K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-11-2012, 18:58   #1
khas
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 02-11 2012
Indlæg: 10
Styrke: 12
khas er ny på vejen
Ingen indtægt..

Hej herinde.
Har nu fået endelig afgørelse mht. SDP. Kommunen fastholder deres stop af SDP og sagt jeg må søge kontanthjælp, hvilket jeg så gjorde idag. Jeg fik så den melding, at siden jeg er ansat i et voksenlæreforløb, opfylder jeg ikke betingelserne for at søge kontanthjælp.
Så fra dd. er jeg uden indtægt.
Jeg synes det er vildt at man i dagens danmark kan stå i en situation hvor det ikke kan lade sig gøre at have en indtægt.
Er det overhovedet lovligt for kommunen at sætte mig i sådan en situation?
khas er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2012, 19:05   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Nu kender jeg ikke din situation...men du har vel fået det afslag på kontanthjælp på skrift så du kan klage over det...

Du har jo også muligheden for at klage over SDP stop...

Jeg er ikke helt inde i kontanthjælps reglerne....men måske der kommer nogle andre og svare...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2012, 19:07   #3
frup
Mit andet hjem K10
 
frups avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Indlæg: 632
Styrke: 13
frup er rigtig godt på vej
Forstår ikke helt det der med, at du er ansat i et voksenlærerforløb - er du ikke sygemeldt? Får du penge i det forløb?
frup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2012, 19:21   #4
khas
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 02-11 2012
Indlæg: 10
Styrke: 12
khas er ny på vejen
Jeg fik en arbejdsskade for ca 5 mdr siden (ødelagt ryg). Jeg er ansat som voksenlærling på kontrakt frem til juni 2013.
Jeg har været forbi fys, diskusambulatoriet og er for nylig endelig startet i genoptræning.
Genoptræningen har dog ikke ført til nogen bedring. Har konstante smerter i ryg og det ene ben, som bliver forværet selv ved den mindste aktivitet. Da genoptræningen ikke har ført noget med sig, bliver jeg nu sendt tilbage til diskusambulatoriet for at se om de kan finde en anden løsning.
Min SB har lavet den vurdering, at jeg ville kunne varetage et ufaglært arbejde som evt P-vagt eller butiksassistent og vælger defor at raskmelde mig.
Det skal dog nævnes jeg fortsat er sygemeldt både af min egen læge og overlæge på diskusambulatoriet.
Jeg har skrevet partshørring, som SB ikke engang gider kommentere, men blot siger at hun har vurderet sådan og jeg kan vælge at klage hvis jeg vil.
De har ikke foretaget nogen form arbejdsprøvning eller noget for at klarlægge min arbejdsevne.
Jeg er virkelig rystet! Jeg har selvfølgelig anket afgørelsen om SDP stop, men hva dælen gør jeg mens de behandler sagen?
khas er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2012, 19:26   #5
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
http://forsiden.3f.dk/apps/pbcs.dll/...=2003304220001

Prøv at se den kendelse her.. og gå så en tur op til din fagforening..

Du har måske krav på løn fra din læreplads til kontrakten udløber..
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2012, 19:36   #6
khas
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 02-11 2012
Indlæg: 10
Styrke: 12
khas er ny på vejen
Mange tak for svaret. Jeg kontakter min fagforening i morgen og henviser til den sag du nævner. Det er vist på tide de vågner lidt op og kommer ind i kampen
khas er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2012, 20:57   #7
dudde
Hjemmevant på K10
 
duddes avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-03 2011
Lokation: Fyn
Alder: 57
Indlæg: 233
Styrke: 14
dudde er ny på vejen
Du skal helt klart have fat i din fagforening.
Jeg er ikke ekspert og vil ikke hænges op på noget, men jeg mener ret sikkert at du, som lærling, skal have løn under sygdom fra din arbejdsgiver..... og altså ikke sygedagpenge.

Så det skal du helt bestemt have undersøgt.
__________________
Dudde
Sygemeldt på 6. år uden afklaring - på ægtefælleforsørgelse.

"Intet er umuligt for den som ikke skal gøre det selv"
dudde er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2012, 21:25   #8
khas
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 02-11 2012
Indlæg: 10
Styrke: 12
khas er ny på vejen
Jeg synes det er rystende, at der kan sidde en SB og træffe sådanne vurderinger stik imod hvad flere læger siger. Samtidig med hun henviser til en paragraf, som siger stik det modsatte af hva hun gør.
khas er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2012, 09:59   #9
uffo
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2012
Lokation: 5672
Indlæg: 42
Styrke: 13
uffo er ny på vejen
Føler med dig, står selv i samme sorte hul. Der er ingen forståelse eller medfølese i det fine velfærdssystem
uffo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2012, 10:09   #10
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Khas

Du har en tidl. tråd herinde, bliv i denne!

Mange hilsner

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ingen sygedagpenge mere, ingen penge Mivsen Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 35 05-01-2012 12:20
udsigt til ingen indtægt de næste 3-5 år MTVRV1 Fremtiden for fleksjob og førtidspension 7 13-04-2011 11:15
Ingen arbejdsindsats - ingen kontanthjælp! Ninja Politik og Samfund 158 25-04-2010 20:12
Ingen post = ingen sygedagpenge Systeminvalid Det er da strengt ! 24 23-02-2009 14:52
Ingen post betyder ingen sygedagpenge Webmaster K10 Nyheder 0 22-12-2008 13:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension