K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-11-2012, 14:22   #1
opel
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 17-07 2012
Indlæg: 7
Styrke: 0
opel er ny på vejen
Menneske skæbne ....

Hej alle sammen !
Dette er min alle første skrivning her men, jeg har læst på kryds og tværs i k10.
..... Jeg er en mand på 48 år som har været på arbejdsmarked i næsten 20 år. Aldrig var jeg sygmeldt længere end 5-10 dage per år.
Har fået diagnose diskusprolaps i 2005, men med hjælp af piller og terapi magte jeg at fortsæt med min arbejde.
I 2009 fik jeg hajærteblodprop men efter 14 dage sygmelding kom jeg tilbage på arbejde.
Men sidste år i Oktober måned blev jeg akut indlagt på sygehus og skulle opereres for blindtarmbetendelse. Men da jeg vågnede op 6 timer efter sagde min kirurg til mig at jeg blev opereret for tyktarmkræft som de har fundet i stedet for. Jeg fik sådan et chok (!!!!!) og havde meget svært med det. Forkært diagnose med blindtarm og så kræft ......
Efter 2 uger på sygehus og en måned efterfølgerne da hjemme for at kommer sig over, var jeg udsæt for problemer efter problemer. Næste 6 måneder gik jeg igennem kemoterapi .....
Efter 120 dage i sygfravær fra mit job (halvvejs igennem kemo) fik jeg brev fra min arbejdsgiver - en fyreseddel ! Endnu et chok ! Fyret trods at jeg har i flere omgang haft snak med ledelse og jeg sagde til dem at min plan er efter behandling kom tilbage på arbejde.
Efter 4 måneder kemoterapi fik jeg kæmpe andfalde af hoved pine med svimmelhed. Fik nogle piller som skulle hjælpe med det. Hjælp ikke. Var hos fysioterapeut, kiropraktor og har prøvet akupunktur og kraniosakral terapi. Intet hjælp. Min neurolog har konstateret spændinghovedpine og prøvede forskelige medicin men min hovedpine har jeg stadigvæk. Næste uge skal jeg til Glostrup hovedpine center for at finde en rigtige diagnose og muligvis rigtig hjælp.
I forbindelse med min hoved pine og min depression samt stress og forvirring henviste min egen læge mig til en psykiater i Marts måned. Jeg er stadigvæk i terapi hos ham.
Jeg blev opereret en gang til i min mave for 4 måneder siden.
............ Nu er da gået 1 år efter jeg er sygmeldt. Kommune har kaldt mig til en samtale i forbindelse med sygdagpenge stop i slutning af den måned. De har også sendt et skema - resurseprofil som jeg har udfyldt og afleveret. Min SB sagde at han skal bede min psykiater om en vurdering af min helbred og han skal informere mig om kommunes beslutning. Da blev også sagt at måske eneste mulighed for mig er at søge kontant hjælp. I torsdags fik jeg parthøringbrev hvor de skriver at kommune stopper mine sygedagpenge. Jeg har mulighed til at skrive til dem hvis jeg har nogle kommentar før de sender mig en endegyldig beslutning. Min psykiater skrev :
"Det er således ikke muligt at sige noget meningsfuldt om uarbejdsdygtigheden varighed."
Og i kommunes brev står da :
"På baggrund af denne vurdering mener vi, at på nuværende tidspunkt ikke kan iværksatte yderlige aktiviteter, der kan støtte din tilbagevenden til arbejdsmarkedet."
Idag er jeg i sådan en forfærdelig situation. Jeg er syg og har det dårlig. Har ikke nogen indtægt fra næste måned. Kontant hjælp får jeg ikke fordi min kone er i arbejd. A kasse fra min Fagforening får jeg heller ikke fordi jeg ikke er rask. Jeg føller mig snydt og svigtet fra alt og alle. Det kan ikke være rigtigt at jeg mister alt kun fordi jeg er hård ramt af sygdom.
Hvad kan jeg, hvad skal jeg gøre nu ??? Er da nogen da kan hjælper mig med en god råd ?
På forhånd tak til alle.
opel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2012, 16:36   #2
uffo
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2012
Lokation: 5672
Indlæg: 42
Styrke: 13
uffo er ny på vejen
Er der selv

Igen en rystene beretning. Gid jeg kunne komme med et par guldæg der kunne lysne lidt i din sag, men prøv at se min tråd en ulønnet arbejdsgiver.
Vi der kan må prøve at råbe op om de uretfærdigheder mange sidder i, og så håbe at nogen i det store ting fatter at det her går bare slet ikke.
Fat mod og tro på en bedre fremtid,sammen må det lykkedes.
uffo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2012, 10:00   #3
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Har du prøvet at kontakte din fagforening for hjælp, til evt klagesag over sygedagpengestop?

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2012, 23:15   #4
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Opel

Det er en ordentlig omgang ud har været igennem, og samtidig forsøgt at holde fast i dit arbejde.

Du skriver:

Citat:
I torsdags fik jeg parthøringbrev hvor de skriver at kommune stopper mine sygedagpenge. Jeg har mulighed til at skrive til dem hvis jeg har nogle kommentar før de sender mig en endegyldig beslutning. Min psykiater skrev :
Så har du vel også fået en partshøringsfrist for dette brev. evt. ons. el. tors. denne uge??

Du bør absolut, skrive dine indvendinger og aflevere dem mod kvitering med datostempel, el. sende via mail på en mail, hvor du får automatisk bekræftigelse for modtagelsen. Ring og hør om det sidste. Hvis du ikke har kræfter til at aflevere el. en anden kan gøre det for dig.

Du bør fastholde en forlængelse efter sygedagpengelovens § 27, stk. 1, 2, som lyder således:

Citat:
2) det anses for nødvendigt at gennemføre virksomhedspraktik eller andre afklarende foranstaltninger med henblik på at klarlægge den sygemeldtes arbejdsevne, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 39 uger,
Link: https://www.retsinformation.dk/Forms...id=142423#Kap9

Da det er normalt med 1 uges til at svare er jeg i tvivl om du kan nå at få din fagforening ind over. Men jeg mener, som Popaie at du straks bør kontakte dem for socialrådgiverhjælp.

Du bør underbygge din skrivel til kommune/SB med flg. henvisning til principafgørelse og "sjæl" gerne formuleringer i dit brev herfra:

Ankestyrelsen til principafgørelse 153-12 med flg. afgørelse:

Citat:
Det overordnede formål med bestemmelsen er at forlænge dagpengeretten, hvis der mangler en afklaring af den sygemeldtes arbejdsevne til brug for beslutning om, hvilken hjælp, der videre skal tilbydes.

Det er en betingelse, at der på tidspunktet ikke er andre mulige forlængelsesgrunde.

En uafklaret helbredsmæssig situation er ikke en hindring for, at der kan ske forlængelse efter § 27, stk. 1, nr. 2.

Det forudsætter dog, at både arbejdsevnen og de helbredsmæssige forhold kan afklares inden for bestemmelsens forlængelsesperiode.

Det er generelt en betingelse for forlængelse efter § 27, stk. 1, at der foreligger et tilstrækkeligt beslutningsgrundlag til at vurdere, om betingelserne for forlængelse er opfyldt.
Link: http://www.k10.dk/showthread.php?t=18699

Du må fastholde, at din primære sygdom er tarmkræft. Dvs. ikke psykisk baseret, hvilket jeg anskuer til at være en kedelig "sideeffekt" af sådan en omgang, som du har været igennem. Et er at få at vide man har kræft, et andet er at vågne efter en forholdvis harmløs operation og få at vide man HAR kræft. Det må have være et chock, som absolut må give nogle psykiske eftermen, men som ikke er det du skal fokusere på overfor SB/kommunen.

Ang. din hovedpine så er det uklart pt. efter hvad du skriver, men som der står i § 27, stk. 1, 2, så er uafklarethed ikke grundlag for at afvise en forlængelse efter denne. Forudsætningen er:

at en læge, mener du kan bliver afklaret indenfor de 39 uger. Hvorfor jeg kraftig vil anbefale dig at få en akuttid hos din prak. læge i morgen, og få en udtalelse om at din primære sygdom er operation for tramkræft for 4 mdr. siden med forventet afklaring indenfor de 39 uger. Tilstødende hovedpine pga. kemo og psykisk efterflg. pga. helbredstruende diagnose tarmkræft.

Skrevet i kort form, men noglelunde sådan skal det formuleres.

Du skriver ikke noget om prognose for tarmkræften, hvilket du ikke behøver (håber den er ok el. god), men den er også relevant i forhold til denne udtalelse. Så afhængig hvad den er, så vær varsom, kommune vil åbenbart benytte lejligheden til at smide dig på kontanthjælp trods det helt urimelig i dette. Så udtyk dig med omhu overfor SB fremover, gerne på skrift, og hav bisidder med til møder. Hjælp din læge med at formulere kloge udtalelser, dvs. kort og klart med inspiration fra det jeg har skrevet.

Tag din læges udtalelse med og aflevere ikke orginal, få påstempelt den med dato og navn for kvitering for modtagelse. Hvis du ikke kan få en akuttid hos din praK. læge inden deadline for afleveringsdato, så skriv den følger indenfor x antal dage.

Håber ovenstående kan hjælpe til et partshøringsbrev.

Mange hilsner

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2012, 23:49   #5
lillesine
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2008
Lokation: silkeborg
Indlæg: 234
Styrke: 16
lillesine er ny på vejen
Man bliver ikke så overrasket over din historie her da vi vist næsten alle her ind har været eller er igennem samme mølle som du er nu så du har fundet det rigtige sted for her er mange der lige kender en afgørelse fra ankestyrelsen eller andet.

Systemt er hårdt at være i man skla have et godt helbred for at blive langtids sygemeldt i danmark, jeg håber du kan bruge nogle af de gode råd du får og at du har nogle til at bakke dig op i kampen både familie, venner, læger, fagforeninger osv, ellers findes livtagerne som yder god faglig hjælp ganske gratis de kan varmt anbefales
lillesine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2012, 00:01   #6
MarianneNM
Klart Afhængig af K10
 
MarianneNMs avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2011
Lokation: Vrå, Nordjylland.
Alder: 60
Indlæg: 432
Styrke: 14
MarianneNM er ny på vejen
Hej opel.

Jeg har stor forståelse for dine problemer - og håber det bedste for dig.

Jeg bemærkede i din beskrivelse, at du er på vej til Dansk Hovedpinecenter på Glostrup. Jeg har netop fået min mand henvist til samme sted. Jeg vil gerne høre lidt om hvor længe du har ventet efter henvisningen. Og måske lidt om hvad du har oplevet i den forbindelse. Hvis du har overskud til det (at svare mig).

Knuser fra
Marianne
__________________
Er gift med en syg førtidspensionist - og kæmper fortsat med systemet for retfærdighed i hans sag.
MarianneNM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2012, 14:12   #7
opel
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 17-07 2012
Indlæg: 7
Styrke: 0
opel er ny på vejen
TAK !

I de sidste par dage var jeg totalt ned og kunne ikke skrive, læse eller være sammen med mennesker.
Mange, mange tak til alle jer som skrev til mig ! Jeg føler mig ikke længere så alene med mine problemer. Jeg har fået nogle gode ideer fra jer. Snakkede med min fagforenig og nu er jeg stor set parat til en lang kamp. Jeg håber at min helbred tillader mig det.
Var hos SB idag til en opdatering af min resurseprofil .... Han forklarede mig at de (99%) sender mig videre i systemet (skal søge kontant hjælp som de ved at jeg ikke kan får), men sidste afgørende beslutning vil træffes den 26.11.
Kære Marianne :
Til Glostrup hovedpine center skal jeg i morgen formiddag til undersøgelser. Håber at de kan hjælpe mig med min hovedpine og svimmelhed.

Jeg skal nok skriver update om det hele ...................
opel er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Et menneske Mileo Alt det andet 2 21-02-2013 01:28
Det svigtede menneske BOM Politik og Samfund 103 24-12-2011 01:45
Det parkerede menneske Risa Politik og Samfund 15 13-12-2011 15:34
Et godt menneske (trafficking) Tante Ana Et godt link! 2 15-03-2009 17:26
Det perfekte menneske ?? annette Dit og Dat 7 24-01-2007 19:03




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension