K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-11-2012, 13:12   #1
Susan Kuhre
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 11-09 2012
Indlæg: 6
Styrke: 0
Susan Kuhre er ny på vejen
Brug for jeres hjælp

Hej alle sammen.
Jeg er ved at uddanne mig til socialrådgiver og er ved at skrive min bachelor.
jeg har valgt emnet medinddragelse i ressourceprofil i forhold til afklaring til førtidspension.

Under min praktik, oplevede jeg sagsbehandlere der ikke inddragede deres borgere godt nok, efter min overbevisning. Samtidig var der flere sagsbehandlere der selv udfyldte ressourceprofilen (og altså ikke i samarbejde med borgeren)

Så jeg kunne rigtig godt tænke mig at høre fra nogle af jer herinde, på denne fantastiske hjemmeside (kanon initiativ) om i har oplevet noget lign.?

Jeg har 14 spørgsmål, jeg rigtig gerne vil have besvaret - og håber virkelig der er nogen der vil være mig behjælpelige, så vi forhåbentlig kan få gjort noget ved det snøl der foregår rundt omkring i Jobcentrene. Det er jeres stemmer vi har brug for!

hvis ikke i bryder jer om at besvare herinde, er i meget velkommen til at sende til min mail: [email protected]

På forhånd tusind tak
venlig hilsen Susan

SPØRGSMÅL:

Hvordan var dit forhold til din sagsbehandler?

Hvor ofte mødte du op og havde samtaler med ham/hende?

Når man indstiller til blandt andet ftp, skal man lave det der hedder en ressourceprofil, kender du til den?

Havde du møde med din sagsbehandler hvor i snakkede om nogle af de andre områder af dit liv?

Synes du spørgsmålene i ressourceprofilen var relevante i forhold til den situation du stod i?

Hvor langt var du i forløbet før i begyndte at arbejde med ressourceprofilen?

Synes du selv at du havde nogen indflydelse på dit forløb?

Når nu du har haft alle de samtaler med din sagsbehandler og det endelige resultat ligger færdigt – det læser du så igennem, kan du kende dig selv i det?

Fandt du nogen ressourcer frem under forløbet, som du kan bruge i dag?

Når nu du har din sag oppe i pensionsteamet, og du får afvide din sag er godkendt, hvad sker der så derefter mellem dig og din sagsbehandler?

Har din sagsbehandler opfordret dig til at komme ud og være social?

Var der noget du ville have gjort anderledes?

Var du med inde under samtalen, når din sag var for pensionsteamet?

Hvor ser du dig selv om 10 år?
Susan Kuhre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2012, 13:23   #2
SanneHansen
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2010
Indlæg: 134
Styrke: 14
SanneHansen er ny på vejen
..

SPØRGSMÅL:

Hvordan var dit forhold til din sagsbehandler?

Det var super godt.

Hvor ofte mødte du op og havde samtaler med ham/hende?

Ca hver tredje måned, men hvis der ikke var noget "relevant" at tale om, så ordnede vi det pr. mail. ( Hele mit forløb strakte sig kun over 8 måneder, så der var ikke mange samtaler)

Når man indstiller til blandt andet ftp, skal man lave det der hedder en ressourceprofil, kender du til den?

JA. ( Jeg udfyldte den selv og mødtes efterfølgende med en socialrådgiver og gennemgik mit arbejde.

Havde du møde med din sagsbehandler hvor i snakkede om nogle af de andre områder af dit liv?

Ja, vi talte om andre områder af mit liv, men ikke hvor et møde var specifikt afsat til dette.

Synes du spørgsmålene i ressourceprofilen var relevante i forhold til den situation du stod i?

Ja i høj grad. Jeg mener at spørgsmålene var højaktuelle i forhold til at belyse mine begrænsninger som hurtigt blev konkluderet udelukkende at omhandle mit helbred. Ligeledes forstår jeg godt, at der ses på personens baggrund og økonomiske situation, da dette for mig at se, medvirker til at skabe det "hele" billede.

Hvor langt var du i forløbet før i begyndte at arbejde med ressourceprofilen?

Det blev i værksat allerede ved første møde.

Synes du selv at du havde nogen indflydelse på dit forløb?

Ja, i høj grad.

Når nu du har haft alle de samtaler med din sagsbehandler og det endelige resultat ligger færdigt – det læser du så igennem, kan du kende dig selv i det?

Ja, i høj grad.

Fandt du nogen ressourcer frem under forløbet, som du kan bruge i dag?

Nej ikke specifikt.

Når nu du har din sag oppe i pensionsteamet, og du får afvide din sag er godkendt, hvad sker der så derefter mellem dig og din sagsbehandler?

Vi e-mailede lidt frem og tilbage og ligesom afsluttede vores kontakt på en behagelig måde.

Har din sagsbehandler opfordret dig til at komme ud og være social?

Nej, men hun sagde, at hun havde en fornemmelse af, at jeg selv var opmærksom på, at det var vigtigt.

Var der noget du ville have gjort anderledes?

Nej

Var du med inde under samtalen, når din sag var for pensionsteamet?

Det takkede jeg nej til.

Hvor ser du dig selv om 10 år?

På førtidspension, men jeg håber, at jeg kan starte på et eller andet enten frivilligt eller i et skånejob. -Bare et eller andet, der kan indeholde en form for faglighed samt udløse en følelse af at "bidrage" til samfundet.
SanneHansen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2012, 13:36   #3
Susan Kuhre
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 11-09 2012
Indlæg: 6
Styrke: 0
Susan Kuhre er ny på vejen
Hej Sanne

Tusind tak for din besvarelse.
Det lyder som om du havde en god oplevelse af dit forløb.
Jeg ønsker dig al mulig held i fremtiden.
Kh Susan
Susan Kuhre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2012, 14:08   #4
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det var dog et super godt emne du har valgt og ikke mindst et vigtigt emne...

Der er nemlig mange kommuner/sagsbehandlere der springer over hvor gærdet er lavest...

Tror efterhånden at det er gået op for de fleste kommuner at der SKAL være en ressourceprofil i en sag....ihvertfald når den skal afgøres....

Problemet er bare at der er alt for mange sagsbehandlere, jobkonsulenter osv der ikke bruger denne meget vigtige profil...ud over at de ved den skal være der i sagen..

Det er jo et genialt tiltag at man har fundet på med at indføre denne ressourceprofil i sagsbehandlingen....da den netop kan give et klart billede af hvem borgeren er og hvad borgeren kan eller bringes til....

En dårlig ting er at man ikke selvstændigt kan klage over manglende eller mangelfuld ressourceprofil...

Dette gør at kommunerne/sagsbehandlerne godt ved at de kan vente til sidste øjeblik med at lave den færdig...da den bare skal være fuldt opdateret i det øjeblik man træffer en afgørelse i sagen...

Der er rigtig mange herinde på K10 som ikke har en opdateret ressourceprofil og som ikke kan få deres sagsbehandlere til at opdatere profilen...som den jo SKAL være ifølge loven...

Det er trods alt et af de vigtigste dokumenter der findes i en borgers sag...

Så jeg ønsker dig al held og lykke med din opgave og håber at du får de svar du gerne vil have...så du kan få lavet din opgave færdig...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2012, 16:06   #5
Susan Kuhre
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 11-09 2012
Indlæg: 6
Styrke: 0
Susan Kuhre er ny på vejen
Hej Webmaster

ja, jeg synes jo selv det er temmelig alarmerende. Ressourceprofil er jo bogstaveligt et stykke værktøj, der netop skal bruges til at finde ressourcer, og ikke til at bygge barrierer.
Så jeg håber virkelig der er nogle søde mennesker der vil være mig behjælpelig. For jo mere fokus der kommer på problemet, jo nemmere bliver det at råbe folk op i branchen.
Vi sidder trods alt og har med menneskeliv at gøre, som i den grad har fortjent og ikke mindst brug for noget ekspertise til at hjælpe dem videre - og gerne videre til et værdigt liv, uden det behøver at være en kamp.

Jeg vil gøre mit for at der bliver ændret på tingene, og det starter jeg med her
Susan Kuhre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2012, 16:16   #6
anette29
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 24-05 2012
Lokation: hedensted
Indlæg: 198
Styrke: 12
anette29 er ny på vejen
Hej

Jeg bliver godt nok ikke indstillet til FP men til fleks. jeg har dog lidt indput omkring ressurceprofilen!!

Min Sagsbehandler er selv igang pt. med min og hun har sagt (jeg har det på mail) at jeg ikke skal godkende den når hun er færdig; men at jeg er velkommen til at komme med kommentarer!!

Min sag skal for på torsdag (22/11) og jeg har idag spurgt hende om jeg ikke skulle gordkende den inden den blev "sendt ind" hvortil jeg fik ovenstående svar!

Jeg har IKKE en fornemmelse af at RP vægter ret højt i min sag!!
anette29 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2012, 16:29   #7
Susan Kuhre
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 11-09 2012
Indlæg: 6
Styrke: 0
Susan Kuhre er ny på vejen
Hun har ret i at den ikke skal godkendes som sådan, og det bunder selvfølgelig i at i har lavet den sammen? eller hvad? i såfald har hun ikke brugt den lovmæssigt korrekt, og det er ofte noget man ser ude i praksis - desværre.

Men der skal altid være dine kommentarer (hvis altså du har nogle) Dvs. du skal have mulighed for at læse hele din indstilling inden den går videre til behandling. Ellers kan du ikke klage!

Ressourceprofilen er dokumentationen for din nedsatte arbejdsevne og er DET ENESTE der vægter i din sag. uden den, ingen sag!
Så jeg er ked af at høre du opfatter det på den måde, men igen et tegn på fejl og mangler i kommunen!

Held og lykke d. 22
Susan
Susan Kuhre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2012, 16:32   #8
anette29
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 24-05 2012
Lokation: hedensted
Indlæg: 198
Styrke: 12
anette29 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Susan Kuhre Se meddelelser
Hun har ret i at den ikke skal godkendes som sådan, og det bunder selvfølgelig i at i har lavet den sammen? eller hvad? i såfald har hun ikke brugt den lovmæssigt korrekt, og det er ofte noget man ser ude i praksis - desværre.


Vi har IKKE lavet den sammen !! Hun siger at hun er i gang med den nu (og har været igang siden start oktober)og jeg får den til gennemlæsning når hun er færdig ,hvor jeg så må komme med kommentare!!
anette29 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2012, 18:45   #9
carolines
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 03-04 2012
Indlæg: 381
Styrke: 13
carolines er ny på vejen
Hvordan var dit forhold til din sagsbehandler?

Jævnt kedeligt, han talte elendigt dansk - hans skriftlige lod alt tilbage at ønske. Men han fik skub i sagerne da jeg henvendte mig til hans chef.

Hvor ofte mødte du op og havde samtaler med ham/hende?

Hver tredje måned talte vi sammen pr. tlf.

Når man indstiller til blandt andet ftp, skal man lave det der hedder en ressourceprofil, kender du til den?

Ja.

Havde du møde med din sagsbehandler hvor i snakkede om nogle af de andre områder af dit liv?

Jeg fik den mailet - så nej.

Synes du spørgsmålene i ressourceprofilen var relevante i forhold til den situation du stod i?

Visse af dem, ja. Andre - not so much.

Hvor langt var du i forløbet før i begyndte at arbejde med ressourceprofilen?

Havde været sygemeldt i matchgruppe 3 i knapt 3½ år, inden jeg fik den tilsendt. Jeg har været fritaget for aktivering, og har ikke været i arbejdsprøvning -da man ikke kunne finde et sted der ville tilgodese de hensyn der er.

Synes du selv at du havde nogen indflydelse på dit forløb?


Absolut ja.

Når nu du har haft alle de samtaler med din sagsbehandler og det endelige resultat ligger færdigt – det læser du så igennem, kan du kende dig selv i det?

Ja, for jeg har selv skrevet den, rettet den og godkendt den.

Fandt du nogen ressourcer frem under forløbet, som du kan bruge i dag?

Nej, intet nyt under solen.

Når nu du har din sag oppe i pensionsteamet, og du får afvide din sag er godkendt, hvad sker der så derefter mellem dig og din sagsbehandler?

Intet, jeg bliver afsluttet fra jobcentret.

Har din sagsbehandler opfordret dig til at komme ud og være social?

Nej.

Var der noget du ville have gjort anderledes?

Jeg ville have ringet til chefen tidligere i forløbet.

Var du med inde under samtalen, når din sag var for pensionsteamet?

Nej, jeg har ikke fået tilbudet - måske fordi sagen gik meget hurtigt. (lavede ressourceprofilen for vel omkring 1½ måned siden, blev ringet op en fredag om at jeg skulle komme og underskrive ressoruceprofilen mandag (hvor jeg i øvrigt selv skrev hans tilføjelser ind, og rettede lidt til) - tirsdag blev der truffet afgørelse om førtidspension).

Hvor ser du dig selv om 10 år?


Tilbage på arbejdsmarkedet og selvforsørgende.
carolines er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2012, 19:32   #10
Harpen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-08 2012
Indlæg: 77
Styrke: 12
Harpen er ny på vejen
Det lyder som om, du søger folk, der har haft problemer. Og jeg tror, du er kommet til det rigtige sted (website).
Jeg har haft et positivt forløb, så ved ikke om du kan bruge mine svar til noget. Men her er de alligevel

Hvordan var dit forhold til din sagsbehandler?
Hvis man ser bort fra min irritation over at skifte SB så ofte, godt.

Hvor ofte mødte du op og havde samtaler med ham/hende?
Kan jeg ikke huske (lidt pinligt )

Når man indstiller til blandt andet ftp, skal man lave det der hedder en ressourceprofil, kender du til den?
Ja

Havde du møde med din sagsbehandler hvor i snakkede om nogle af de andre områder af dit liv?
Ja

Synes du spørgsmålene i ressourceprofilen var relevante i forhold til den situation du stod i?
Ja

Hvor langt var du i forløbet før i begyndte at arbejde med ressourceprofilen?
Der gik ikke mange måneder, før jeg fik tilkendt revalidering. Da var RP på plads.

Synes du selv at du havde nogen indflydelse på dit forløb?
I højeste grad. Det var mig, der kom med forslag til hvad, jeg mente var realistisk revalidering. SB kom tilbage med ja/nej.
Da jeg tilsidst gav op og bad om FP, gik SB igang med at søge på mine vegne. Jeg hørte ikke noget i et halvt års tid, men så gik den igennem ganske hurtigt.

Når nu du har haft alle de samtaler med din sagsbehandler og det endelige resultat ligger færdigt – det læser du så igennem, kan du kende dig selv i det?
Ja

Fandt du nogen ressourcer frem under forløbet, som du kan bruge i dag?
Nej

Når nu du har din sag oppe i pensionsteamet, og du får afvide din sag er godkendt, hvad sker der så derefter mellem dig og din sagsbehandler?
Intet

Har din sagsbehandler opfordret dig til at komme ud og være social?
Nej

Var der noget du ville have gjort anderledes?
Nej

Var du med inde under samtalen, når din sag var for pensionsteamet?
Nej

Hvor ser du dig selv om 10 år?
Har et (måske lidt naivt) håb om at komme tilbage på arbejdsmarkedet.
Harpen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Jeg har brug for jeres hjælp ladytass Alt det andet 27 21-05-2012 21:42
har brug for jeres hjælp :) chica Spørgsmål ang fleksjob 5 01-02-2012 09:46
Beder om jeres hjælp..! ViviJe Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 26-08-2011 16:58
Har brug for jeres hjælp. Lille mig Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 12 04-03-2011 23:03
Hejsa jeg har brug for jeres mening kristella Spørgsmål ang fleksjob 6 16-06-2010 09:48




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension