K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-11-2012, 01:54   #1
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Revalideringsplaner stagneret

Nu har jeg været omfattet af revalideringsbestemmelserne i 2 år! Bortset fra de 6 måneder, en klagesag hos ankenævnet tager, har det været ren udskydning fra kommunens side.
Jeg kom til samtale om reva 3 mdr. efter tilkendelsen og bad om uddannelse for at komme videre, - men nej!
Så klagede jeg. Det tog over et halvt år at få nej fra ankestyrelsen, og først 3mdr. efter kunne jeg få en samtale. Et par af disse samtaler var kun formelle møder a´10 minutter.
I mellemtiden ansøgte jeg flere gange om bare et lile kursus, - men, nej, nej.

Endelig oprandt dagen, hvor et rigtigt møde skulle finde sted.
Jeg indsendte et forslag, kom velforberedt (og efterhånden ret vred) til møde hos en sagsbehandler, der ikke havde læst mit forslag, og som kun læste mig alle de forbud, kommunen havde vredet ud af ankenævnets svar.
Der kunne KUN blive tale om en praktik, - og den skulle gå via en aktør! Vi skulle ikke diskutere noget!
Da hun sagde, at hun desværre ikke havde fået mit forslag op endnu, rystede hun så voldsomt på hænderne, at jeg var klar over, at hun løj.
På alle mine meget direkte spørgsmål om, hvorfor jeg dog ikke må uddanne mig ud af mit problem, blev hun ved med at råbe ."Det nytter ikke noget!", for til sidst at skrige "Jamen, juristen har sagt det her til mig!".
Hun påstod, at ankenævnet havde forbudt mig AL uddannelse, så jeg sendte hende et brev, hvori ankenævnets jurist forklarer mig, at jeg skam gerne må få uddannelse, - bare ikke den, jeg næsten var færdig med. Hvorfor ville ingen sige.
Senere har jeg, uden held, sendt kursusforslag med underbygget redegørelse for, hvor billigt det var, og hvor jeg skulle kunne få arbejde.

I flere tilfælde har jeg grebet dem i forvridninger og direkte løgn. Allersidst spurgte jeg, om det var vigtigst, at jeg kom i arbejde eller vigtigere at overholde en aftale med en aktør på markedet. Det svarede hun slet ikke på.
Senest har jeg sendt et forslag til en praktik i en statslig virksomhed, hvor det oven i købet lå i luften, at der kunne blive tale om job.
Det har de slet ikke svaret på!
Nu har jeg sendt et brev om dette til centerchefen, teamlederen og sagsbehandleren. Så må de sq da forholde sig til det.
De er heller ikke meget for at søge opdatering hos psykiateren og lægen.
Der er bare TVÆRSTAND!
Det skal lige siges, at jeg bliver 60 næste sommer.
Min sag er fuld af bønskrifter om at få lov til at gøre noget uddannelsesmæssigt for at kunne blive accepteret på arbejdsmarkedet, - og ligeså mange afslag.
Det giver lige 12 års tortur i alt!
Hvad ville I gøre?

Sidst redigeret af mukke; 28-11-2012 kl. 02:00.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2012, 02:15   #2
søsser98
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2012
Lokation: jylland
Indlæg: 542
Styrke: 13
søsser98 er ny på vejen
Hej

Du kan helt sikkert regne med det lige nu kun er kassetænkning og de bevist holder dig hen til januar næste år med den nye reform idet at når du bliver 60 snart så skal du bare blive på kontanthjælp til du skal pensioneres da ALLE over 60 fra januar ikke kan få hverken flex eller andet i de nye tiltag
søsser98 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2012, 04:09   #3
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Er du på fjæsen så prøv og gå ind og læs seneste opdatering på siden: SYG I VESTHIMMERLAND KOMMUNE !!!

Benyt dig af det, det har du rigtig god grund til.

Jeg håber Heidi selv tager det med her ind på k10, jeg lader det helst være op til hende, fordi det er hende der har fået den besked, så det virker lidt mærkeligt at jeg begynder at rode rundt i det *ss*

12 år *suk* ja du er desværre ikke alene, en ringe trøst, det ved jeg. Jeg er så dog "ude" for er så skie heldig at have en gemal, så mig gider de ikke røre med en ildtang... at det så passer mit helbred glimrende er en anden sag
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2012, 08:03   #4
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af mukke Se meddelelser
Nu har jeg sendt et brev om dette til centerchefen, teamlederen og sagsbehandleren.
Fremgår det tydeliget af brevet, at det er en klage?

Ellers er der en meget stor risiko for, at det blot lander på sb's skrivebord.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2012, 09:08   #5
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Måske skal du begynde at anke hver gang du får afslag på en praktik eller et kursus.... til sidst giver ankestyrelsen dig vel medhold i noget..
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2012, 10:23   #6
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Hvis jeg anker, tager det 6 mdr igen, - og ankestyrelsen ved godt, at kommunen ikke vil rette sig efter dem. De lytter ikke til nogen! Se bare på de 80 mil. til jobskabelse til de ledighedstruede! De samler bare støv.
Nu ved jeg ikke, hvor lang tid jeg skal give kommunen efter det trefoldige brev, - men derefter går turen sikkert til ombudsmanden. Det må de vel selv have på fornemmelsen, siden al mundtlig kommunikation er ophørt fra min side. Jeg taler kun med dem via mails og breve.

Ja, Vovse.
Det er mails, jeg har sendt...ligeså godt som anbefalet brev.
Jeg gør opmærksom på den lange tid, der er gået og henleder opmærksomheden på alle de tiltag, jeg selv har forsøgt, - bl.a. en regulær virksomhedspraktik, -det, de selv så gerne vil, men åbenbart ikke vil, når jeg selv finder det.
Derefter spørger jeg i punkter, hvad kommunen har tænkt sig, hvordan vi skal lægge en jobplan (det skal der nemlig være), hvordan vi I SAMARBEJDE kan planlægge en opkvalificering og hvordan vi I SAMARBEJDE kan sikre, at jeg bliver opkvalificeret på en sådan måde, at jeg kan opnå og fastholde er arbejde på permanent basis?
Jeg slutter, at jeg ikke ønsker at spilde mere tid, så jeg vil gerne have et hurtigt svar.
Er det ikke tydeligt nok?

Tænk engang! Altsammen bare fordi én sagsbehandler engang for 12 år siden ikke ville lade mig gøre en sygdomsforsinket reva-uddannelse færdig. Jeg manglede 1 år og havde drømmejobbet på hånden.
Det gav lige en tur i helvede. Jeg har stadig svært ved at fatte det.

SYG I HIMMERLAND kan jeg ikke finde, - kun en lukket gruppe for sygdomsramte i Himmerland.
Ok, - heldigvis er jeg ikke 60 endnu, så jeg kan nå at anke en hel del.
Hvad fanden vil de så gøre med alle de 60-årige, som ingen hjælp må få?
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2012, 11:55   #7
ekseleven
Afhængigheds tegn af K10
 
ekselevens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2010
Lokation: København
Indlæg: 378
Styrke: 0
ekseleven er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mukke Se meddelelser
Hvis jeg anker, tager det 6 mdr igen, - og ankestyrelsen ved godt, at kommunen ikke vil rette sig efter dem. De lytter ikke til nogen! Se bare på de 80 mil. til jobskabelse til de ledighedstruede! De samler bare støv.
Nu ved jeg ikke, hvor lang tid jeg skal give kommunen efter det trefoldige brev, - men derefter går turen sikkert til ombudsmanden.........
Hej mukke

Hvis du har mod på at stå frem i en avis og fortælle hvordan sagsbehandler i kommunen behandler dig så er det nok det hurtigste.
Alt kan ordnes på ingen tid når aviser eller tv begynder at fortælle om sagen.


Ekseleven

Sidst redigeret af ekseleven; 28-11-2012 kl. 11:56. Årsag: Stavefejl
ekseleven er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2012, 12:18   #8
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Uha! Nåja, nu venter jeg og bider negle i 14 dage. Så får vi se.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2012, 14:13   #9
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Altså hvor surt, her kommer den ellers frem ret hurtigt når jeg søger på syg i vest, men skidt sender en PM *ss*
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2012, 22:20   #10
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af mukke Se meddelelser
Ja, Vovse.
Det er mails, jeg har sendt...ligeså godt som anbefalet brev.
Jeg gør opmærksom på den lange tid, der er gået og henleder opmærksomheden på alle de tiltag, jeg selv har forsøgt, - bl.a. en regulær virksomhedspraktik, -det, de selv så gerne vil, men åbenbart ikke vil, når jeg selv finder det.
Derefter spørger jeg i punkter, hvad kommunen har tænkt sig, hvordan vi skal lægge en jobplan (det skal der nemlig være), hvordan vi I SAMARBEJDE kan planlægge en opkvalificering og hvordan vi I SAMARBEJDE kan sikre, at jeg bliver opkvalificeret på en sådan måde, at jeg kan opnå og fastholde er arbejde på permanent basis?
Jeg slutter, at jeg ikke ønsker at spilde mere tid, så jeg vil gerne have et hurtigt svar.
Er det ikke tydeligt nok?
Jo, det skulle man mene.

De "breve" du tidligere skrev, at du har sendt til centerchefen, teamlederen og sagsbehandleren, er de også sendt pr. mail?

Men vigtigst af alt, fremgår det tydeligt, at det er en klage?

Hvis det ikke fremgår tydeligt, at det er en klage, så lander den på sb's skrivebord.
Sådan fungerer det i min kommune.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Antallet af førtidspensionister er stagneret Webmaster K10 Nyheder 0 10-06-2009 20:30




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:09.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension