentere og hitte på nye måder at løse kommunale opgaver på, og staten har netop givet tilladelse til de odenseanske forsøg med arbejdsdusører.

Joachim B. Olsen, arbejdsmarkedsordfører i Liberal Alliance, giver dog ikke meget for de nye metoder, som han kalder "langt ude".

- Hvis det viser sig, at folk møder op til beskæftigelsestilbud, fordi de får penge for det, så viser det jo, at økonomiske incitamenter virker, siger han til Berlingske.

- Og så mener jeg, det er bedre at gå den anden vej og gøre det mindre attraktivt at være på kontanthjælp, tilføjer Joachim B. Olsen.

Det vil kun være muligt at få arbejdsdusøren i en midlertidig periode, og det gælder kun borgere i den mest udsatte gruppe med alvorlige sociale problemer eller misbrugsproblemer.
Birkes-musen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2012, 11:54   #2
Buddha
Banned
 
Tilmeldingsdato: 25-09 2011
Lokation: Jylland
Indlæg: 195
Styrke: 0
Buddha er ny på vejen
Matchgruppe 3 skal væk fra Jobcenteret slet og ret..de er hverken uddannede eller har værktøjerne til at gøre en forskel.

Fuldstændigt absurd med sådan et tiltag når man læser betingelserne for at være i match 3.

§ 5. En person, der hverken er parat til at tage et ordinært arbejde, som gør den pågældende i stand til at forsørge sig selv inden for tre måneder, eller i stand til at deltage i en beskæftigelsesrettet indsats med aktive tilbud, anses som midlertidigt passiv. En midlertidigt passiv person indplaceres i matchgruppe 3

Alt man opnår er at gokke folk oven i hovedet..."hvis bare du ikke var syg kunne du få lidt ekstra at leve for"..No Shit Sherlock
Buddha er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2012, 12:03   #3
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Lægger lige et link ind, Birkes-musen

http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/201...1201062211.htm

Hvis økonomisk incitament endeligt skal være, så så jeg personligt hellere, at en indsats udløste en eller anden form for økonomisk gevinst i stedet for straf... Det kunne have en pædagogisk effekt hos nogle. MEN når dét så er sagt, så vil jeg da mene, at langt de fleste ikke ønsker at være på kh og i kommunens klør og vold og i stedet for hellere ville være selvforsørgende. Hvis de kunne. Og det er netop det springende punkt her: Ideen med præmien er jo, at Odense kommune mener, at der er tale om borgere, der kan, men ikke vil, og sådan hænger det jo ikke sammen, når vi taler om match 3, der omfatter meget syge borgere og "forhærdede" misbrugere...



Ps. I øvrigt bare typisk, at sådan en kommetar om mere økonomisk incitament i form af straf skal komme fra JBO

Sidst redigeret af Risa; 01-12-2012 kl. 12:06.
Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2012, 12:03   #4
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Jeg synes da det er langt mere positivt end før, hvor de bare trak i kontanthjælpen hvis de udeblev fra aktivering..

Desuden står der intet om hvor meget der skal til..

Man kan få det hvis man deltager i behandling som f.eks afvænning.. eller hvis man deltager i jobtræning, som måske kan bestå i få timer om ugen, bare for at komme i gang, og måske få brudt en ond cirkel.

Det er ikke alle der sidder i match 3 der er for syge til at få glæde af sådan et tilbud.. og så længe det er et tilbud kan det ikke være negativt.

Sanktioner er straks langt værre..

Jeg var i match 3 inden min arbejdsprøvning..
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2012, 17:49   #5
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
kan absolut heller ikke se noget som helst negativt i det
tror lige man skal huske at det er langt fra alle i match 3 som opfylder kravene til fleks og især pension. ved godt der sidder nogen som burde have pension eller fleks i match 3

samt det er et tilbud og man kan bare lade være hvis man er for syg

det er da langt bedre end man bliver trukket i sin kontanthjælp, hvis man ikke møder til aktivering.

er glad for jeg ikke kan modtage kontanthjælp, for der ikke noget og hører alle sige dem på kontanthjælp ikke gider.
for er en kæmpe løgn, ja der er sikkert nogen, helt sikkert men det er jo kommunens opgave og søger for de ikke få en pension.
men det kommer helt af sig selv med den nye reform

Sidst redigeret af MTVRV1; 01-12-2012 kl. 17:53.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2012, 23:13   #6
amaranth
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2011
Lokation: Fyens bøhland
Indlæg: 450
Styrke: 13
amaranth er ny på vejen
Jeg har været i match 3 af flere omgange og er nu på vej i praktik.
Jeg har en lang videregående uddannelse som jeg absolut regner med at kunne bruge til noget i arbejdslivet.

Så nej.. det er ikke alle på match 3 der intet kan.
Hellere gulerod end pisk, når man endelig skal mistænkes for at et økonomisk incitament kan være forskellen der gør at man kommer tilbage i arbejde.
Men fy for *****.
amaranth er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2012, 07:41   #7
Buddha
Banned
 
Tilmeldingsdato: 25-09 2011
Lokation: Jylland
Indlæg: 195
Styrke: 0
Buddha er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
kan absolut heller ikke se noget som helst negativt i det
tror lige man skal huske at det er langt fra alle i match 3 som opfylder kravene til fleks og især pension. ved godt der sidder nogen som burde have pension eller fleks i match 3

samt det er et tilbud og man kan bare lade være hvis man er for syg

det er da langt bedre end man bliver trukket i sin kontanthjælp, hvis man ikke møder til aktivering.

er glad for jeg ikke kan modtage kontanthjælp, for der ikke noget og hører alle sige dem på kontanthjælp ikke gider.
for er en kæmpe løgn, ja der er sikkert nogen, helt sikkert men det er jo kommunens opgave og søger for de ikke få en pension.
men det kommer helt af sig selv med den nye reform
Sludder..hvis man kan bruge dette tilbud har man været fejlplaceret i match 3.
Det er jo netop fordi man ikke kan tage imod tilbud at man er i match 3.
Men det ville da være en flot gestus for personer i match 2 men det ville jo så også betyde at folk rent faktisk ville benytte tilbuddet og så ville det koste penge.

Sidst redigeret af Buddha; 02-12-2012 kl. 07:47.
Buddha er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2012, 12:33   #8
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
det er alså noget sludder, når jeg har en god ven på mit bosted som er i gruppe 3
og har været i gennem et langt forløb betalt af kommunen, netop så han kunne får det bedre og det har virket rigtig godt
og er stadig i gruppe 3, selv han nu er tilknyttet brug for alle.
og nej han skal stadig hverken have fleks eller pension for nuværende i hvertfald

nogen gange er det en lidt sjov holdning på k10, det er da super at der bliver lavet tilbud så folk kan komme videre i livet
bare jeg kunne det og ja der er mange som med den rigtig støtte faktisk kan komme langt
det er gud ske og lov ikke alle som skal have en pension

Sidst redigeret af MTVRV1; 02-12-2012 kl. 12:36.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2012, 12:45   #9
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Tror nu ikke at det er meget anderledes end andre kommuner. Jeg fik ihvertfald brev fra Aalborg kommune i sommer som ekstra fradrag hvis jeg kom i job... Sådan et ekstra fradrag fordi jeg kom fra kontanthjælp.
__________________
Godkendt til fleksjob pr 1/4 - 2012 efter 8 års kamp.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2012, 13:31   #10
maruus
Ved at flytte ind på K10
 
maruuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2009
Lokation: Gladsaxe
Alder: 75
Indlæg: 533
Styrke: 16
maruus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af supersus Se meddelelser
Tror nu ikke at det er meget anderledes end andre kommuner. Jeg fik ihvertfald brev fra Aalborg kommune i sommer som ekstra fradrag hvis jeg kom i job... Sådan et ekstra fradrag fordi jeg kom fra kontanthjælp.
Interessant - gælder det fradrag også for fleksjobbere ??
Starter nemlig i nyt fleksjob i morgen , og har mellem 2 job været på kontanthjælp grundet 60.5 års reglen.

Kan du evt. sende ordlyden af dit tilbud . På forhånd tak.
maruus er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Odense kommune Maja44 Alt det andet 9 15-10-2011 00:18
Odense kommune rh1972rh At søge førtidspension 3 06-12-2008 16:48
Odense Kommune andi1975 Alt det andet 1 25-05-2008 10:41
Sag med Odense kommune Henrikxxxx Alt det andet 1 20-04-2008 11:13
Odense Kommune lena Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 0 15-09-2007 07:27




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:44.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension